چت کردن به جای حرف زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت زدایی بسیج سازندگی خراسان رضوی دل‌درد‌های کودکتان را این‌گونه تسکین دهید کشف لاشه پلنگ در منطقه شکارممنوع شهرستان فریمان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) خصوصیات و معیار‌های کفش مناسب چیست؟ حریق ۴۰ واحد در شهرک امامزاده ابراهیم شفت | آتش سوزی تلفات جانی نداشت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم چگونه شاد باشیم؟ اجازه گرفتن بچه‌ها برای بیرون رفتن از منزل آنچه پیش از نوجوانی باید به فرزندتان آموزش دهید چطور محیط اینترنت را برای کودکان امن کنیم؟ بازیگوشی والدین؛ قدمی مؤثر تا حال خوب فرزندان کشف و ضبط ۲ هزار و ۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش جان ۶ بیمار شد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در جست وجوی همسر همسان | درباره مراکز همسان گزینی که  می‌توانند شرایط یک زندگی پایدار را برای زوج‌ها فراهم کنند  با کودکان بدغذا چگونه رفتار کنیم؟ این وسایل را نباید در آشپزخانه نگهداری کنید فریب مردم با درج «بدون کلسترول» روی روغن‌های نباتی
سرخط خبرها

زمین در عصر جوشش جهانی!

  • کد خبر: ۱۷۶۷۲۲
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
زمین در عصر جوشش جهانی!
ماه جولای (مرداد) گرمترین ماه تاریخ خواهد بود، زیرا سازمان ملل درباره جوشش جهانی هشدار داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دانشمندان روز پنجشنبه (۲۷ جولای) تایید کردند که جولای گرمترین ماه ثبت شده در تاریخ است، زیرا آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که زمین به «عصر جوشش جهانی» رفته است.

گرمای شدید ناشی از گرمایش جهانی، طی این ماه ده‌ها میلیون نفر را در بخش‌هایی از اروپا، آسیا و آمریکای شمالی تحت تاثیر قرار داده و با آتش‌سوزی‌های شدیدی که در سراسر کانادا و بخش‌هایی از جنوب اروپا را سوزانده، همراه شده است.

دوران گرمایش جهانی به پایان رسیده و عصر جوشش جهانی فرا رسیده است. با توجه به اینکه در سه هفته اول جولای میانگین دمای جهانی بالاتر از هر دوره مقایسه‌ای ثبت شده است، سازمان جهانی هواشناسی و سرویس تغییرات آب‌وهوایی اروپا اعلام کردند که جولای ۲۰۲۳ به احتمال قوی گرمترین ماه ثبت شده و بازگشت به دهه ۱۹۴۰ است.

حدود ۱.۲ درجه سانتی‌گراد گرمایش جهانی از اواخر دهه ۱۸۰۰، ناشی از سوزاندن سوخت‌های فسیلی، موج‌های گرما را داغ‌تر، طولانی‌تر و مکررتر کرده همچنین باعث تشدید سایر شرایط شدید آب‌وهوایی مانند طوفان و سیل شده است.

گرمای شدید و آتش‌سوزی‌های ویرانگر که در ماه جولای در بخش‌هایی از نیمکره شمالی مشاهده شد، هشداری را درباره تأثیر آن بر سلامت، اکوسیستم و اقتصاد ایجاد کرده است.

پکن شاهد یک رکورد چهار هفته‌ای بیش از ۳۵ درجه سانتی‌گراد بود و مقامات از سالمندان خواستند در خانه بمانند و از کودکان خواسته شد، زمان بازی در فضای باز را کوتاه کنند. آتش‌سوزی‌های جنگلی در چندین کشور در سراسر منطقه مدیترانه بیداد کرد.

صد‌ها آتش‌نشان در حال تلاش برای مهار آتش‌سوزی‌های مرگبار در سراسر یونان هستند که به مدت دو هفته ادامه دارد. میانگین دمای جهانی سطح دریا که از ماه مه بسیار بالاتر از دمای ثبت شده قبلی در این زمان سال بوده، به گرمای فوق‌العاده در جولای کمک کرده است.

سازمان ملل متحد پیش‌بینی می‌کند که این احتمال وجود دارد که دمای جهانی به‌طور موقت ۱.۵ درجه سانتی‌گراد بالاتر از معیار پیش از صنعتی شدن حداقل برای یک سال از پنج سال آینده افزایش یابد.

دانشمندان می‌گویند که جهان باید خود را با گرما و سایر اثرات ناشی از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای وفق دهد و برای جلوگیری از بدتر شدن آن در آینده، باید در این دهه آلودگی کربن به‌طور چشمگیری کاهش یابد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->