چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

معرفی چند دمنوش برای کاهش وزن و لاغری + روش تهیه

  • کد خبر: ۱۷۴۹۶۱
  • ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
معرفی چند دمنوش برای کاهش وزن و لاغری + روش تهیه
در این مطلب می‌خواهیم شما را با انواع دمنوش لاغری خانگی سریع و بهترین زمان مصرف آن آشنا کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از راه‌های کاهش وزن که عوارض کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد، استفاده از دمنوش های گیاهی است. برای مصرف انواع مختلف دمنوش ها بایستی با پزشک خود مشورت کنید.

در این مطلب می‌خواهیم انواعی از دمنوش کاهش وزن و لاغری را به شما معرفی کنیم. 

دمنوش چای سبز

چای سبز خاصیت چربی سوزی بالایی دارد و برای از بین بردن چربی شکم و پهلو بسیار مناسب است. برای استفاده از تاثیر این دمنوش روی کاهش وزن، باید روزانه در حدود ۶ فنجان از آن نوشیده شود. البته می‌توان با اضافه کردن زنجبیل به آن و تهیه دمنوش لاغری چای سبز و زنجبیل، تاثیر آن به عنوان یک دمنوش چربی سوز را افزایش داد.

طرز تهیه دمنوش چای سبز، لیمو و پرتقال

معرفی چند دمنوش برای کاهش وزن و لاغری

مواد لازم برای درست کردن دمنوش لاغری چای سبز با طعمی متفاوت:

یک قاشق چای‌خوری پوست لیمو

یک قاشق غذاخوری چای سبز

یک قاشق چای‌خوری آویشن خشک

یک قاشق غذاخوری پوست پرتقال

یک لیوان آب جوش

در ابتدا پوست لیمو، پرتقال، چای سبز و آویشن را در صافی قوری بریزید. سپس یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه خوب دم بکشد. حتما هنگام دم کشیدن، درب قوری را ببندید تا عطر و طعم بهتری بگیرد. بعد از دم‌کشیدن می‌توانید دمنوش را با یک قاشق عسل طبیعی میل کنید.

دمنوش لاغری با قهوه سبز

قهوه سبز، همان قهوه خام است که هنوز تفت داده نشده است. قهوه سبز به دلیل کافئین بالایی که دارد، می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد و یک دمنوش چربی سوز عالی باشد. البته مصرف دمنوش لاغری قهوه سبز در کنار غذای رژیمی و ورزش است که می‌تواند عملکرد خود را نشان دهد. بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری قهوه سبز، صبح یا پیش از ورزش است.

طرز تهیه دمنوش لاغری قهوه سبز

معرفی چند دمنوش برای کاهش وزن و لاغری

مواد مورد نیاز برای تهیه دمنوش قهوه سبز:

۲۰ گرم دانه قهوه سبز

دو فنجان آب جوش

عسل به مقدار دلخواه

۲۰ گرم دانه قهوه سبز را در یک آسیاب قوی، پودر کنید و آن را داخل دو فنجان، آب داغ (تقریبا ۹۰ درجه) بریزید. بعد از ۱۰ دقیقه، دمنوش را صاف کرده و در صورت دلخواه با عسل نوش جان کنید.

روش دیگری هم برای تهیه این دمنوش مفید وجود دارد که وقت گیرتر است؛ اما دمنوش با طعم بهتری به شما می‌دهد. در صورتی که به دنبال طعم بهتری هستید از روش زیر استفاده کنید.

بعد از این مدت، دمنوش شما آماده است، کافیست کمی صبر کنید تا خنک شود و سپس آن را صاف کنید. اگر طعم قوی این دمنوش باب طبع شما نیست، می‌توانید آن را با کمی آب جوش، رقیق کنید.

دمنوش لاغری گل محمدی

اگر رژیم بگیرید بدن آب زیادی را از دست می‌دهد. گل محمدی با موادی که در آن وجود دارد می‌تواند کمک کند تا کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم را از بدن خارج کرده و منجر به سم زدایی شود. علاوه بر این گل محمدی به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می‌کند؛ یعنی مانع از دست دادن آب بدن خواهد شد.

