حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت علت اصلی گرانی گوشت و مرغ، نبود پیش‌بینی در واردات نهاده‌های دامی است
سرخط خبرها

مصرف‌کننده واقعی سوخت نباید قربانی راهکار‌های سلبی شود

  • کد خبر: ۱۸۱۲۳۹
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
مصرف‌کننده واقعی سوخت نباید قربانی راهکار‌های سلبی شود
رییس صنف جایگاهداران کشور گفت: سیاست‌های غیرقیمتی اگر درست لحاظ نشود و با مجوز قطعی مقامات ارشد کشور نباشد یا تصمیمات محلی متنوع تصمیمات کشوری را تحت‌الشعاع قرار دهد، آسیب‌های خاص خود را دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، اسدالله قلیزاده درباره ایجاد صف‌های طولانی در پمپ‌بنزین‌ها اظهار داشت: خودرو‌های پرمصرف و افزایش تقاضا برای مصرف در ایام گرم سال باعث ایجاد صف‌های طولانی می‌شود، البته محدودیت‌های سوخت‌گیری و عوامل دیگری هم تاثیرگذار است، فعلا اولویت اصلی، تامین به‌موقع بنزین و گازوئیل جایگاه‌هاست، در هر حال قطعا مشکلاتی وجود دارد و لزوم پاسخگویی شفاف مدیران تصمیم‌ساز به مردم در مورد محدودیت‌های موجود احساس می‌شود و با تحقق مصوبه مجلس در مورد استفاده از کارت سوخت شخصی فاصله داریم.

طرح‌های سلبی سوخت منجر به ایجاد مشکل شده است

وی گفت: در ارائه راهکار‌ها و سیاست‌های غیرقیمتی عدم مشورت با مجموعه صنفی جایگاهداران که اصلی‌ترین مرجع تخصصی آگاه به فرآیند توزیع سوخت در سطح جایگاه‌هاست موجب می‌شود اکثر طرح‌ها سلبی باشد و به دلیل مشکلات زیرساختی به اهداف نرسد و ایجاد نارضایتی کند.

رئیس صنف جایگاهداران کشور ادامه داد: سیاست‌های غیرقیمتی اگر درست لحاظ نشود و با مجوز قطعی مقامات ارشد کشور نباشد یا تصمیمات محلی متنوع تصمیمات کشوری را تحت‌الشعاع قرار دهد، آسیب‌های خاص خود را دارد، کسی منکر کنترل مصرف نیست، ولی مصرف‌کننده واقعی و جایگاه‌های سوخت نباید در سراسر کشور قربانی راهکار‌های سلبی و محدودیت‌ها شوند.

مردم حتما از کارت سوخت شخصی استفاده کنند

وی بیان داشت: اصولا هر جایگاه بایستی حداقل یک کارت آزاد داشته باشد، البته فعلا در مورد تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها و مشکلات موجود روند فعلی سوختگیری سکوت کرده‌ایم و تمام تلاش‌مان برای کاهش مشکلات است، ولی مردم بدانند که جایگاه‌داران نه تنها هیچ نقشی در این تصمیمات ندارند بلکه بیشترین آسیب‌ها و زیان‌های مادی و معنوی متوجه آنهاست بنابراین در شرایط فعلی همدلی بین کارکنان جایگاه‌ها و مردم می‌تواند مشکلات را کمتر کند و توصیه ما این است افرادی که کارت سوخت شخصی دارند و اکثریت هستند حتما از آن استفاده کنند و به امید کارت آزاد جایگاه به پمپ بنزین نروند چراکه کارت‌های جایگاه‌ها هم محدودیت‌های خاص خود را دارد، البته میزان استفاده مردم از کارت سوخت شخصی افزایش چشمگیر داشته، ولی برای تحقق مصوبه مجلس کافی نیست.

در شرایط کنونی تامین سوخت بسیار دشوار است

قلیزاده با بیان اینکه درخواست کاهش مصرف از جانب مردم در حالی که خودرو‌ها پرمصرفند راه به جایی نمی‌برد، خاطرنشان کرد: تامین سوخت برای کشوری که هر روز میزان توزیع نرمالش در حال افزایش است کاری بسیار دشوار است، ولی علیرغم مشکلات زیاد؛ تلاش بر این هست که سوخت به موقع به جایگاه‌ها برسد و توجه به استان‌های مرزی، رعایت عدالت بین جایگاه‌ها در اجرای طرح‌هایی مثل کدینگ و جبران زیان آن‌ها و جلوگیری از تحت‌الشعاع قرار گرفتن رساندن سوخت به مصرف‌کننده واقعی باید به دقت انجام شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->