ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

۱۳۵۰ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی نیازمند «ترمیم سنگین» است

  • کد خبر: ۱۷۸۵۶۱
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
۱۳۵۰ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی نیازمند «ترمیم سنگین» است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی عنوان کرد ۱۳۵۰ کیلومتر از راه‌های استان نیازمند ترمیم سنگین است.

به گزارش شهرآرانیوز ۱۳۵۰ کیلومتر؛ این رقم نشان‌دهنده طول راه‌های استان است که به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی «ترمیم سنگین» نیاز دارد و البته به‌دلیل محدودیت‌های اجرایی و اعتباری این اقدام باید در بازه زمانی دو‌تا‌سه‌ساله انجام شود.

جعفر شهامت در گفتگو با خبرنگار شهرآرا البته این را هم گفت که از تیر‌ماه پارسال، طرح بهسازی راه‌های استان با محوریت معاونت عمرانی استانداری شروع و تاکنون بیش از هزار کیلومتر از راه‌ها آسفالت شده است.

او با بیان اینکه امسال نیز هزار کیلومتر دیگر از راه‌های استان بهسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: برای بهسازی مجموع ۲ هزار‌و‌۳۵۰ کیلومتر، اعتبار دو‌هزار‌میلیارد‌تومانی نیاز بوده که تاکنون حدود ۱۱۰۰‌میلیارد تومان آن که بیشتر از محل منابع ملی بوده، تأمین شده است.

شهامت با اشاره به اینکه اکنون برای ترمیم، روسازی و نگهداری راه‌ها حدود ۳ هزار‌و‌۵۰۰‌میلیارد تومان قرارداد فعال داریم، اظهار کرد: همچنین اعتبارات استانی برای بهسازی راه‌هایی که امسال هدف‌گذاری شده در آستانه ابلاغ است.

به نقطه صفر بهسازی نمی‌رسیم

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان با تأکید بر اینکه باید روند ترمیم جاده‌ها را در استان از خرابی راه‌ها بیشتر کنیم، گفت: از‌آنجا‌که جاده‌ها همیشه محل ترددند، هیچ‌زمان به نقطه صفر در بهسازی نمی‌رسیم، اما تلاش این است که با اجرای پروژه‌های حفاظتی بیشتر، بهسازی سنگین کمتری نیاز داشته باشیم.

شهامت با اشاره به اینکه حمل بار‌های سنگین در جاده‌ها موجب تخریب بیشتر راه‌ها می‌شود، اضافه کرد: به‌طور‌نمونه راه‌های شهرستان خواف و سبزوار که بیشترین تردد کامیون و تریلی را دارند، بیشترین خسارت را نیز دیده‌اند. شهرستان‌های تربت‌حیدریه، بردسکن و بخشی از شهرستان مشهد نیز ظرفیت‌های معدنی فعال دارند که ممکن است موجب تخریب راه‌ها شود و اگر در این زمینه به راهداری کمک شود، وضعیت نگهداری راه‌ها بهتر می‌شود. این موضوع در شورای معادن استان در حال بررسی است.

فرسودگی ناوگان

او میانگین سنی ماشین‌آلات راهداری را حدود سی سال اعلام و اظهار کرد: البته ماشین‌آلات با عمر بالای چهل سال نیز داریم که دیگر کارکرد اقتصادی ندارند. هزینه تعمیر این ماشین‌آلات بیش از ۶۰۰ میلیون تومان است و پس از مدتی مجددا خراب می‌شوند؛ بنابراین این ماشین‌آلات قابل‌اتکا نیستند.

شهامت پیش‌از‌این گفته بود که این اداره‌کل برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات و دستیابی به وضعیت پایدار در خدمت‌رسانه به صد دستگاه ماشین‌آلات راهداری جدید نیاز فوری دارد و برای رفع این مشکل، برنامه نوسازی تدریجی ناوگان در دستور‌کار است. مابقی هزینه ماشین‌آلاتی را که ۵۰‌درصد هزینه خریدشان توسط استان تأمین شود، سازمان راهداری در سطح ملی به‌صورت نقدی پرداخت خواهد کرد. اکنون هشت دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی برای استان خریداری شده است. این ماشین‌آلات در حال حمل به استان‌اند و بین چند شهرستان توزیع می‌شوند. حدود ۵۵‌میلیارد تومان برای خرید این تجهیزات هزینه کرده‌ایم.

شهامت با اشاره به ظرفیت خرید ماشین‌آلات با عمر کمتر از پنج سال، بیان کرد: قانون مجوز واردات دست‌کم دویست دستگاه را به سازمان راهداری داده است و استان هر‌قدر بتواند در این زمینه اعتبار تأمین کند، معادلش را از سطح ملی دریافت خواهد کرد.

روکش راه و ایمنی جاده‌ها، اولویت‌راهداری

او درباره معضلات راهداری بیان کرد: نیرو‌های راهداری شیفت کاری ندارند، در‌حالی‌که سایر دستگاه‌های امدادی به‌جز ایام خاص شیفت کاری دارند. راهداری یک شغل شبانه‌روزی است؛ بنابراین فشار کاری به‌خصوص در زمستان زیاد است. کارکنان اداره‌کل راهداری ۱۱۰۰ نفر هستند که ۵۰‌درصد از آن‌ها را نیرو‌های عملیاتی تشکیل می‌دهند. با وجود اهمیت، اولویت اصلی راهداری بر افزایش نیرو نیست، بلکه روکش راه‌های استان و ایمنی جاده‌ها در اولویت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->