دمنوش لاغری جینسینگ

جنسینگ انواع بسیار گوناگونی از آسیایی تا آمریکایی دارد. این ماده منجر به سوخت و ساز بدن برای از بین بردن چربی‌ها می‌شود. همچنین اگر از این ماده در طول روز استفاده کنید باعث می‌شود انرژی بدنتان بالا بماند و به راحتی ورزش کنید. همچنین جنسینگ به تعادل قند خون کمک می‌کند و باعث می‌شود سبک زندگی سالمی داشته باشد.

طرز تهیه دمنوش جنسینگ

معرفی چند دمنوش برای کاهش وزن و لاغری

برای تهیه این چای پرخاصیت به مواد زیر نیاز دارید:

پودر ریشه جنسینگ یک قاشق چایخوری

آب یک لیوان

آب لیموی تازه یک قاشق چایخوری

عسل یک قاشق چایخوری (اختیاری)

پودر ریشه جنسینگ را داخل یک لیوان بزرگ بریزید. یک لیوان آب را بجوشانید و اجازه دهید به مدت دو دقیقه کمی از حرارت بیفتد. بعد از این مدت آب را روی ریشه جنسینگ بریزید. حدود پنج دقیقه روی لیوان را بپوشانید تا چای دم بکشد. هر چه زمان بیشتری به دمنوش بدهید، طعم و غلظت آن بیشتر می‌شود.

بعد از دم کشیدن، آب لیمو و عسل را به آن اضافه کنید و دمنوش لاغری را بخورید. اگر احساس می‌کنید طعم جنسینگ، بیش از اندازه قوی است، می‌توانید آن را با مقداری چای زنجبیل یا چای سبز، به نسبت دلخواه مخلوط کنید تا یک چای ترکیبی داشته باشید.

دمنوش لاغری به لیمو

به لیمو از جمله گیاهانی است که در طب سنتی کاربرد بسیار زیادی داشته و از دیر باز برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. دمنوش به لیمو به عنوان یک ضد التهاب و همچنین ضد اضطراب قوی عمل می‌کند. اگر دمنوش به لیمو را بدون شکر آماده کنید یک دمنوش بسیار مؤثر برای کاهش وزن و لاغری هم محسوب می‌شود. تأثیر‌گذاری مصرف دمنوش به لیمو برای کاهش وزن به این صورت است که این دمنوش اشتها را کاهش داده و از این رو روزانه کالری کمتری وارد بدن شخص می‌شود. دمنوش به لیمو همچنین سبب کاهش میل به خوردن شیرینی و تنقلات هم می‌گردد.

بهترین زمان برای نوشیدن دمنوش به لیمو به عنوان یکی از دمنوش‌های لاغری فوق‌العاده بین وعده‌های غذایی است. کاهش اشتهای ایجاد شده به واسطه مصرف منظم دمنوش به لیمو بر روی متابولیسم بدن تأثیر گذاشته و به نوعی متابولیسم بدن را تنظیم می‌کند. در نتیجه دمنوش به لیمو یک دمنوش قوی کم کننده اشتها قبل از غذا است. دمنوش به لیمو سبب تجزیه چربی‌های موجود در سیستم گوارش اشخاص هم می‌شود. برای درمان مشکلات معده و سوء هاضمه هم تأثیرات مثبتی دارد. اگر برای کاهش وزن برنامه ورزشی منظمی دارید بهتر است مصرف دمنوش به لیمو را فراموش نکنید، زیرا این دمنوش دارای خواصی است که سبب تقویت عضلات شده و به همین دلیل از وارد شدن آسیب به عضلات در حین تمرینات ورزشی جلوگیری می‌کند.

طرز تهیه دمنوش به لیمو

برای تهیه این دمنوش، به مواد زیر نیاز دارید:

یک قاشق مرباخوری برگ‌های خشک به لیمو

دو لیوان آب داغ

تهیه دمنوش به لیمو بسیار ساده است. برگ‌های خشک به لیمو را داخل یک قوری مناسب بریزید. قوری‌های سرامیکی و چینی برای این منظر مناسب‌تر هستند. سپس آب داغی که جوشیده نباشد به آن اضافه کنید. قوری را ۲۰ دقیقه روی حرارت کتری یا سماور بگذارید تا دم بکشد. بعد از این مدت دمنوش شما آماده است.

