شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد نجات فضای سبز مشهد با آب خاکستری | فضای سبز یاری‌گر منابع آبی آخرین وضعیت خطوط مترو از زبان شهردار مشهد | با تکمیل خطوط متروی مشهد، سرویس‌دهی به زائرانی که با قطار، هواپیما و اتوبوس وارد مشهد می‌شوند، امکان‌پذیر می‌شود ترافیک سنگین در بزرگراه امام‌علی(ع)، میدان امام‌خمینی(ره) و خیابان شیرازی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای ۴ منطقه کلانشهر مشهد در شرایط «پاک» قرار دارد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۰۳۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۸ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۳ تیر ۱۴۰۳) ویدئو | برقراری تخفیفات نقدی ۲۲ درصدی عوارض پرداخت و پایان کار شهرداری مشهد برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید در مشهد + فیلم و عکس آغاز عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی گذر تاریخی نوغان مشهد گذری بر تاریخ قدیمی‌ترین هتل مشهد | «پارس» با پنجره‌هایی رو به ارگ قدیم تصادف مرگ‌بار کامیونت با موتورسیکلت در محور چناران-مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) صدور بیش از ۱۵۹ هزار مجوز بهره‌برداری از غرف بازار‌های سیار شهرداری مشهد اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تأمین ۱۰۰ لیتربرثانیه آب موردنیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درباره کوچه تاریخی «وحدت» مشهد | عبور از تاریخ کوچه شرکت «کانتور» ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و بزرگراه شهید چراغچی | سرعت بالا، جان راکب موتورسیکلت را گرفت (۱۱ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کمیسیون ها باید نقش تصمیم سازی داشته باشند

  • کد خبر: ۱۸۱۳۸۴
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کمیسیون ها باید نقش تصمیم سازی داشته باشند
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کمیسیون‌های شورای شهر باید تجهیز شوند و قدرتمند به میدان بیایند و نقش تصمیم‌سازی داشته باشند و نه اجرایی.

به گزارش شهرآرانیوز، خلیل موحدی محصل امروز، ۶شهریور، در هشتادونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور اظهار کرد: برخی در انتخابات داخلی شورا تلاش کردند چینش‌ها به بهترین شکل انجام شود. در سه هفته‌ای که از انتخابات داخلی گذشت، هیجان آن بسیار فروکش کرد. امیدوارم این مسئله موقتی باشد و باز همان هیجانی که جلسه می‌گذاشتند و بیان می‌کردند اگر به من رأی بدهید، من هم به شما رأی می‌دهم، بار دیگر تکرار شود.

وی با بیان اینکه شورای ششم امروز با وجود زحماتی که کشیده شده دچار روزمرگی، مسائل کوچک و بخشی‌نگری شده که آسیبی بزرگ برای شورای ششم است، عنوان کرد: باید توجه کرد که به سرعت فرصت تمام می‌شود. این روزمرگی سه عامل اساسی دارد. اولین عامل همان انتخابات بود و در تخصص‌ها و میزان پذیرش مسئولیت‌ها دقت لازم نشد. امیدوارم کسانی که مسئولیت پذیرفتند از پس آن برآیند.

موحدی محصل افزود: من سه کمیسیون تخصصی را پذیرفتم و عضو ساده هم هستم، اما شب‌ها خواب ندارم. اگر کسی عضو پنج کمیسیون و سازمان‌های مختلف بود، معلوم است بسیار ایثارگر و فداکار است و خواب و خوراک ندارد. پس چشم‌انداز یک سال بعد برای بسیاری از ما مشخص است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: عامل دوم این است که در این شورا همدلی و گفت‌وگو نمی‌بینیم. به محض اینکه انتخابات انجام شد، باید اجتماع شکل بگیرد؛ گفت‌وگو و اولویت‌ها مشخص و رسما از طرف کمیسیون‌ها به مردم اعلام شود. اگر غیر از این شد و کمیسیونی برنامه خود را اعلام نکرد، کاری هم انجام نخواهد داد. اگر کمیسیون یا رئیس شورا چشم‌انداز خود را برای مردم و رسانه‌ها بیان نکردند، یعنی یا برنامه ندارند یا مناسبات دیگری در انتخابات شکل گرفته است. یک ماه از انتخابات گذشته است؛ چشم بر هم بزنیم، باقی زمانمان نیز می‌گذرد.

