«توهم یاکوشیما» به رقابت اصلی جشنواره لوکارنو رسید شخصیت محبوب شرک صاحب فیلم جداگانه می‌شود ادی مورفی با نقش بازرس کلوزو بازمی‌گردد بازگشت سریال «نیکان» که به‌خاطر جنگ نیمه‌کاره ماند + زمان پخش بازسازی مضمونی مندرس | نگاهی به سریال «جزر و مد»، اثر محمدحسین لطیفی گزارشی از اجرا‌های سوگ خوانی «عین» در تماشاخانه استاد نوری | روایــت نـو از غمی که کهنه نمی‌شود آموزش داستان نویسی | زیبای نامرئی (بخش اول) روایت خون شریکی | درباره محمدسرور رجایی فعال فرهنگی افغانستانی که کرونا او را از ما گرفت درگذشت «مهران زینت‌بخش» مستندساز سینمای ایران + علت فوت زمان برگزاری جشن بزرگ منتقدان سینما اعلام شد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۴ زمان اکران «اتاقک گلی» مشخص شد نیما شعبان‌نژاد مجری رئالیتی شوی «شفرونی» شد مستند زندگی شهید طهرانچی به روایت «محسن اسلام‌زاده» مستند «آن مرد در آتش آمد» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش علی روئین‌تن با «چریک» به جشنواره فیلم فجر می‌آید مستندساز آلمانی: کاربران شبکه‌های اجتماعی پشت ایران ایستادند+ فیلم آلبوم «در آن سوی سکوت» منتشر شد بازیگر فیلم «دروغ‌های حقیقی» هالیوود را ترک می‌کند؟ رضا عطاران و جمشیدی‌فر با «خانم والده» در راه سینما
سرخط خبرها

«باربی» در چین شکست خورد | ناامیدی هالیوودی‌ها در دومین بازار بزرگ سینمای جهان

  • کد خبر: ۱۷۵۹۷۲
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
«باربی» در چین شکست خورد | ناامیدی هالیوودی‌ها در دومین بازار بزرگ سینمای جهان
«باربی» در اولین آخرهفته اکرانش تنها جایگاه پنجم را در چینی به دست آورد که دومین بازار بزرگ سینمای جهان است.

به گزارش شهرآرانیوز، «باربی» با فروش ۸ میلیون دلار در باکس آفیس چین جایگاه پنجم را از آن خود کرد تا نشان دهنده ناامیدی هالیوودی‌ها در دومین بازار بزرگ سینمای جهان باشد.

در حالی که «باربی» به رکوردهایی در گیشه آمریکای شمالی دست یافته و در بسیاری از بازارهای بین‌المللی هم موفق ظاهر شده، این پدیده صورتی در اولین آخرهفته اکرانش تنها جایگاه پنجم را در چینی به دست آورد که دومین بازار بزرگ سینمای جهان است.

بر اساس داده‌ها «باربی» در ۳ روز افتتاحیه‌اش در چین فقط ۸.۲ میلیون دلار فروخت و این در حالی بود که فیلم‌های چینی گوی رقابت را از هم می‌ربودند تا موقعیت‌شان در گیشه را تقویت کنند.

«باربی» به این ترتیب به فهرستی پیوست که به نظر می‌رسد هر هفته گسترش هم می‌یابد و پیش از آن فیلم‌های هالیوودی دیگری چون «پری دریایی کوچولو»، «ایندیانا جونز» و «سریع ایکس» ناامیدانه در آن جای گرفتند.

این در حالی است که فیلم‌های هالیوودی امسال در مقایسه با سال‌های پیشتر با موانع کمتری چون تاخیر در تایید و صدور گواهی نمایش مواجه هستند؛ اما این مخاطبان هستند که کمتر به تماشای فرنچایزهای غربی علاقه نشان می‌دهند و امسال بیشتر توجه خود را به فیلم‌های چینی و ژاپنی معطوف کرده‌اند. همین امر به فروش سینماهای چین کمک کرد تا ۸ درصد نسبت به قبل از همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ هم فراتر برود.

در گیشه سینماهای چین در این آخر هفته «خلق خدایان: پادشاهی توفان‌ها» (قسمت اول از «سه گانه فنگشن») ساخته ووئرشان با فروش ۴۲.۱ میلیون دلار در راس قرار گرفت و در ۴ روز فروشش را به ۵۳.۷ میلیون دلار رساند که به معنی در اختیار گرفتن بخش قابل توجهی از کل فروش فیلم در این مدت زمانی در سراسر کشور است.

سه‌گانه فنگشن ترکیبی از تاریخ، فولکلور و اسطوره‌های بیش از ۳۰۰۰ سال پیش چین و به عنوان پاسخی به ۲ فیلم «ارباب حلقه‌ها» و «مرد آهنی» محسوب می‌شود. این فیلم از حضور باری آزبورن («ارباب حلقه‌ها») به عنوان مشاور تولید و بیل کنگ («ببر خیزان، اژدهای پنهان») به عنوان تهیه کننده اجرایی بهره برد و با تامین بودجه‌ای ۴۰۰ میلیون دلاری برای ۳ فیلم ساخت خود را شروع کرد.

«چانگ آن» یک انیمیشن چینی، «خانواده شگفت‌انگیز» یک فیلم فانتزی، «هرگز نگو هرگز» به نویسندگی و کارگردانی بازیگر وانگ بائوچیانگ ۳ جایگاه برتر بعدی را از آن خود کردند.

مجموع باکس آفیس چین در این آخر هفته ۱۶۸ میلیون دلار بود که مجموع فروش سال تا به امروز را به ۴.۶۳ میلیارد دلار رساند و حدود ۷۰٪ بالاتر از همین مقطع زمانی در سال پیش است که بازگشت کرونا موجب تعطیلی سینماها شده بود.

منبع: مهر

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->