اظهارات تکان‌دهنده همسر سابق قاتل الهه حسین نژاد: او سابقه‌دار بود سقوط مرگبار کارگر از آسانسور یک هتل در اهواز (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) ترافیک سنگین در محور اصلی مشهد - تهران از عصر امروز (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) دستگیری ۱۱ نفر از عوامل برهم‌زننده نظم عمومی در بیمارستان فارسان علت اصلی حادثه هوایی و فوت خلبان در قزوین مشخص نیست اسامی لاک‌ها و محصولات غیرمجاز کاشت ناخن اعلام شد قتل در جگرکی سیار عبدل‌آباد بر سر دو دختر | قاتل مست بود آیا قاتل الهه حسین‌نژاد راننده اسنپ بوده است؟ قالیباف: سیاست‌های آمریکا در اجلاس بریکس به چالش کشیده شد ۳ کشته در پی تصادف در مسیر مشهد به سرخس اطلاعیه پلیس درباره بازسازی صحنه قتل الهه حسین نژاد ویدئو | آغاز ثبت‌نام آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های دولتی از هفته آینده جاده هراز یک طرفه شد (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی هوای مشهد و خراسان رضوی | تداوم هوای خنک در مشهد و بارش باران در سطح استان (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) ممنوعیت سگ‌گردانی با خودرو در تهران (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) تعطیلی تمامی تفرجگاه‌ها در خراسان رضوی تا روز یکشنبه (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) تردد خودرو‌های سنگین در محور کلات-مشهد ممنوع شد (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) ورود دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به حادثه مرگ کودک جوینی حین «ختنه» واکنش پزشکی قانونی به شایعۀ تجاوز به مرحوم الهه‌حسین‌نژاد ۱۸۰ هزار نفر طی سه روز گذشته از مرز‌های کشور راهی عتبات عالیات شدند هشدار نارنجی وقوع سیلاب برای برخی از نقاط کشور صادر شد (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) آموزش و پرورش به دنبال عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی هشدار خودمراقبتی برای شهروندان مشهد صادر شد دستگیری قاتل محیط‌بان خائیز در بهبهان ویدئو| قاتل الهه حسین‌نژاد اعتراف کرد| جنایت سارقی شیطان‌صفت پیمانکار مقصر در حادثه مرگ دلخراش ۱۴ مسافر قطار مشهد-یزد ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شد فروش اینترنتی مکمل‌های غذایی تعیین تکلیف شد مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چقدر است؟ آیا مصرف مغزدانه‌ها در دوران بارداری ممنوع است؟ 
سرخط خبرها

ابلاغ احکام معلمان معترض به رتبه بندی

  • کد خبر: ۱۷۹۷۶۲
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
ابلاغ احکام معلمان معترض به رتبه بندی
وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتراضات رتبه‌بندی بررسی‌شده و فرایند صدور احکام رتبه‌بندی افرادی که اعتراضشان وارد بوده، به زودی و به تدریج ابلاغ خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضامراد صحرایی، در سی و هفتمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور، افزود: چگونگی برگزاری اجلاس سال گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در آن اجلاس مهمانانی به ایراد سخنرانی پرداختند اما فرصت گفتگو برای همکاران فرهنگی وجود نداشت؛ به همین دلیل امسال اجلاس به صورت ترکیبی، یعنی مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اجلاس امسال با شعار «معلم تمدن ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی» شروع به‌کار کرده است، گفت: تحول در آموزش و پرورش از معلم، با کمک معلم امکان‌پذیر است. در گذشته برنامه درسی نقطه عزیمت اجرای سند تحول قرار گرفت، حتی نظام آموزشی را دچار تغییراتی کردیم و روی نوشتن برنامه درسی تاکید کردیم، اما نتیجه مطلوبی به دنبال آن حاصل نشد در واقع از همان آغاز باید به دنبال این می‌بودیم که نقطه عزیمت مدرسه و نقطه شروع تحول معلم باشد.

صحرایی افزود: معلم عنصری است که اگر متحول شود همه امور دچار تغییرات تحولی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۵۲۱ مرکز تربیت معلم طی سال‌های دهه ۷۰ و ۸۰ فعال بوده‌اند، گفت: یک خطای راهبردی امروز کشور را به اینجا رسانده که معلم به عنوان هسته تحول‌سازی و قدرت ایران در جای خود نیست و آن از بین بردن و تضعیف مراکز تربیت معلم در آن مقطع بود.

