ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس خانه صنعت خراسان رضوی: قطعی برق و صادرات آن به عراق و پاکستان رمق تولید را کم کرده است

  • کد خبر: ۱۷۸۲۲۶
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
  • ۲
رئیس خانه صنعت خراسان رضوی: قطعی برق و صادرات آن به عراق و پاکستان رمق تولید را کم کرده است
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به ناترازی انرژی و در پی آن قطعی برق صنایع که در دو روز در هفته صورت میگیرد بیان کرد: صادرات برق به عراق و پاکستان آن هم در شرایطی که هیچ آورده صادراتی برای ما ندارد و هنوز هزینه صادرات برق را دریافت نکردیم، رمق تولید را کم کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، هم زمان با روز خبرنگار، نشست خبری به مناسبت پانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت پلاستیک، ماشین الات و صنایع وابسته و سیزدهمین نمایشگاه تخصصی رنگ و رزین، پوشش‌های صنعتی، چسب و مواد شیمیایی و کامپوزیت‌ها در مکان نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

در این نشست خبری فیروز ابراهیمی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه گفت: نمایشگاه تخصصی صنعت پلاستیک، ماشین الات و صنایع وابسته در مساحتی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع با ۱۲۵ شرکت کننده از ۶۰ شرکت در استان‌های مختلف و واحد‌های تجاری تاجیکستان، ترکمنستان و افغانستان از تاریخ ۱۸ الی ۲۱ مرداد ماه در مکان نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به بهبود وضعیت اقتصاد استان گفت: خراسان رضوی در حوزه نرخ رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، رتبه چهارم بین استان‌های کشور را داراست، نرخ رشد اقتصادی استان ۴/۴ است در حالیکه نرخ رشد اقتصادی در سطح کشور ۳/۳ بوده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به نرخ بیکاری در استان گفت: نرخ بیکاری در استان ۳/۵ است که این رقم نسبت به چهار دهه گذشته بی نظیر بوده است در حال حاضر ما بحران کار نداریم، دچار بحران کارگری هستیم و قابلیت جذب کارگر داریم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تولید استان نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است افزود: تولید استان در بخش صنایع رشد قابل توجهی داشتیم.

ناترازی انرژی و قطعی برق مشکلی بزرگ برای صنایع

وی با اشاره به ناترازی انرژی و در پی آن قطعی برق صنایع که در دو روز در هفته صورت میگیرد بیان کرد: صادرات برق به عراق و پاکستان آن هم در شرایطی که هیچ آورده صادراتی برای ما ندارد و هنوزهزینه صادرات برق را دریافت نکردیم رمق تولید را کم کرده است.

ابراهیمی با گلایه از سیاست‌های کلان کشوردر نظام بانکی و تامین نقدینگی صنایع استان گفت: در حال حاضر نظام بانکی مکلف به تسهیلات تکلیفی شده اند بطوریکه ۶۰ درصد تسهیلات تکلیفی است و در حوزه تولید بی بهره است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در انتها با اشاره به مشکلات ارزی صادرات، گفت: از دیگر مشکلات صنایع، تعهدات ارزی است بطوریکه ۹۰ درصد صادراتی که در کشور انجام می‌شود به ریال است و این روند نابودی صنایع را در پی خواهد داشت اگر مانع رفع تعهدات ارزی از صادرات برداشته شود قادریم طی ماه سرانه تولید در استان را تا چندین برابر افزایش دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
0
اونوقت میگن ما امسال قطعی برق نداشتیم صادرات یعنی مازاد تولیدتو صادر کنی نه اینکه چراغی رو که به خونه رواست نظر مسجد کنی اونم وقتی نمی تونی پول صادرات تو بگیری دیگه واقعا خریت
کامیکازه
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
0
اگر مسئولان دراین باره کمبود داخلی و صادرات برق به کشورهای دیگر توضیح ندهند باید پیگیری شود و خائن به ملت هستند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->