آبیاری پایدار ۲۴۰ هکتار فضای سبز مشهد با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آزادی چندصدایی چطور سیمای شهر را تغییر می‌دهد؟ شهردار مشهدمقدس خبر داد: پیشرفت چشمگیر پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده یادی از «صادق رضازاده شفق» که چند اثر مهم درباره نادرشاه دارد | تاریخی که از مشهد نوشته شد گلایه ساکنان مهدی آباد مشهد از وجود انبار‌های ضایعاتی | زندگی در جوار انبار‌های ضایعاتی هوای مشهد در وضعیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۱۷ مهر ۱۴۰۴) نایب‌رئیس شورای شهر مشهد: واسطه‌گری‌های ناسالم، گردشگری سلامت مشهد را زمین‌گیر کرد شهردار مشهد مقدس: فلسفه وجودی مشهد، بر محور ولایت و امامت است | گردشگری سلامت، نیازمند سامان‌دهی و مقابله با دلالی + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: زائران مشهد باید تجربه‌ای فراتر از زیارت داشته باشند آیین رونمایی از اکوسیستم گردشگری «زیوان» شهرداری مشهد برگزار شد وزارت بهداشت در پی حذف هپاتیت C تا ۳ سال آینده والدِ آگاه، والدِ ناآگاه | باید و نباید‌های تربیت کودک از دو منظر روان‌شناختی و دینی مهاجرانی: نمایندگان حق دارند وزرا را استیضاح کنند، اما سیاسی‌کاری ممنوع اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ویژه استعدادهای درخشان آمریکا مدعی شد یک سرکرده القاعده در سوریه به هلاکت رسیده است تدابیر مدیریت شهری مشهد برای آبیاری فضای سبز | تابستان داغ، مغلوب سرسبز‌ی شهر کیفیت هوای امروز مشهد همچنان «ناسالم برای افراد حساس» (۱۶ مهر ۱۴۰۴) آغاز اجرای قرارداد بازسازی ۱۷۸ دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی مشهد پلمب ۲ کافی‌شاپ متخلف در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

۶۰ واگن طی ۴ سال به خط یک متروی مشهد اضافه می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۱۷۵۶
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
۶۰ واگن طی ۴ سال به خط یک متروی مشهد اضافه می‌شود
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: طرح خط یک نیازمند ۶۰ واگن دیگر است که امیدوارم با بستن قرارداد، واگن‌های این خط ظرف چهار سال آینده تکمیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز «خط یک مشهد با آنکه این همه مسافر دارد، اما هنوز به صورت دو واگنی است. مشهد با این همه مسافر و زائری که دارد بهتر است تعداد واگن‌های قطار شهری را افزایش دهد تا مردم و زائران بهتر بتوانند از این خطوط استفاده کنند.» این پیامک نمونه‌ای از پیام‌های مردم برای خط یک قطار شهری مشهد است. در موضوع خط یک قطارشهری مشهد، افزایش واگن ها، خلاصه‌شده درخواست مردم برای این خط است.

پاسخ به درخواست شهروندان

درباره پیام‌های مردمی برای قطارشهری،  کم وکیف آن را از مجتبی زمانیان وحیدی مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد جویا می‌شویم. او در گفتگو با خبرنگار شهرآرا برای افزایش تعداد واگن‌های خط یک قطارشهری مشهد این طور پاسخ می‌دهد: در طرح خط یک قطار شهری مشهد تعداد ۱۲۰ واگن درنظرگرفته شده است، اما در نهایت ۶۰ واگن برای این خط تأمین شد.

به گفته زمانیان در سال‌های ابتدایی این تعداد واگن در قالب رام‌های سه واگنی برای خط یک قطارشهری مشهد در نظرگرفته شد. نکته‌ای که وجود داشت این بود که تعداد مسافر خط کم بود و قطار‌های درنظر گرفته شده پاسخگو بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در ادامه می‌گوید: با توجه به برنامه ریز‌ی های صورت گرفته و برای آنکه بتوانیم سرفاصله رسیدن قطار‌ها به ایستگاه را کم کنیم در ادامه، قطار‌های خط یک به صورت دو واگن شد.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد با پیگیری‌های صورت گرفته تا پایان سال قرارداد تأمین و افزایش واگن‌های خط یک بسته خواهد شد.

تا ۴ سال آینده کسری واگن جبران می‌شود

اینکه با این قرارداد قرار است چه تعداد واگن به خط اضافه شود را مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد این طور پاسخ می‌دهد: همان طور که اشاره شد بنا به طرح خط یک نیازمند ۶۰ واگن دیگر است که امیدوارم با بستن قرارداد، واگن‌های این خط ظرف چهار سال آینده تکمیل شود.

توضیحی درباره سرفاصله خط ۲

ماجرای خط ۲ قطارشهری مشهد و طولانی بودن سرفاصله زمانی قطار خط ۲ یکی دیگر از موارد پرشمار پیامک‌های مردمی است. در یکی از پیامک‌ها آمده است: «چرا خط ۲ مترو مشهد هنوز ۹ دقیقه فاصله زمانی دارد. تعداد مسافر این خط به ویژه از سمت بولوار طبرسی و صبح‌ها بسیار زیاد است. اگر به مترو نرسیم باید ۹ دقیقه منتظر باشیم تا با قطار بعدی راهی شویم.»
تعیین زمان خط ۲ قطار شهری و درخواست مردم برای کاهش زمان این خط را نیز از مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد جویا شدیم.

زمانیان‌ می‌گوید: خط ۲ و سرفاصله‌های تعیین شده بر اساس تعداد مسافر داخل ایستگاه‌ها تعیین می‌شود. در مورد خط ۲ نیز ۹ دقیقه زمان تعیین شده که برپایه ظرفیت قطار و تعداد مسافر است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد می‌افزاید: در روز‌های خاص و زمان‌های پرتردد که تعداد مسافر داخل ایستگاه‌های قطار زیاد است، به صورت خودکار سرفاصله قطار کاهش می‌یابد تا بتوانیم تعداد مسافران داخل ایستگاه را مدیریت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->