مدرسه نقطه شروع رشد و پیشرفت کشور است

صحرایی با اشاره به اینکه نقطه شروع رشد و پیشرفت در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، مدرسه است، ادامه داد: معلم عامل این رشد و پیشرفت است. امروز در گام سوم تمدن‌سازی هستیم و باید پذیرفت که بدون معلم، تمدن‌سازی ممکن نیست و با وجود معلمان تمدن‌ساز، مدارس قوی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه سیمای آینده ایران را می‌توان از طریق آموزش و پرورش دید، تصریح کرد: اگر اصلاحات لازم انجام نشود، آینده خوبی در انتظار کشور نخواهد بود. اولویت هرکس که دل در گرو وطن و انقلاب داشته باشد، آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری این موضوع که باید به مدرسه بازگشت، افزود: بازگشتن به کلاس درس، بازگشتن به گذشته و شیوه‌های تربیت سنتی موضوعی اشتباه نیست زیرا آنها اصالت داشتند. نگاه به گذشته می‌تواند کلید حل مشکلات بزرگ باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه درباره ۱۰ موضوع مطرح شده برای اجلاس سی و هفتم گفتگو انجام می‌شود، گفت: ۶ برنامه ملی در دستور کار آموزش و پرورش است که اهتمام تمامی همکاران را می‌طلبد. این برنامه‌ها مبتنی بر سند تحول بنیادین است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: نقشه راه اجرایی سازی سند به عنوان برنامه عمل پیشرفت قابل توجهی داشته است و امیدواریم به زودی مسیر تأیید و تصویب نهایی را طی کند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر ۴ نگاشت حقوقی، رسانه‌ای، نهادی و مدرسه‌ای است، ادامه داد: این نگاشت‌ها به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

صحرایی در پایان گفت: در خصوص سند تحول ۶ برنامه تربیت معلم و بهسازی نیروی انسانی، مهارت‌های نرم و سخت، احیای معاونت پرورشی و گسترش امید و نشاط و خودباوری در دستور کار قرار گرفته است، برنامه ملی فضای آموزشی، برنامه سنجش و شایستگی‌های عمومی و برنامه تقویت سواد خواندن را در دستور کار داریم.

اعتراضات رتبه بندی بررسی شده است

وزیر آموزش و پرورش در کارگروه‌های سی و هفتمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، با بیان اینکه مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور باید مدارس تحول‌آفرین را شناسایی کنند، افزود: مدیران باید مرحله به مرحله مدارس تحول را شناسایی و رصد کنند.

وی با بیان اینکه مدارس تحولی خاص مدارس دولتی است، تصریح کرد: غیر از مدارس دولتی بقیه مدارس هم باید در مسیر تحول قرار بگیرند. مدارس تحول که شناسایی شدند باید به صورت شبکه در سراسر کشور برای یک هدف و آن هم «یادگیری از یکدیگر» به هم وصل شوند.

صحرایی بر معرفی فعالیت‌های سرآمد، کارها و معلمان نمونه تاکید کرد و گفت: باید سامانه‌ای باشد که این فعالیت‌ها و افراد معرفی شوند و بقیه هم به آن مراجعه کنند.

آموزش مستمر هم از دیگر موضوعاتی بود که وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران سراسر کشور تاکید کرد و افزود: هر کار بزرگی که بخواهیم انجام دهیم باید به آموزش آن توجه کنیم و آموزش را سرلوحه کار قرار دهیم. دوره‌های آموزشی باید به صورت دقیق معرفی شوند. ما تحول صفر یا صدی نداریم، بلکه تحول امری تدریجی است.

وی به رتبه‌بندی معلمان هم اشاره و اضافه کرد: اعتراضات رتبه‌بندی بررسی‌شده و فرایند صدور احکام رتبه‌بندی افرادی که اعتراضشان وارد بوده، به زودی و به تدریج ابلاغ خواهد شد.

صحرایی در ادامه به موضوع آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان هم اشاره کرد و گفت: باید دو سال بعد از اتمام رتبه‌بندی، آئین‌نامه این موضوع بازبینی شود و به تصویب هیئت وزیران برسد. پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش باید آئین‌نامه رتبه بندی را بنویسند و همه باید به آنها کمک کنند.

برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای ۱۵۰ هزار مدرسه غیردولتی

وی، از وظایف مهم مدیران مناطق، تشکیل شورای مدیران مدرسه دانست و بر حضور پی در پی مدیران آموزش و پرورش مناطق با هدف شناسایی و رفع مشکلات مدارس، تاکید فراوان کرد.

همچنین صحرایی در خصوص تشکیل شورای مدیران مدارس گفت: لازم است تا در شورای مدارس، به نکات تحولی پرداخته شود تا آنان نیز با مدارس دیگر شهر خود آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای ۱۵۰ هزار مدرسه غیردولتی را نویدبخش تحولی عظیم در آینده دانست و با اشاره به افزایش شمار مدارس غیردولتی در شهرهای بزرگ، اظهار کرد: هنگامی که در شهرها، به تعداد مدارس غیردولتی افزوده می‌شود، بدین معناست که مدارس دولتی ضعیف عمل می‌کنند.

وی به مدیران مناطق پیشنهاد کرد که فرزندان خود را برای تحصیل، در مدارس دولتی ثبت‌نام کنند؛ زیرا با این اتفاق، بر توجه مدیران مناطق نسبت به مدارس دولتی افزوده می‌شود.

صحرایی افزود: طرح ویژه‌ای برای ۵ استان کشور که از لحاظ شاخص سواد، وضعیت نامناسب‌تری نسبت به سایر استان‌ها دارند، برنامه‌ریزی شده که اعلام خواهد شد.

وی در خصوص عدالت آموزشی، اظهار کرد: مسئله تقویت مدارس روستایی، عشایری، روستا مرکزی و شبانه‌روزی، سیاست اصولی ما است؛ زیرا صاحبان اصلی دولت آنان هستند و لازم است تا تمام مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، توجه ویژه به این مسئله داشته باشند.

منبع: مهر

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->