این دمنوش آرام‌بخش را می‌توانید با عسل شیرین و نوش جان کنید. شما می‌توانید گل گاوزبان، گل محمدی، بهارنارنج، اسطوخودوس و چای سبز را هم به صورت ترکیبی با به لیمو دم کنید و از طعم آن‌ها لذت ببرید.

دمنوش لاغری زیره

زیره، یک ادویه بسیار پر کاربرد است که در بسیاری از غذا‌های ایرانی استفاده شده و علاوه بر طعم و رایحه خوش دارای خواص و مزایای زیادی هم هست که این مزایا همگی در دمنوش زیره وجود دارند. اگر به دنبال یک دمنوش چربی سوز قوی شکم و پهلو هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از دمنوش زیره است. این دمنوش به کاهش فوری وزن شما کمک می‌کند. از دمنوش زیره می‌توان به عنوان یک معجون یاد کرد که سبب تقویت سیستم ایمنی شده و مزایای دیگری از جمله تقویت پوست، کمک به سلامت قلب، بهبود عملکرد سیستم گوارش و.. را هم دارد.

زیره به دلیل تأثیر‌گذاری بر روی کاهش سطح کلسترول و همچنین کاهش چربی خون سبب می‌شود تا چربی سوزی در بدن افزایش پیدا کند. زیره ترکیبات مؤثر بسیار زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به فیبر اشاره کرد. فیبر‌های موجود در زیره دارای خاصیتی هستند که اشتها را کاهش داده و سبب می‌شود تا شخص برای مدتی بیشتر احساس سیری داشته باشد. فیبر موجود در زیره و همچنین تأثیر‌گذاری آن بر روی کاهش اشتها سبب شده تا از آن به عنوان یک دمنوش لاغری یاد کرد.

طرز تهیه دمنوش زیره

معرفی چند دمنوش برای کاهش وزن و لاغری

برای تهیه دمنوش زیره به مواد زیر نیاز دارید:

یک قاشق چایخوری دانه‌های زیره

یک لیوان آب جوش

یک قاشق چایخوری عسل

ابتدا دانه‌های زیره سیاه را با استفاده از یک هاون سنگی یا چینی، به خوبی پودر کنید. زیره پودر شده را داخل یک قوری چینی بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. اجازه دهید دمنوش زیره به مدت ۱۰ دقیقه و در حرارت غیرمستقیم و ملایم دم بکشد.

دمنوش را پیش از مصرف از صافی عبور دهید و با یک قاشق عسل یا کمی نبات، نوش جان کنید. برای افزایش اثرات مفید این دمنوش می‌توانید آن را همراه با دارچین، لیمو عمانی، آویشن یا زنیان، به صورت ترکیبی دم کنید.

دمنوش لاغری کرفس و چای سبز

معرفی چند دمنوش برای کاهش وزن و لاغری

دمنوش کرفس و چای سبز همان‌گونه که از نام آن‌ها واضح است، از ترکیب کرفس و چای سبز تهیه می‌شود. هر یک از این مواد مزایای و خواص خود را دارند و ترکیب آن‌ها با یکدیگر سبب می‌شود تا مزایای آن‌ها افزایش پیدا کند. کرفس خود یک گیاه مغزی محسوب می‌شود که استفاده از آن به عنوان یک گیاه مؤثر بر روی لاغری رواج بسیاری دارد. چای سبز هم سرشار از انتی اکسیدا‌هایی است که با افزایش متابولیسم بدن سبب چربی سوزی می‌شوند؛ بنابراین کرفس و چای سبز هر دو دارای تأثیرات زیادی بر روی چربی سوزی و کاهش وزن هستند.

تأثیر‌گذاری زیاد این دمنوش بر روی کاهش وزن سبب شده تا آن را به عنوان یک داروی لاغری بشناسند. تهیه این داروی لاغری هم بسیار آسان است. به این منظور باید ۲ قاشق چای خوری چای سبز را به همراه نصف قاشق چای خوری پودر برگ کرفس ترکیب کرده و مواد را درون یک لیوان آب جوش بریزید. سپس در حدود ۵ دقیقه به مواد زمان بدهید و بعد از آن دمنوش لاغری شما آماده است. به منظور طعم دار شدن دمنوش کرفس و چای سبز می‌توانید مقداری زیره سبز یا زعفران به دمنوش خود اضافه کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->