شرط نکونام برای اردوی خارجی استقلال استقلالی‌ها اجازه تماشای المپیک را ندارند! پیش بینی جالب بازیکنان پرسپولیس: سه مدال طلا در کشتی می‌گیریم رحمتی قول نیمه بالای جدول را نداد دستور ویژه به استقلال و پرسپولیس: مالیات بازیکنان خارجی را ندهید اولتیماتوم عالیشاه به سروش رفیعی چهار روز سخت برای شاگردان گاریدو ستاره‌هایی که توسط بادامکی رد می‌شوند! نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اسپانیا و ازبکستان در فوتبال المپیک پاریس (۳ مرداد ۱۴۰۳) | شکست یاران اورونوف نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرژانتین و مراکش در فوتبال المپیک ۲۰۲۴ | فرار دقیقه نودی آلبی‌سلسته از شکست در افتتاحیه بلاتکلیفی دستیاران نکونام| ۲ اسپانیایی در فهرست ورود ناراحتی حجازی از انتخاب عالمی به عنوان سرپرست استقلال تیم ملی بدون لژیونر‌ها در مقدماتی جام جهانی به مصاف رقبا می‌رود؟ حضور قلی‌زاده در پرسپولیس منتفی شد؟ قهرمانی آزادکاران جوان ایران در آسیا ترابی نیم فصل سرباز می‌شود؟ میرشاد ماجدی: از خودم مطمئنم و ریالی مال غیر در زندگی‌ام نیست
سرخط خبرها

سیتیزن‌ها در مسیر جاودانگی

  • کد خبر: ۱۷۸۵۸۶
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
سیتیزن‌ها در مسیر جاودانگی
چهارمین قهرمانی پیاپی، هدف جذاب گواردیولا برای این فصل است.

لیگ برتر فوتبال انگلیس از فردا با دیدار منچسترسیتی و برنلی آغاز خواهد شد و پپ گواردیولا، قهرمان سه دوره گذشته لیگ جزیره، اولین گامش را برای مأموریتی ویژه برخواهدداشت. در ۱۳۴ سال فوتبال انگلیس، هیچ تیمی تاکنون چهار قهرمانی پیاپی لیگ را کسب نکرده است.

آرسنال، لیورپول و منچستریونایتد همگی برای رسیدن به این موفقیت تلاش کردند، اما درنهایت در سه قهرمانی پیاپی متوقف شدند. حالا نوبت منچسترسیتی است که شانسش را امتحان کند. اگر قرار باشد مربی‌ای این کار را انجام دهد، گواردیولا بهترین گزینه است. او نخستین مربی‌ای بود که توانست در اسپانیا سه‌گانه کسب کند؛ کاری که فصل گذشته در انگلیس هم آن را با سیتیزن‌ها تکرار کرد.

قهرمانی چهارم، سخت، اما در دسترس

با وجود اینکه هیچ تیمی تاکنون این کار را نکرده است، روی کاغذ سیتی کار غیرممکنی را در پیش ندارد. آن‌ها هنوز هم قوی‌ترین تیم لیگ را دارند، با نیمکتی به‌خوبی یازده بازیکن اصلی. فقط کافی است به این نکته دقت کنیم که خولیان آلوارز، مهاجم اصلی آرژانتین در مسیر قهرمانی جام‌جهانی گذشته، فصل پیش فقط در یک‌سوم از مسابقات لیگ در ترکیب اصلی سیتی حضور داشت. گواردیولا در ترکیب تیمش ارلینگ هالند را در اختیار دارد که یکی از بازی‌سازان بزرگ لیگ، یعنی کوین دی‌بروینه او را تغذیه می‌کند. آن‌ها همچنین بهترین دفاع لیگ را در سال گذشته داشتند و دیوار دفاعی قهرمان لیگ‌برتر با جذب یوشکو گواردیول، گران‌ترین مدافع تاریخ، تقویت هم شده است.

هالند، کلید شکستن رکورد بی‌نظیر

ترکیب سیتی بی‌عیب‌ونقص به نظر می‌رسد و گواردیولا برای رسیدن به رکورد بی‌نظیر چهار قهرمانی پیاپی لیگ‌برتر، بازیکنان کلیدی فراوانی را در اختیار دارد. رودری تقریبا در همه دیدار‌های فصل گذشته بازی کرد و در فینال لیگ قهرمانان اروپا گل پیروزی را به ثمر رساند. جان استونز خود را دوباره به‌عنوان بدل بکن‌بائر مطرح کرد و استحکام خط دفاعی سیتیزن‌ها را تضمین کرد.

دی‌بروینه ۳۱ پاس گل و ۱۰ گل به ثمر رساند. جک گریلیش همان بازیکنی بود که گواردیولا می‌خواست و ناتان آکه هم یکی از مدافعان برتر جهان به نظر می‌رسید، اما هیچ بازیکنی تأثیر ارلینگ هالند را نداشت. این بازیکن نروژی فصل را با رکورد ۳۶ گل در ۳۵ بازی لیگ‌برتر به پایان رساند. او در این فصل بازیکنی خواهد بود که تشنه شکستن رکورد‌های خود است و می‌تواند نقشی اساسی در تعبیر رؤیای چهارمین قهرمانی پیاپی سیتیزن‌ها داشته باشد.

تابستان آرام سیتیزن‌ها

سیتی در مقایسه با رقیبانش، پنجره نقل‌وانتقالات آرامی داشته است. اولین بازیکن جدیدی که وارد این تیم شد، متئو کواچیچ از چلسی بود که به نظر می‌رسد جایگزین مستقیم گوندوگان باشد. با این حال، هیجان‌انگیزترین خرید، یوشکو گواردیول است که یکی از ستاره‌های برتر جام‌جهانی بود و به نظر می‌رسد کمک فراوانی در مسیر موفقیت سیتی خواهد کرد.

گواردیولا از زمانی که بارسلونا را ترک کرد، به مدت دوازده‌سال نتوانسته بود قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود، اما فصل پیش دوباره این جام را به‌دست آورد تا به انتقاد‌ها پایان دهد. با این حال، بزرگ‌ترین چالش او برای تکرار موفقیت، حفظ عطش بازیکنانش پس از کسب سه‌گانه خواهد بود؛ موضوعی که نشانه‌های آن را می‌توان در شکست چندروز پیش آن‌ها برابر آرسنال در سوپرجام انگلیس مشاهده کرد و گواردیولا اگر می‌خواهد به رکوردی جاودانه در تاریخ باشگاه‌های انگلیس برسد، باید بر آن غلبه کند.

نخستین گام در مسیر تاریخ‌سازی

سیتی هنوز جانشین ریاض محرز را جذب نکرده است. آن‌ها با کائورو میتوما، وینگر برایتون، در ارتباط بوده‌اند، درحالی‌که گفته می‌شود به جرمی دوکو بازیکن بلژیکی از رن و مایکل اولیس از کریستال‌پالاس نیز علاقه نشان داده‌اند. تیم گواردیولا همچنین احتمالا راهش را با آیمریک لاپورته مدافع میانی و ژائو کانسلو مدافع کناری جدا خواهد کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد سیتی در نبرد با بایرن‌مونیخ و بارسلونا به‌ترتیب بر سر کایل واکر و برناردو سیلوا پیروز شده است و این دو در ورزشگاه اتحاد باقی می‌مانند. بازی فردا در خانه برنلی، نخستین گام سیتیزن‌ها در مسیر جاودانه‌شدن خواهد بود و باید دید شاگردان گواردیولا این راه طولانی را تا انتهای فصل به چه شکلی طی خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->