اگر سرفه‌های فرزندتان قطع نمی‌شود بخوانید دستورالعمل جدید عربستان برای انتقال آب زمزم از سوی حجاج تأثیر خواب باکیفیت بر جلوگیری از سکته تجویز دارو‌های خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف است چند راهکار برای افزایش استقلال در کودکان نوروبیون برای چه کسانی مفید است؟ پلیس اماکن با فعالیت "اتاق‌های فرار" موافق است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٠ تیر ١۴٠٣) | بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریور ۱۴۰۳ نحوه محاسبه رقم افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری اعلام شد + جدول کلاهبرداری گسترده مافیای خارج‌نشین از طریق فضای مجازی در مشهد ترفندهای ساده برای مدیریت مصرف آب چرا مبلغ واریزی علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق به حساب بازنشستگان متفاوت بود؟ ضوابط و مقررات پرداخت مستمری بازماندگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد + جزئیات (۱۰ تیر ۱۴۰۳) بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در انتظار واریز ۳ میلیون تومانِ متناسب‌سازی حقوق (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره آخرین وضعیت تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی خراسان رضوی در جمع استان‌های با نرخ بالای فرونشست
سرخط خبرها

معاون وزیر بهداشت: غربالگری جنین متوقف نشده است

  • کد خبر: ۱۸۱۹۶۴
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
معاون وزیر بهداشت: غربالگری جنین متوقف نشده است
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به تولید خوبی که در خصوص داروهای هموفیلی صورت گرفته و پیش‌بینی‌‌های انجام شده، مشکل جدی در این زمینه نخواهیم داشت.

به گزارش شهرآرانیوز سعید کریمی درباره مشکلات دارویی بیماران هموفیلی گفت: در هفته گذشته جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد و اعلام کردند با توجه به تولید خوبی که درخصوص دارو‌های هموفیلی صورت گرفته و پیش‌بینی‌های انجام شده، مشکل جدی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: برخی از دارو‌ها تک تولید کننده است و این برای کشور کمی تهدید است. تک تولید کننده اگر به هر دلیلی نتواند تولید را انجام دهد، دچار مشکل می‌شویم و باید کاری کنیم که شرکت‌های دارویی مختلف یک دارو را تولید کنند و تولید دارو منحصر به یک شرکت نباشد تا چنین تنش‌هایی ایجاد نشود.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین در خصوص گلایه بیماران تالاسمی از صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج گفت: مشکل صندوق این است که اعتبار آن کم است یعنی ما ۷ هزار میلیارد تومان داریم و اگر بخواهیم کل خدمات مربوط به هر کدام از این بیماری‌ها را پوشش دهیم، یک صندوق برای آن‌ها کم است و هر انجمنی هم می‌خواهد، حداکثر بهره‌مندی را از صندوق داشته باشد که البته به حق هم است، اما با توجه به اعتبار صندوق امکان پذیر نیست و بسته‌های خدماتی تعریف شده است.

وی ادامه داد: از هر بیماری بخش‌هایی که برای بیمار کمرشکن است و بیمار از پس آن بر نمی‌آید، تحت پوشش قرار گرفته است. ما تلاش می‌کنیم این بسته‌های خدماتی را به سرعت گسترش دهیم و برحسب اعتباری که در اختیارمان قرار گیرد، هیچ دریغی نخواهیم داشت و حداکثر پوشش را انجام می‌دهیم.

کریمی همچنین درباره خبری مبنی بر عدم تولید کیت‌های آزمایش غربالگری گفت: غربالگری متوقف نشده و براساس آنچه که دکتر محمدی در این خصوص اعلام کردند، در واقع یک بدسلیقگی صورت گرفته و موضوعی که مربوط به سال ۹۸ بوده و الان مطرح شده است و اطلاع رسانی غلط در این خصوص صورت گرفته است و ربطی به قانون جوانی جمعیت ندارد.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->