میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع)
سرخط خبرها

فتحی باشکوه

  • کد خبر: ۱۶۵۷۲۷
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
فتحی باشکوه
فتح خرمشهر توسط رزمندگان غیور ایران اسلامی، آن هم با دستانی خالی در برابر ارتش بعث، همه جهان را وادار به تحسین کرد.

سوم خرداد ماه هر سال، یادآور شکوه مقاومت و عظمت ملت ایران در هشت سال ایستادگی و پایداری ملتی است که در مکتب، ولی فقیه و اسلام ناب محمدی تربیت یافته است. این روز بزرگ را که در تقویم کشورمان «روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی» نام گرفته است، حقیقتا باید صمیمانه به آحاد ملت بزرگ و قهرمان ایران به ویژه رزمندگان و ایثارگران و خانواده‌های معزز شهدا تبریک و تهنیت عرض کنم.

فتح خرمشهر توسط رزمندگان غیور ایران اسلامی، آن هم با دستانی خالی در برابر ارتش بعث، همه جهان را وادار به تحسین کرد و این پیروزی بزرگ نه تنها خاک اشغال شده ایران یعنی خرمشهر را به دامن کشور بازگرداند که مقدمه‌ای برای ثبت پیروزی‌های بعدی رزمندگان ایران و شکست ذلت بار دشمن زبون در عملیات‌های مختلف شد.

رخداد بزرگ آزادسازی خرمشهر را باید فراتر از یک حادثه تاریخی تحلیل و تفسیر کرد. این مهم نه تنها خرمشهر را به عنوان یک نقطه جغرافیایی و یک شهر بلکه تاریخ مجسم مقاومت ملت و پژواک جاودانگی و پایداری ملت بزرگ ایران را به جهانیان فریاد زد و در حافظه تاریخ ماندگار کرد.

ایستادگی و در نهایت پیروزی ملت قهرمان ایران برای بازپس گیری خرمشهر مظلوم، نشان می‌دهد راه رسیدن به اهداف بزرگ انقلاب اسلامی که جز رشد و پیشرفت ایران اسلامی و توسعه اسلام ناب محمدی در جهان نیست، با ایستادگی و مقاومت ممکن است و تجربه درس آموز فتح خرمشهر، مصداق بارز آن در جلو چشمان همگان روشن و هویداست.

تنها راه عبور از گردنه‌های سخت و ناهموار امروز مسیر ملت ایران اسلامی را ایستادگی هوشمندانه در مسیر رهبری عزیز می‌دانم.

رهبر معظم انقلاب در این باره به درستی می‌فرمایند: مبارزه مجدانه همراه با ایمان، در همه مراحل با پیروزی همراه است. همیشه هم که جنگ نیست؛ این مبارزه در میدان‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی هم هست، این مبارزه در میدان درس و بحث و در میدان تولید هم هست؛ بنابراین همه جا مبارزه وجود دارد.

یک وقت هم دشمن دیوانگی می‌کند؛ آن گاه مبارزه در میدان جنگ است. یک ملت وقتی به خود متکی شد، وقتی مؤمن شد، وقتی این ایمان را با عمل صالح و جهاد همراه کرد، در همه میدان‌ها پیروزی او قطعی است. درس خرمشهر برای ما این است؛ ملت ایران این درس را نباید فراموش کند.

به هرحال باید از این واقعه درس بگیریم و بدانیم که در کدام سمت و سوی تقابل‌های دنیای امروز و با چه هدفی ایستاده ایم و همیشه آمادگی و توان خود را حفظ کنیم که به قول رهبر معظم انقلاب، «خرمشهر‌ها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->