تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

ویژه برنامه روز شهادت امام سجاد (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۷۶۷۵۳
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
ویژه برنامه روز شهادت امام سجاد (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد
ویژه برنامه عزاداری روز شهادت پیام آور نهضت عاشورا؛ حضرت امام سجاد (ع) با حضور زائران و مجاوران عزادار در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی امجدی زاده در ویژه برنامه عزاداری روز شهادت حضرت امام سجاد (ع) که در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: دوران امامت امام سجاد (ع) از عصر عاشورا و پس از شهادت امام حسین (ع) آغاز شد.

وی تصریح کرد: این امام همام در سخت‌ترین شرایط و در زمانی که جامعه شیعی در اوج سختی‌ها و مصائب قرار داشت، به امامت رسید، ولی از همان لحظه اول وظیفه هدایت و رهبری امت اسلامی به بهترین شکل ممکن انجام داد.

این کارشناس دینی افزود: در مورد شخصیت امام سجاد (ع) بیشتر به جنبه‌ها و زوایای عاطفی و مسائل اندوهناک مانند حادثه کربلا و اسارت آن حضرت توجه شده در حالی که دوران اسارت ایشان بسیار کوتاه بود و امام سجاد (ع) از همه این شرایط سخت به نفع اسلام و جامعه شیعی استفاده کرد.

وی عنوان کرد: یزید که بعد از حادثه کربلا گمان می‌کرد پایه‌های حکومتش مستحکم شده مجلسی با حضور همه بزرگان، اُمرا، استانداران، فرماندهان و بزرگان حکومت تشکیل داد تا این پیروزی را به رخ همه بکشد.

حجت الاسلام امجدی زاده ابراز کرد: در این مجلس که همه بزرگان حکومتی از سراسر بلاد اسلامی حضور داشتند، شرایطی برای سخنرانی و خطبه خوانی امام سجاد (ع) فراهم شد و آن حضرت با ایراد خطبه‌ای کوبنده که نشان دهنده عمق بینش دینی و سیاسی ایشان بود، به جنایت‌های یزید در جریان حادثه عاشورا اشاره کرد که این امر همه حاضران را بر علیه یزید شوراند.

وی ابراز کرد: در این خطبه قَرّا امام سجاد (ع) خود را به عنوان فرزندان رسول خدا (ص) معرفی کرد و گفت: خداوند شش فضلیت به ما داده که به احدی از انسان‌ها نداده که این فضایل علم، حلم، سخاوت، شجاعت، فصاحت و محبت در قلوب مومنین است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: افشاگری‌های امام سجاد (ع) باعث شد یزید از کرده خود پشیمان شود و حتی دستور داد برای حضرت سیدالشهدا (ع) مجلس عزاداری برگزار کنند.

گفتنی است؛ قرائت زیارت عاشورا و مرثیه سرایی مرثیه سرایان اهل بیت (ع) در سوگ عادت امام سجاد (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->