وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور
سرخط خبرها

اتحادیه هنرمندان در خراسان رضوی برای نخستین مرتبه تشکیل می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۰۴۶۷
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
اتحادیه هنرمندان در خراسان رضوی برای نخستین مرتبه تشکیل می‌شود
رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: اتحادیه هنرمندان استان برای اولین بار در حال شکل‌گیری و تأسیس است.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی ابوی امروز، ۳۱مرداد، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون که در اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، اظهار کرد: سند توسعه تعاون در ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تصویب و ابلاغ شد. در احکام اجرایی این سند حدود ۸۰ وظیفه و تکلیف برای مجموعه‌های دولتی مشخص شده که برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی بیان کرد: برای اینکه کارفرمایی مطلق توسط دولت شکل نگیرد و همچنین برای جلوگیری از تمرکز ثروت در دست افراد و گروه‌های خاص، قانون اساسی جمهوری اسلامی، تعاون را پیش‌بینی کرده است. در حال حاضر سه پایه نظام اقتصادی کشور دولت، تعاونی و خصوصی است.

ابوی با بیان اینکه سامانه هوشمند جستجوی شغل مخل کسب‌و‌کار شده، عنوان کرد: در حال حاضر تعاونی‌ها به ناچار جزیره‌ای عمل می‌کنند، زیرا اموری مانند نظارت، آموزش و ترویج بر مجموعه‌های تعاونی‌ها اعمال می‌شود، اما جای حمایت و رفع مشکلات آنان خالی است. امیدواریم در سند توسعه تعاون این موضوع دیده شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: وظایف اتاق بازرگانی استان در بخش تعاون به اتاق تعاون استان محول شده است. به عنوان نمونه به اختلافات باید در مراکز داوری اتاق تعاون رسیدگی شود، زیرا بخشی از مسائل تخصصی و فنی مربوط به بخش تعاون است. داوران اتاق نیز اشراف کاملی بر قانون تعاون و تجارت دارند و آرای آن‌ها منطبق‌تر بر عدالت است.

وی با اشاره به اینکه اتاق تعاون استان در زمینه صدور کارت بازرگانی برای تعاون‌گران فعال است، تصریح کرد: اتاق تعاون خراسان رضوی دارای ۲۳ عضو فعال در اتحادیه‌هاست؛ همچنین کمیسیون‌های مختلفی زیرمجموعه این اتاق فعالیت دارند.

ابوی در بخش دیگری از سخنانش از تشکیل و تاسیس اتحادیه هنرمندان استان برای اولین بار خبر داد و یادآور شد: در کنار این موضوع پیگیر راه‌اندازی و تشکیل تعاونی خبرنگاران نیز هستیم. همچنین نشست‌هایی با دبیران شورای اجتماعی محلات برگزار شده و می‌شود تا در محلات شرکت‌های تعاونی ایجاد شود. علاوه بر این نشستی با شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان انجام شده تا از ظرفیت و نظرات آن‌ها در اتاق تعاون استفاده شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در حال فعال کردن اتاق تعاون در سایت‌های فروشگاهی هستیم. یکی دیگر از اقدامات ما مذاکره بر سر زمین‌های خریداری شده غیرمسکونی مربوط به دهه ۷۰ است. ایجاد شبکه اجتماعی ویژه تعاون را نیز آغاز کرده‌ایم و برای این منظور جذب مربی خواهیم داشت، زیرا یکی از مشکلات عمده ما در بخش تعاون خلأ آموزشی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->