اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری
سرخط خبرها

سخنران حرم رضوی: نیایش راهبرد امام سجاد (ع) برای مبارزه با انحطاط فرهنگی بود

  • کد خبر: ۱۷۶۶۵۱
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
سخنران حرم رضوی: نیایش راهبرد امام سجاد (ع) برای مبارزه با انحطاط فرهنگی بود
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: بیان معارف دینی و اخلاقی در غالب نیایش و دعا راهبرد امام سجاد (ع) برای مبارزه با انحطاط فرهنگی جامعه اسلامی بود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار در ویژه برنامه شب شهادت چهارمین کوکب هدایت و پیام‌رسان نهضت عاشورا؛ حضرت امام سجاد (ع) که در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، دوران سی و چهار ساله امام سجاد (ع) یک دوران بسیار سخت و پر اختناقی بود.

وی تصریح کرد: در این دوران دستگاه خلافت اموی امام حسین (ع) را در روز روشن و در ملاء عام به شهادت رسانده بود و خاندان رسالت را به اسارت برده بودند، ولی کسی جرات اعتراض نداشت و جوی بسیار وحشت زا بر جامعه حاکم بود.

سخنران حرم رضوی افزود: در این شرایط امام سجاد (ع) برای هدایت و روشنگری مردمی که دچار انحطاط فرهنگی شده بودند از ابزار دعا و نیایش استفاده کرد و بسیاری از مسائل اخلاقی و تربیتی و حتی مسائل سیاسی را در غالب دعا به مردم آموزش داد.

وی بیان کرد: دعا‌های امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه جمع آوری شده است و این کتاب یادگار ارزشمند امام سجاد (ع) است که از آن با عنوان «اخت القرآن»، «زبور آل محمد (ص)» و «انجیل اهل بیت (ع)» نیز یاد می‌شود.

حجت الاسلام شریعتی تبار در ادامه با اشاره به دعای سی و هشتم صحیفه سجادیه «اللَّهُمَّ إِنِّی أَعْتَذِرُ إِلَیْکَ مِنْ مَظْلُومٍ ظُلِمَ بِحَضْرَتِی فَلَمْ أَنْصُرْهُ...»، بیان کرد: در این دعا امام سجاد (ع) به خداوند عرضه می‌دارد که خدایا از تو عذرخواهی می‌کنم از اینکه در حضور من به یک مسلمان ظلم شود و من به یاری مظلوم قیام نکنم.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) در این فراز از دعا ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم را به شیعیان آموزش می‌دهد.
گفتنی است؛ مرثیه سرایی و ذکر مصیبت در رثای شهادت مظلومانه امام سجاد (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->