ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

معاون وزیر آموزش و پرورش: ورود به بازار کار دیگر از دانشگاه‌ها میسر نیست

  • کد خبر: ۱۷۵۷۷۷
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
معاون وزیر آموزش و پرورش: ورود به بازار کار دیگر از دانشگاه‌ها میسر نیست
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مسیر اشتغال از طریق دانشگاه‌ها مانند گذشته میسر نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی کاظمی در نشست امضای تفاهم نامه ساخت ۱۲ هنرستان جوار کارخانه در مشهد با اشاره به نیاز صنایع به نیروی کار ماهر و متخصص گفت: ورود به بازار کار از طریق دانشگاه‌های علمی کاربردی همچون گذشته میسر نیست و باید از سنین کمتر آموزش مهارت به دانش آموزان انجام شود.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار شورای عالی اشتغال از میان ۹۰۰ هزار شغل ایجاد شده در سال گذشته، بیش از ۵۴۰ هزار شغل در سطح دیپلم و برای مشاغل امور تکنسین‌ها اتفاق افتاده است و نشان دهنده نیاز صنایع به نیروی ماهر و نیمه ماهر است.

کاظمی خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی مناسب در دوره متوسطه باعث جلوگیری از دانشگاه گرایی می‌شود و متناسب با نیاز‌های کشور، توسعه متوازن آموزش متوسطه اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به نیاز کنونی کشور که مهارت آموزی است ادامه داد: آموزش مهارت به همه دانش آموزان از راه تربیت نیروی انسانی متخصص و توجه به نیازهای ذینفعان در این حوزه باعث تعریف جدیدی از آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح مدارس خواهد شد.

معاون امور متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: اگر دانش آموز بتواند صاحب حرفه و مهارت شود، چرخه فقر در کشور قطع و اشتغال و کارآفرینی محقق می‌شود. همچنین اشتغال باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش ازدواج در بین جوانان خواهد شد.

کاظمی ظرفیت‌های خراسان رضوی را فعال توصیف کرد و ادامه داد: استان خراسان رضوی استان صنعتی و با گستره مطلوب کشاورزی می‌باشد و ظرفیت‌های خوب خدماتی دارد.

او وعده داد: ۱۰ درصد برنامه تخصصی دروس این هنرستان‌ها متناسب با نیاز کارخانه تامین خواهد شد و تدریس آن نیز برعهده نیرو‌های متخصص معرفی شده از سوی اتحادیه‌ها و کارخانجات خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->