تداوم حرکت صعودی شاخص کل | بورس ۳۰ هزار واحد مثبت شد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) بیشترین سهم مصرف آب در خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است پنجشنبه‌ها در مشهد و خراسان رضوی تعطیل شد قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت‌کوین (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) + جدول رقابت نابرابر کارگر ایرانی با ۸.۵ میلیون کارگر افغانستانی واگذاری بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت در خراسان رضوی پیش‌بینی کاهش ۱۵۰۰ مگاواتی مصرف برق با تغییر ساعت ادارات تعمیرات نیروگاه‌ها از خروج بیش از ۸ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌کند بررسی قیمت میوه و تره‌بار در مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | فلفل ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان شناسایی ۶ هزار مشترک برق پرمصرف تجاری در خراسان‌رضوی | قطعی برق ۴۰۰ اداره پرمصرف (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی امروز (چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد علت تأثیرپذیری بازارهای مالی از مذاکرات چیست؟ قسط وام ودیعه مسکن ماهانه چقدر است؟ بانک‌ها تا پایان تابستان ۱۴۰۴، در روزهای پنجشنبه تعطیل شدند منتظر افزایش قیمت موبایل و خودروهای وارداتی باشیم؟ | بررسی تأثیر ضمانت‌نامه بانکی بر واردات خودرو و موبایل تأکید وزارت صمت بر ممنوعیت واردات کالا‌های خارجی مشابه تولید داخل شعب کشیک بانک‌ها روزهای پنجشنبه دایر است استاندار خراسان رضوی: گسترش فیبر نوری در مشهد عقب مانده است وزیر نیرو: برق را ۵۰۰۰ تومان می‌خریم ۴۹ یا ۳۹ تومان می‌فروشیم! بیانیه همایش سیاست‌های پولی: نظارت بر هزینه‌ها و کاهش رانت جویی ضروری است برق مشترکین پرمصرف خانگی و تجاری در خراسان رضوی محدود می‌شود (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) | جدیدترین قیمت دناپلاس افت ۴ تا ۹۰ میلیونی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت امروز موبایل‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) + جدول حرکت به سوی صادرات صنایع‌دستی از خراسان رضوی کلید خورد + فیلم تخصیص ارز برای واردات کالا‌های مشابه تولید داخل متوقف شد تفاوت قیمت میلگرد آجدار و ساده؛ کدام مقرون‌به‌صرفه‌تر است؟ نرخ مالیات پرسودترین شرکت‌ها فقط صفر تا ۱۰ درصد بوده است شاخص کل بورس سقف تاریخی خود را شکست | رشد ۳۶ هزار واحدی (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

۱۳۵۰ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی نیازمند «ترمیم سنگین» است

  • کد خبر: ۱۷۸۵۶۱
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
۱۳۵۰ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی نیازمند «ترمیم سنگین» است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی عنوان کرد ۱۳۵۰ کیلومتر از راه‌های استان نیازمند ترمیم سنگین است.

به گزارش شهرآرانیوز ۱۳۵۰ کیلومتر؛ این رقم نشان‌دهنده طول راه‌های استان است که به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی «ترمیم سنگین» نیاز دارد و البته به‌دلیل محدودیت‌های اجرایی و اعتباری این اقدام باید در بازه زمانی دو‌تا‌سه‌ساله انجام شود.

جعفر شهامت در گفتگو با خبرنگار شهرآرا البته این را هم گفت که از تیر‌ماه پارسال، طرح بهسازی راه‌های استان با محوریت معاونت عمرانی استانداری شروع و تاکنون بیش از هزار کیلومتر از راه‌ها آسفالت شده است.

او با بیان اینکه امسال نیز هزار کیلومتر دیگر از راه‌های استان بهسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: برای بهسازی مجموع ۲ هزار‌و‌۳۵۰ کیلومتر، اعتبار دو‌هزار‌میلیارد‌تومانی نیاز بوده که تاکنون حدود ۱۱۰۰‌میلیارد تومان آن که بیشتر از محل منابع ملی بوده، تأمین شده است.

