نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاریخ سازی جوانان افغانستانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی رفت مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد
سرخط خبرها

آغاز ثبت‌نام از مهاجران افغانستانی مقیم خراسان رضوی ویژه اربعین۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۸۰۲۳۸
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
آغاز ثبت‌نام از مهاجران افغانستانی مقیم خراسان رضوی ویژه اربعین۱۴۰۲
همه ساله جمعیت زیادی از مهاجران افغانستانی ساکن ایران و شهروندان افغانستانی از خاک ایران برای شرکت در مراسم اربعین راهی عراق می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: ثبت نام از مهاجران و پناهندگان خارجی و افغانستانی مقیم این استان برای سفر زیارتی اربعین از طریق "سامانه یکپارچه اتباع و مهاجرین خارجی" سازمان ملی مهاجرت یا دفاتر کفالت اتباع خارجی در مشهد آغاز شد.

حسین شرافتی ادامه داد: متقاضیان شرکت در آیین اربعین حسینی در کشور عراق باید برای دریافت مجوز عبور یعنی دفترچه‌های زیارتی در سامانه یاد شده به آدرس https://irmigrationorg.ir/Mohajer/Site ثبت نام کنند.

وی افزود: دفتر‌های زیارتی که به منزله مجوز سفر اتباع به کشور عراق است به آدرسی که در سامانه درج کرده اند برای زائران ارسال خواهد شد، در غیر این صورت دفترچه‌ها به یکی از دفاتر کفالت در مشهد فرستاده می‌شود.

مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی استقبال اتباع خارجی از "سامانه یکپارچه اتباع و مهاجرین خارجی" را قابل توجه عنوان و بیان کرد: پیش بینی اعزام ۲۰هزار مهاجر افغانستانی به عتبات عالیات در قالب صدور دفترچه‌های زیارتی صورت گرفته است.

مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی برای شرکت در مراسم اربعین

آغاز ثبت‌نام از مهاجران افغانستانی مقیم خراسان رضوی ویژه اربعین

در همین حال ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای چگونگی تردد اتباع خارجی مقیم یا غیرمقیم از خاک جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به توافقات انجام گرفته با دولت محترم عراق؛ نحوه تردد اتباع خارجی اعم از مقیم و غیرمقیم از خاک جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) بدین شرح خواهد بود که شایسته است اتباع خارجی عزیز نسبت به همکاری لازم پیرامون برنامه‌ریزی تردد از مسیر‌های اعلامی، اهتمام ویژه داشته باشند:

۱. اتباع خارجی مقیم ایران پس از ثبت نام در سامانه و اخذ سند مسافرتی، صرفا از مرز شلمچه امکان تردد دارند.

۲. اتباع خارجی (ترانزیتی) کشور‌های شرقی ایران اعم از پاکستانی، افغانستانی و هندی صرفا مجاز به تردد از مرز چذابه خواهند بود، این دسته از زوار عزیز امکان تردد با اتوبوس‌های کشور پاکستان را با رعایت ملاحظات ابلاغی دارند.

۳. اتباع خارجی (ترانزیتی) از کشور‌های شمالی ایران مجاز به تردد از تمامی مرز‌های خروجی زائران اربعین خواهند بود.

۴. تمامی زوار عزیز اتباع خارجی اعم از مقیم یا ترانزیت در زمان بازگشت به کشور ایران نیز از مرز خروجی قبلی مجاز به ورود به کشور خواهند بود.

دوغارون آماده استقبال از زائران افغانستانی اربعین

آغاز ثبت‌نام از مهاجران افغانستانی مقیم خراسان رضوی ویژه اربعین

مهدی دونده، فرماندار تایباد بااشاره به اینکه مرز دوغارون مهم‌ترین دروازه ورود و خروج اتباع افغانستانی به ایران به شمار می‌رود، گفت: رفع مشکلات زیرساختی در این مرز برای استقبال از زائران افغانستانی عازم کربلای معلی در حال انجام است.

وی افزود: در روز‌های پایانی عزاداری‌های ماه صفر و اربعین حسینی، میلیون‌ها زائر از سراسر دنیا برای زیارت حرم اهل‌بیت(ع) و شرکت در همایش پیاده‌روی اربعین به عراق سفر می‌کنند که در چند سال گذشته، اتباع کشور افغانستان هم در این مراسم سهم زیادی داشته‌اند.

دونده ادامه داد: اقشار مختلف مردم افغانستان که برای شرکت در این مراسم معنوی به عراق سفر می‌کنند، در بدو ورود مورد پذیرایی مردم تایباد قرار می‌گیرند و به علت اینکه زوار حرم امام حسین(ع) هستند، بسیار مورداحترام قرار می‌گیرند.

فرماندار تایباد افزود: گذرگاه مرزی دوغارون هم امسال برای استقبال از زائران افغانستانی کشور عراق آماده شده است و با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، به دنبال فراهم ساختن بستر مناسب برای این ایام هستیم.

لغو ویزای عراق برای اتباع افغانستانی

شورای وزیران عراق روز سه‌شنبه هفته گذشته در جلسه خود به ریاست «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور تصمیمات جدیدی درباره هزینه‌های ویزای ورودی برای زائران اربعین حسینی علیه‌السلام اتخاذ کرد.

بر اساس تصمیم شورای وزیران عراق، هزینه صدور ویزا برای زائران کشور‌های یمن، لبنان، پاکستان و افغانستان از ابتدای ماه صفر تا پایان آن رایگان خواهد بود. اربعین حسینی روز بیستم صفر (۱۵شهریور) است.

شهروندان ایرانی و عراقی به موجب توافق دولت‌های این دو کشور، بدون ویزا و پرداخت هرگونه هزینه‌ای می‌توانند وارد ایران و عراق شوند.
گفتنی است که مطابق اعلام رسمی مسئولان جمهوری اسلامی، ۵میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران سکونت دارند که حدود یک میلیون نفر از این تعداد در خراسان رضوی و کلانشهر مشهد زندگی می‌کنند.

این تعداد در قالب ۵۰۰هزار تبعه دارای اسناد اقامت و گذرنامه و به همین تعداد مهاجران فاقد مجوز برآورد شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->