راهپیمایی ۱۳ آبان (۱۴۰۴) در مشهد، به‌صورت متمرکز در میدان شهدا برگزار می‌شود «طرح طاهرین»، الگویی برای سبک زندگی معنوی | فعالیت ۲۰۰ داوطلب در آرامستان‌های مشهد موحدیان: شورای ششم با نگاه آینده‌نگرانه به توسعه مشهد می‌نگرد قیمت امروز پول افغانی (۱۰ آبان ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: وجود آمار و اطلاعات دقیق، در تحقق تصمیم سازی های مشهد و استان مؤثر است استاندار خراسان رضوی: دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند آمار و اطلاعات موردنیاز را در اختیار رصدخانه شهری مشهد قرار دهند + فیلم کاهش نسبی آلودگی هوای مشهد (شنبه، ۱۰ آبان ۱۴۰۴) | کیفیت هوای شهر همچنان در مرز هشدار است تحلیلی تاریخی و متفاوت از شرایط مشهد در دوران شورش عصر «محمدشاه قاجار» | ۲ روی سکه حکومت «حسن‌خان سالار» جابه جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۴ درباره بنای مصلی‌ها که نمونه‌های بزرگ شده محراب‌ها هستند | شکوهی ۳۰۰ ساله در پایین خیابان گزارشی تاریخی از یک کاربری متفاوت برای بنای تاریخی کنار دروازه «پایین‌خیابان» | نشست دیپلماتیک در «باغ مصلی» جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم
سرخط خبرها

رایگان شدن برخی از خطوط اتوبوس‌رانی برگشت خورد | حاجی‌بگلو: فرمانداری در جایگاه حقوقی بابت ورود به جزئیات این طرح قرار ندارد

  • کد خبر: ۱۷۶۸۶۳
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
رایگان شدن برخی از خطوط اتوبوس‌رانی برگشت خورد | حاجی‌بگلو: فرمانداری در جایگاه حقوقی بابت ورود به جزئیات این طرح قرار ندارد
سخنگوی شورای شهر: فرمانداری در جایگاه حقوقی برای ورود به جزئیات طرح رایگان‌شدن خطوط اتوبوس‌رانی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز نشست تخصصی بررسی ابعاد رایگان‌شدن حمل‌ونقل عمومی با حضور دو عضو شورای شهر و کارشناسان این حوزه در دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم با بیان اینکه پس از رایگان‌شدن بهای خدمات اتوبوس‌رانی، پیگیر رایگان‌شدن بهای خدمات قطارشهری هم خواهیم بود، گفت: یکی از بهانه‌های شهرداری برای رایگان‌نشدن خدمات اتوبوس‌رانی، ازدحام جمعیت است. آیا ازدحام جمعیت در روز‌های تاسوعا و عاشورا مانع از خدمات‌رسانی شد؟

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو افزود: سال ۹۲، سهم شهروندان از بهای تمام‌شده خدمات اتوبوس‌رانی، ۷۴ درصد بوده، ولی این عدد امروز به ۵ تا ۷ درصد رسیده است. شرایط حاکم بر کشور به نحوی است که طی چندسال آینده این عدد تقریبا به «صفر» نزدیک خواهد شد. وی با اشاره به ردشدن مصوبه رایگان‌شدن بهای خدمات اتوبوس‌رانی از سوی فرمانداری، افزود: فرمانداری در جایگاه حقوقی نیست که به جزئیات طرح‌های مصوب ورود کند و صرفا باید مغایرت یا تطبیق مصوبه با قانون را بررسی کند.

حاجی‌بگلو گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، برآورد کرده که برای کاهش آلودگی هوای ۹ کلان‌شهر کشور، ۴۱ هزارمیلیاردتومان اعتبار لازم است. سهم مشهد از این عدد، چه اندازه است؟ رایگان‌شدن خدمات اتوبوس‌رانی، تحقق‌پذیر است، فقط باید انگیزه لازم را داشته و به دنبال تغییر باشیم، همان‌گونه که بهای خدمات تعدادی از خطوط اتوبوس‌رانی را به ۱۲۰ تومان رساندیم و مشکلی پیش نیامد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد نیز در این نشست گفت: سهم ۷۰ درصدی مردم از پرداخت بهای تمام‌شده خدمات اتوبوس‌رانی امروز به حدود ۵ درصد رسیده است. به گفته سیدابراهیم علیزاده رایگان‌شدن خدمات اتوبوس‌رانی فی‌نفسه اقدام پسندیده‌ای است. از هر تصمیمی که به کاهش دریافت پول از مردم و از سوی دیگر ارائه خدمات بهتر به آن‌ها منجر شود، استقبال می‌کنیم. وی تصریح کرد: باورمند به رایگان‌شدن اتوبوس‌رانی هستیم، ولی استاندارد‌های لازم در این‌باره همچون سرفاصله زمانی مناسب و سطح کیفی خدمات باید به میزان مطلوبی برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->