برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

مد ایرانی باید برندی جهانی شود

  • کد خبر: ۱۸۱۸۴
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
مد ایرانی باید برندی جهانی شود
دبیر کارگروه ساماندهی مدو لباس کشور، گفت: تمام تلاشمان را معطوفِ رساندن ایران به سربلندی در عرصه مد و لباس خواهیم ساخت چراکه معتقدیم مد ایرانی باید به برندی جهانی تبدیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سیده مرضیه شفاپور عصر سه شنبه در آئین اختتامیه بخش‌های مؤسسات، انجمن‌ها، خانه‌های مد، صنعت، علمی دانشگاهی نهمین جشنواره مد و لباس فجر در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو با اشاره به اینکه خوشحال است که یک هفته و از نزدیک در کنار خانواده بزرگ مد و لباس کشور قرار داشت، اظهار داشت: فرصت بسیار خوبی برای برقراری ارتباطات گسترده در عرصه مد و لباس رخ داد.

 

وی ابراز امیدواری کرد که از بستر این ارتباطات، مد ایرانی را به برندی جهانی تبدیل کرده و در حوزه مد و لباس هم مانند دیگر حوزه هایی در اقصی نقاط جهان جمهوری اسلامی ایران حرفی برای گفتن دارد این حوزه نیز جهانی شود.


دبیر کارگروه ساماندهی مدو لباس کشور، تصریح کرد: هر چند که زمان کوتاهی برای برگزاری نهمین دوره جشنواره مد و لباس فجر در اختیار بود، با این همه جامعه طراح، تولیدکنندگان، اتحادیه‌ها و انجمن‌هایی همچون انجمن پوشاک مدارس و انجمن ملی طراحان پارچه و لباس به بهترین شکل ممکن در کنار هم قرار گرفتند و تمام تلاش خود را برای رساندن عرصه مد و لباس به نقطه اوج صرف کردند.



آماده ارائه پروانه کسب به جامعه طراح و مدیران مؤسسات هستیم

 


رئیس اتحادیه پوشاک تهران نیز در سخنانی، ضمن خداقوت و دستمریزاد به برگزارکنندگان این دوره از جشنواره اذعان داشت: تعداد طرح هایی که دارای قابلیت تولید انبوه بودند، در این دوره بسیار زیاد بود و افزودن بخش عفاف و حجاب به جشنواره مد و لباس فجر نشان داد که ظرفیت‌های بسیاری برای توجه همزمان به ارزش های دینی مبتنی بر فرهنگ ایرانی وجود دارد.


ابوالقاسم شیرازی گفت: اتحادیه پوشاک با ۲۰ هزار عضو، تمام قد در کنار کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور حضور دارد و از همین فرصت استفاده می‌کنم و این قول را به جامعه طراح می‌دهم که آماده ارائه پروانه کسب به جامعه طراح و مدیران مؤسسات هستیم.


دانشگاه موفق، دانش را به ثروت تبدیل می کند


دبیر بخش علمی دانشگاهی نهمین جشنواره بین‌الملل فجر، سخنران دیگر این مراسم بود و با تقدیر از همراهی بخش دانشگاهی با این دوره از جشنواره اذعان داشت: امروز آموزش، پرورش و تربیت کارآفرین از مهم ترین ارکان بخش‌های دانشگاهی است و به زعم من، دانشگاه‌های موفق باید دانش موجود را به ثروت تبدیل کنند.


انسیه زاهدی با اشاره به اینکه فعالیت شرکت های دانش بنیان از اهمیت بسیاری برخوردار است اذعان داشت: در بحث علوم انسانی و هنر، شرکت های خلاقی تأسیس شده‌اند که تسهیلات بسیاری را هم به خود اختصاص می دهند. در این میان ارتباط بخش علمی دانشگاهی با سایر بخش ها از مهم‌ترین اولویت‌های ما است.


وی افزود: سالانه ۶۰۰ هزار پایان نامه دفاع می‌شوند که اگر هر یک از آن‌ها به پرسشی در زمینه تخصصی خود پاسخ دهند، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.


زاهدی همچنین بر لزوم توجه به مفهوم توسعه پایدار تأکید و تصریح کرد: زیست بوم نساجی و مد، فضای مناسبی را برای خدمت به بخش علمی دانشگاهی در حوزه مد و لباس فراهم آورده و امیدواریم فعالان این بخش ضمن همراه شدن با این سامانه، دغدغه‌های خود را در این عرصه به اشتراک گذارند.


جهت‌گیری در داوری‌ها وجود ندارد


دبیر بخش مؤسسات، انجمن ها و خانه های مد نهمین جشنواره مد و لباس فجر نیز در سخنانی اذعان داشت: شاخص های متنوعی در زمینه داوری‌ها وجود داشت و جهتگیری را در روند داوری ها شاهد نبودیم.‌


مهدی محمودی گفت: امسال بالغ بر یکصد مؤسسه فعال برای حضور در این دوره جشنواره ثبت نام کردند و پس از بررسی‌های انجام شده، بیش از ۵۰ مؤسسه فرصت حضور در جشنواره را پیدا کردند.


تقاضای یکصدهزار طرح برای صادرات مانتو وجود دارد

 


حمیدرضا نیک طبع دبیر بخش صنعت نیز دیگر سخنران این مراسم بود و با تأکید بر اینکه طراحان گنج‌هایی هستند که باید به کارخانه‌داران و اتحادیه‌ها معرفی شوند اذعان داشت: در فرصت به وجود آمده، بالغ بر یکصدهزار مانتو برای صادرات از طریق جشنواره معرفی شدند.

 

نهمین دوره جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در یک نگاه

 

نهمین دوره از جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با هدف نگاهی نو به بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مد و لباس، تشویق طراحان به ارائه طرح و الگوهای به‌روز و نوآورانه، کمک به ارتقای سطح حوزه طراحی با الهام از نمادهای هنر ایرانی اسلامی و کشف استعدادهای نو با موضوع ویژه «فر گلستان» با حضور فعالان حوزه مد و لباس در محل بوستان گفتگو آغاز به کار کرد.

در این دوره، بالغ بر هفت هزار و ۷۳۴ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این رویداد رسید که در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی در حال برگزاری است.

بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره نیز در کنار سایر بخش‌ها نیز به میزبانی بوستان گفتگو برگزار شده است که بالغ‌ بر ۲۰ کشور برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند و  درنهایت آثاری از ۹ کشور بنگلادش، افغانستان، اسلوونی، ترکیه، عراق، عمان، ایتالیا، هند و اندونزی به نمایش در آمده است.

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ۲۴ بهمن ماه با حضور سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر کشور اندونزی در ایران، دبیران، هیئت داوران و ستاد اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و جمعی از فعالان عرصه مد و لباس کشور فعالیت خود را در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد و با معرفی برترین های بخش‌های مؤسسات، انجمن‌ها، خانه‌های مد، صنعت، علمی دانشگاهی نهمین جشنواره مد و لباس فجر به کار خود پایان می دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->