وی اضافه کرد: عامل سوم که بسیار اهمیت دارد و شورا را با چالش جدی مواجه می‌کند، قهر نخبگان، فرهیختگان و کارشناسان با شوراست. راهروی شورای شهر نباید جای کارچاق‌کن‌ها باشد بلکه افراد مؤثر باید در آن رفت‌وآمد کنند. باید از ظرفیت دانشگاه، حوزه، عناصر فرهنگی، عناصر اقتصادی و بازار در تصمیم‌سازی‌های خود استفاده کنیم. در حال حاضر این موضوع مغفول مانده است. در شورای چهارم این کار انجام شد و بسیار نتیجه گرفتیم. اگر اقدام درستی صورت نگیرد، جایگزین این ارتباط کارشناسی و لابی‌گری‌های پشت صحنه می‌شود. باید این نقص شورا را مرتفع و راه را برای حضور کارشناسان در عرصه‌های مختلف باز کنیم.

موحدی محصل گفت: اینکه ادعا کردم شورا دچار روزمرگی شده، یک واقعیت است. گاهی ما در جلسات کاری و علنی در مسائل کوچکی که جزو مسئولیت‌های اجرایی است، دخالت می‌کنیم. امروز مسئله کمک به روابط عمومی برای تبلیغات مطرح می‌شود؛ در حالی که روابط عمومی در بودجه ردیف دارد. یا به بودجه دقت نکردیم یا اگر دقت کردیم چرا دوباره در صحن این موضوعات باید بررسی شود؟ این‌ها تبلیغ کدام کار‌هاست؟ کل کار عمرانی منطقه یک که از پردرآمدترین مناطق ماست، بهسازی دور میدان راهنمایی و تفکیک لوله آب غیرشرب از شرب است. این شهر با این همه معضلات در حوزه عمرانی، امروز حرفی برای گفتن ندارد. امروز معضلات پیش رو بسیار تکان‌دهنده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه کمیسیون‌ها باید تجهیز شوند و قدرتمند به میدان بیایند، تصریح کرد: کمیسیون‌ها باید نقش تصمیم‌سازی نه اجرایی خود را بازی کنند. گاهی به قدری در زمینه سخت‌افزار‌ها فشار می‌آوریم که در زمینه نرم‌افزار‌ها کار نکردیم. وقتی نمی‌توانیم مسئولیتی را بپذیریم، نتیجه همین می‌شود. در واقع به جای ریل‌گذاری در مسائل کوچکی که کار معاونت است، دخالت می‌کنیم.

وی افزود: در حوزه‌های فرهنگی، سرانه‌های فرهنگی را تنظیم نکرده‌ایم. در خدمات شهری کارگروهی ایجاد شده و ۱۷۰مسئله را استخراج کرده‌اند، اما یک مورد آن هم عملیاتی نشده است. اگر جمع‌آوری زباله این شهر به جای هر روز، یک روز در میان باشد، ۷۰۰میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود. نمایشگاه بین‌المللی ۲.۹هکتار فضای سبز دارد، اما در دوسال پول نگهداری سی هکتار فضای سبز را از ما گرفته‌اند. این را چگونه جواب می‌دهیم؟

موحدی محصل ادامه داد: در جایی که به حقوق مردم ظلم شده، از یک ریال آن هم نخواهیم گذشت. من به عنوان عضو سه کمیسیون می‌گویم، حاضرم کمک کنم، اما پایان امسال با الان متفاوت است. همه اعضای شورای شهر باید آنچه گفتم را محقق کنند. من با هیچکس دشمنی ندارم و امیدوارم خدمت‌گزار مردم باشم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->