شهامت با اشاره به اینکه اکنون برای ترمیم، روسازی و نگهداری راه‌ها حدود ۳ هزار‌و‌۵۰۰‌میلیارد تومان قرارداد فعال داریم، اظهار کرد: همچنین اعتبارات استانی برای بهسازی راه‌هایی که امسال هدف‌گذاری شده در آستانه ابلاغ است.

به نقطه صفر بهسازی نمی‌رسیم

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان با تأکید بر اینکه باید روند ترمیم جاده‌ها را در استان از خرابی راه‌ها بیشتر کنیم، گفت: از‌آنجا‌که جاده‌ها همیشه محل ترددند، هیچ‌زمان به نقطه صفر در بهسازی نمی‌رسیم، اما تلاش این است که با اجرای پروژه‌های حفاظتی بیشتر، بهسازی سنگین کمتری نیاز داشته باشیم.

شهامت با اشاره به اینکه حمل بار‌های سنگین در جاده‌ها موجب تخریب بیشتر راه‌ها می‌شود، اضافه کرد: به‌طور‌نمونه راه‌های شهرستان خواف و سبزوار که بیشترین تردد کامیون و تریلی را دارند، بیشترین خسارت را نیز دیده‌اند. شهرستان‌های تربت‌حیدریه، بردسکن و بخشی از شهرستان مشهد نیز ظرفیت‌های معدنی فعال دارند که ممکن است موجب تخریب راه‌ها شود و اگر در این زمینه به راهداری کمک شود، وضعیت نگهداری راه‌ها بهتر می‌شود. این موضوع در شورای معادن استان در حال بررسی است.

فرسودگی ناوگان

او میانگین سنی ماشین‌آلات راهداری را حدود سی سال اعلام و اظهار کرد: البته ماشین‌آلات با عمر بالای چهل سال نیز داریم که دیگر کارکرد اقتصادی ندارند. هزینه تعمیر این ماشین‌آلات بیش از ۶۰۰ میلیون تومان است و پس از مدتی مجددا خراب می‌شوند؛ بنابراین این ماشین‌آلات قابل‌اتکا نیستند.

شهامت پیش‌از‌این گفته بود که این اداره‌کل برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات و دستیابی به وضعیت پایدار در خدمت‌رسانه به صد دستگاه ماشین‌آلات راهداری جدید نیاز فوری دارد و برای رفع این مشکل، برنامه نوسازی تدریجی ناوگان در دستور‌کار است. مابقی هزینه ماشین‌آلاتی را که ۵۰‌درصد هزینه خریدشان توسط استان تأمین شود، سازمان راهداری در سطح ملی به‌صورت نقدی پرداخت خواهد کرد. اکنون هشت دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی برای استان خریداری شده است. این ماشین‌آلات در حال حمل به استان‌اند و بین چند شهرستان توزیع می‌شوند. حدود ۵۵‌میلیارد تومان برای خرید این تجهیزات هزینه کرده‌ایم.

شهامت با اشاره به ظرفیت خرید ماشین‌آلات با عمر کمتر از پنج سال، بیان کرد: قانون مجوز واردات دست‌کم دویست دستگاه را به سازمان راهداری داده است و استان هر‌قدر بتواند در این زمینه اعتبار تأمین کند، معادلش را از سطح ملی دریافت خواهد کرد.

روکش راه و ایمنی جاده‌ها، اولویت‌راهداری

او درباره معضلات راهداری بیان کرد: نیرو‌های راهداری شیفت کاری ندارند، در‌حالی‌که سایر دستگاه‌های امدادی به‌جز ایام خاص شیفت کاری دارند. راهداری یک شغل شبانه‌روزی است؛ بنابراین فشار کاری به‌خصوص در زمستان زیاد است. کارکنان اداره‌کل راهداری ۱۱۰۰ نفر هستند که ۵۰‌درصد از آن‌ها را نیرو‌های عملیاتی تشکیل می‌دهند. با وجود اهمیت، اولویت اصلی راهداری بر افزایش نیرو نیست، بلکه روکش راه‌های استان و ایمنی جاده‌ها در اولویت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->