ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
سرخط خبرها

کتاب «نقش معجزه در زندگی بشر، با نگاهی به معجزات و کرامات امام رضا (ع)» منتشر شد

  • کد خبر: ۱۷۸۵۳۱
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کتاب «نقش معجزه در زندگی بشر، با نگاهی به معجزات و کرامات امام رضا (ع)» منتشر شد
«نقش معجزه در زندگی بشر با نگاهی به معجزات و کرامات امام رضا (ع)» عنوان اثری از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است که به تازگی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در روایات ارزشمند ما رخداد‌ها و امور فراوانی به ثبت رسیده است که علما آن‌ها را معجزات، کرامات و دلالت‌ها و مانند آن نامیده‌اند. چون می‌نگریم در می‌یابیم که برخی از آن‌ها خبر دادن از غیب یا از درون افراد است.

برخی دیگرتصرفات خارق‌العاده‌ای است که آدمی ازانجام آن‌ها ناتوان است. پاره‌ای از آن‌ها را خداوند متعال انجام داده است تا مقام وجایگاه والای پیامبر (ص) یا امام یا، ولی را نزد خویش نشان دهد. پاره‌ای دیگر نیز ازویژگی‌های امامت است که البته امام هم مقام شاهد بودن بر مخلوقات را داراست و هم رسیدگی به احوال دیگرموجودات را برعهده دارد.

نویسنده در این نوشتار ویژگی‌ها و برخی از درخشندگی‌های معجزات وکراماتی که از روایات امام رضا (ع) به دست آمده را گرده آوری کرده وبه مثال بسنده کرده است.

این اثر در ۴ فصل به مباحثی همچون حقیقت‌ها و نکته‌ها، چشمه‌هایی از معجزات امام رضا (ع)، تصرف در جهان آفریده‌ها، رهنمون‌ها ونتیجه‌ها پرداخته و رفتار انسان با آفریدگان خدا، گستره آسمان‌ها، وظایف پیامبران، خبر دادن از زمان حال، آگاهی از زبان همه انسان‌ها، پرندگان و حیوانات و زبان و سخن اجسام بی جان، کرنش حیوانات در برابر امام، انسان معجزه می‌کند و.. از دیگر موضوعات این کتاب است.

در بخشی از این اثر با عنوان جایگاه غیبت در تاریخ پیامبر (ص)، به نقش غیبت در زندگانی پیامبر اعظم (ص) اشاره شده وآمده است: ما نباید جنبه غیبت را در زندگانی پیامبران ومعصومان نادیده انگاریم. ماموریت پیامبر (ص) و امام معصوم (ع) تنها به ابلاغ شریعت و احکام وتلاوت آیات قرآن محدود نمی‌شود، زیرا اگر چنین بود نیازی نبود که خداوند متعال آهن را با پیامبران نازل فرماید تا مردم به عدل و داد برخیزند.

اثر حاضر به قلم علامه سید جعفر مرتضی عاملی و ترجمه محمود نظری‌پور نگاشته شده و در شمارگان ۳۰۰ نسخه و قطع رقعی تهیه و تدوین شده و در اختیار علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->