سرخط خبرها

جابه‌جایی بیش از ۳۹ هزار زائر اربعین حسینی با حمل‌و‌نقل عمومی خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۸۲۰۶۳
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
جابه‌جایی بیش از ۳۹ هزار زائر اربعین حسینی با حمل‌و‌نقل عمومی خراسان رضوی
مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از ۲۷ شهریورماه سال جاری تا روز گذشته بیش از ۳۹ هزار زائر اربعین حسینی با حمل‌ونقل عمومی استان به مرزهای غربی کشور اعزام شدند.

به گزارش شهرآرانیوز،‌ جعفر شهامت در خصوص تعداد اتوبوس‌های اعزام شده برای جابه‌جایی زائران اربعین اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۱۴۰ دستگاه اتوبوس جهت جابه‌جایی زائرین اربعین حسینی از مبدا مشهد و شهرستان‌های استان به مقصد مرزهای مهران، خسروی، شلمچه و چذابه اعزام شدند.

وی افزود: از این میزان ۵۹۰۰ نفر اتباع کشور افغانستان و پاکستان و مابقی خادمین موکب‌ها، هیات‌های مذهبی و سفرهای گروهی و انفرادی بوده‌اند. براساس زمان‌بندی انجام شده سهمیه اعزام زایرین غیر ایرانی اربعین حسینی طی روزهای پیش رو افزایش می‌یابد.

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به گزارشاتی مبنی بر کمبود بلیت اتوبوس تصریح کرد: با توجه به همزمانی اعزام زایرین اربعین حسینی با سفرهای تابستانی، کمبود اتوبوس در تمام کشور موضوع عجیبی و جدیدی نیست.

شهامت ادامه داد: در مشهد مقدس نیز با توجه به بازگشت زایرین امام رضا(ع) و اتباع کشورهای همسایه و بیشترین بعد مسافت تا مرزهای غربی، با توجه به اقدامات و هماهنگی‌های گسترده جهت اعزام‌های گروهی و موکب‌ها، تاکنون ازدحام مسافر وجود نداشته و در برخی مقاطع حداکثر سه تا چهار اتوبوس مسافر در انتظار تامین ناوگان بوده‌اند و توصیف موضوع به قحطی و کمبود شدید با واقعیت‌ها فاصله دارد و بزرگنمایی شده است.

وی با بیان اینکه به بیش از ۴۵۰ هزار نفر در مسیرهای خارج و داخل استان به زایرین و هم‌استانی‌ها سرویس‌دهی شده است، عنوان کرد: تخصیص تمام ناوگان به سفرهای اربعین حسینی فاقد اعتبار بوده و استمرار سرویس‌دهی علیرغم فرسودگی در ناوگان و عدم ازدحام نسبت به سال قبل، نتیجه همکاری موثر همه دستگاه‌ها، بخش خصوصی، رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل است. راه‌اندازی لیست انتظار برای برخی مقاصد که در ساعاتی با کمبود مواجه هستند، از جمله موارد مهم در مدیریت فضای پایانه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->