انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سرخط خبرها

پیش‌بینی دمای بالای ۵۰ درجه در ایام اربعین ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۷۷۱۹۷
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
پیش‌بینی دمای بالای ۵۰ درجه در ایام اربعین ۱۴۰۲
دبیر قرارگاه بهداشت و درمان اربعین با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای ارائه خدمات سلامت به زائران اربعین، از پیش بینی درجه حرارت بالای ۵۰ درجه و لزوم مقابله با گرمازدگی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر میعادفر در نشست قرارگاه بهداشت و درمان اربعین که با حضور وزیر بهداشت در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، به برگزاری جلسات قرارگاه بهداشت و درمان اربعین با حضور معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت اشاره و اظهار کرد: بر اساس اعلام قرارگاه اربعین، حرکت زائران از ۲۷ مردادماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ شهریور ادامه دارد که نیاز است از چند روز قبل از آغاز حرکت زائران، امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در مرز‌های شرق و غرب کشور، فراهم شود.

وی از حفظ بهداشت عمومی زائران، تشخیص به موقع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های منتقله از آب و غذا و مسمومیت‌ها، درمان به موقع به ویژه گرمازدگی و آمادگی برای ارائه خدمات در حوادث غیرمترقبه، به عنوان مهمترین اهداف قرارگاه بهداشت و درمان اربعین یاد کرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: ورود اتباع خارجی غیرمقیم به کشورمان از طریق مرز‌های میرجاوه، ریمدان، ارس و بیله سوار و خروجی آن‌ها از کشورمان از طریق مرز‌های چذابه، باشماق و تمرچین است. همچنین اتباع خارجی مقیم ایران می‌توانند از مرز شلمچه نسبت به عزیمت به عراق اقدام کنند.

میعادفر با اشاره به تردد زائران ایرانی از ۶ مرز مشترک با عراق و تمهیدات وزارت کشور برای تسهیل رفت و آمد با عراق، یادآور شد: پیش بینی می‌شود که اوج تردد زائران از ۶ شهریورماه به بعد باشد بنابراین لازم است نیرو‌ها و امکانات بهداشتی و درمانی و فوریت‌های پزشکی برای ارائه خدمات احتمالی به زائران، در آماده باش کامل باشند.

به گفته وی، سال گذشته بیشترین تردد زائران به ترتیب مربوط به مرز‌های مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، تمرچین و باشماق بوده است و امکانات مورد نیاز از جمله بیمارستان‌های صحرایی، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، نیرو‌های بهداشتی و درمانی و اتاق سرد برای مقابله با گرمازدگی به میزان کافی توزیع می‌شود.

میعادفر ضمن تقدیر از نیرو‌های مسلح در برپایی بیمارستان‌های صحرایی و اختصاص بالگرد‌ها و هواپیما‌های بال ثابت برای انتقال بیماران، گفت: خوشبختانه همکاری‌های بین بخشی در قرارگاه بهداشت و درمان اربعین، وضعیت مطلوبی دارد و از همه دستگاه‌های همکار در این قرارگاه، تشکر می‌کنیم که خدمتگزاری به زائران اربعین را در دستور کار خود قرار داده اند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->