سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند! نکونام در استقلال ماندنی شد؟ صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند نام «استقلال خلیج فارس» رای می‌آورد؟
سرخط خبرها

توپچی‌ها در مسیر قهرمانی

  • کد خبر: ۱۷۴۴۱۸
  • ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
توپچی‌ها در مسیر قهرمانی
آرسنال با جذب ستاره‌ها دیگر بهانه‌ای برای ناکامی ندارد

آرسنال بی‌شک پدیده شگفت‌انگیز فصل گذشته لیگ جزیره بود؛ تیمی که با هدایت میکل آرتتا توانست تا هفته‌های پایانی شانس اصلی قهرمانی باشد. البته تساوی‌های پی‌درپی هفته‌های پایانی رؤیا‌های آن‌ها را به باد داد و توپچی‌ها به تنهاتیمی تبدیل شدند که با وجود ۲۴۸ روز صدرنشینی، در پایان نتوانستند قهرمان شوند.

البته همین نتیجه هم با توجه به تیم جوانی که آرتتا در اختیار داشت، ارزشمند بود. اما یک فصل بدون جام دیگر در سال آینده برای آن‌ها پذیرفتنی نخواهد بود، به‌خصوص پس از روشی که باشگاه در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی تاکنون در پیش گرفته است و دست‌ودل‌بازانه ستاره‌های موردنیاز سرمربی اسپانیایی را جذب می‌کند.

خرید سه‌گانه جذاب

آرسنال با اضافه‌شدن کای هاورتز، مهاجم آلمانی، به‌سرعت برای تقویت تیمش اقدام کرده است. آن‌ها این بازیکن بیست‌وچهارساله را به قیمت ۸۲ میلیون دلار از چلسی خریدند. هاورتز در زمان حضورش در استمفوردبریج در فینال‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ و جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۲ گل‌هایی به‌یادماندنی به ثمر رساند، اما هیچ‌وقت نتوانست کیفیت ثابتی را از خود نشان دهد. اما آرتتا مطمئن است که او یک الماس باارزش برای خط آتش توپچی‌ها خواهد بود.

هاورتز احتمالا جایگزینی برای گرانیت ژاکا خواهد بود و تقریبا مطمئن است که دکلان رایس را در کنار خود خواهد داشت. آرسنالی‌ها برای خرید رایس، رکورد نقل‌وانتقالات تاریخ باشگاه را شکستند و ۱۳۳ میلیون دلار هزینه کردند. با توجه به اینکه به احتمال فراوان توماس پارتی نیز در این تابستان آرسنال را ترک خواهد کرد، رایس مستقیم وارد قلب خط میانی توپچی‌ها خواهد شد.

آرسنال هزینه تابستانی‌ا‌ش را با خرید یورین تیمبر، مدافع آژاکس، با انتقال ۵۱ میلیون دلاری از مرز ۲۶۶ میلیون دلار عبور داد. البته بعید است که تیمبر بتواند جای ویلیام سالیبا را در قلب خط دفاعی توپچی‌ها بگیرد، اما او توانایی قرارگرفتن در دفاع راست را هم دارد.

حفظ ستاره‌های جوان

فصل پیش مصدومیت بازیکنان اصلی و کیفیت پایین‌تر ذخیره‌ها کار دست آرسنال داد. مصدومیت سالیبا در زمستان او را از ترکیب دور کرد و راب هولدینگ، جانشین او در قلب خط دفاع، نتوانست آن‌چنان مطمئن ظاهر شود. گابریل ژسوس، ادی نکتیا، الکساندر زینچنکو، تومیاسو و الننی نیز بخش‌های زیادی از فصل را از دست دادند. با وجود این، حالا آن‌ها تیمی جوان هستند که تجربه رقابت برای قهرمانی را دارند. آرسنال همه اقدامات لازم را انجام داده است تا اطمینان حاصل کند که هسته اصلی تیم کنونی آن‌ها برای سال‌های آینده دست‌نخورده باقی می‌ماند.

گابریل و مارتینلی به‌تازگی قراردادشان را تا سال ۲۰۲۷ با لندنی‌ها تمدید کردند و رمزدیل هم تمدید سه‌ساله را پذیرفت. ساکا، مهاجم ملی‌پوش آن‌ها، هم قرارداد چهارساله جدیدی را با توپچی‌ها امضا کرد. سالیبا هم موافقت کرده است تا سه سال دیگر در این باشگاه بماند. مارتین اودگارد، کاپیتان کنونی آرسنال، نیز گفته می‌شود که برای مذاکره بر سر قرارداد جدید تا سال ۲۰۳۰ آماده است.

توپچی‌ها در آستانه عصر افتخار؟

به نظر می‌رسد که هاورتز، رایس و تیمبر تنهاخرید‌های تابستانی آرسنال نباشند و توپچی‌ها دست‌کم در فکر خرید یک هافبک و یک دفاع دیگر هم هستند. مویسس کایسدو از برایتون و رومئو لاویا از ساوتهمپتون اهداف توپچی‌ها معرفی شده‌اند. البته حمله احتمالی به اردوگاه سیتی بیش از همه طرف‌داران آرسنال را هیجان‌زده خواهد کرد.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که آرتتا می‌تواند ژائو کانسلو را به خدمت بگیرد. توانایی کانسلو برای بازی در پست‌های دفاع و هافبک، او را به یک دارایی مفید برای توپچی‌ها تبدیل می‌کند. اینکه آرسنال پس از امضای سه قرارداد بزرگ، به چنین نام‌های مطرحی فکر می‌کند، نشان می‌دهد که چقدر جاه‌طلب هستند، اما در طرف مقابل، با صرف هزینه‌های کلان، خود را در معرض انتقاد قرار می‌دهد. ب

هانه‌های آرسنال برای شکست در فصل گذشته دیگر وجود ندارد و اگر آن‌ها در فصل آینده نتوانند موفق ظاهر شوند، شغل آرتتا نیز ممکن است در معرض خطر قرار گیرد. آیا آرسنال در آستانه شروع یک عصر باشکوه قرار دارد یا آن‌ها بزرگ‌ترین ناکام فصل آینده لقب خواهند گرفت؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->