اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

۴ فضانورد مأموریت «کرو-۶» پس از عبور طوفان از فلوریدا به زمین برمی‌گردند

  • کد خبر: ۱۸۲۴۱۳
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
۴ فضانورد مأموریت «کرو-۶» پس از عبور طوفان از فلوریدا به زمین برمی‌گردند
چهار فضانورد مأموریت «کرو-۶» (Crew-6) روز یکشنبه اقامت شش‌ماهه خود را در ایستگاه فضایی بین‌المللی به پایان رساندند و چند روز پس از طوفانی که بخش‌هایی از ایالت فلوریدا را ویران کرد، به سمت سواحل این ایالت حرکت می‌کنند.

شهرآرانیوز - اعضای مأموریت «کرو-۶» (Crew-۶) که به‌طور مشترک توسط ناسا و اسپیس‌ایکس اداره می‌شود، روز یکشنبه سوار کپسول Crew Dragon شدند و در ساعت ۷:۰۵ صبح به وقت شرقی ایستگاه فضایی را ترک کردند. انتظار می‌رود که حرکت کپسول خدمه در مدار زمین و به سمت محل فرود یک روز طول بکشد.

کپسول Crew Dragon در ساعت ۱۲:۱۷ صبح به وقت شرقی سقوط می‌کند. ناسا اعلام کرد که تاثیر طوفان «ایدالیا» (Idalia) را که صبح چهارشنبه به ساحل خلیج فلوریدا رسید، زیر نظر داشته است. طوفان شمال فلوریدا و سپس جنوب جورجیا را درنوردید و وارد کارولینای آمریکا شده است.

چهار فضانوردی که درحال برگشت به زمین هستند شامل فضانوردان ناسا (استفان بوون و وارن هوبرگ)، و همچنین سلطان النیادی، دومین فضانورد اماراتی که به فضا سفر کرد، و فضانورد روسی، آندری فدیایف، هستند.

این گروه پس از اینکه در ماه مارس به ایستگاه فضایی فرستاده شدند، شش ماه را در آزمایشگاه مداری گذراندند. طی هفته گذشته، فضانوردان Crew-۶ برای استقبال و تحویل عملیات به اعضای تیم Crew-۷ (به فرماندهی یاسمین مقبلی) که روز یکشنبه به ایستگاه فضایی رسیدند، آماده می‌شدند. فضانوردان Crew-۶ در طول مدت حضور خود در فضا، قرار بود بر بیش از ۲۰۰ پروژه علمی و فناوری نظارت کنند و در مجموع سه پیاده‌روی فضایی انجام دادند.

فضانوردان Crew-۶ در طول اقامت خود، میزبان خدمه Axiom Mission ۲ هم بودند؛ گروهی متشکل از یک فضانورد سابق ناسا و سه مشتری (شامل یک تاجر آمریکایی و دو فضانورد عربستانی) که برای سفرشان پول پرداخت کرده بودند. این پرواز بخشی از طرح پرواز گردشگران به ایستگاه فضایی بین‌المللی بود، زیرا ناسا به دنبال افزایش میزان فعالیت تجاری در مدار پایین زمین است.

این گروه همچنین فرانک روبیو، فضانورد ناسا را که سپتامبر گذشته سوار بر فضاپیمای روسی در کنار دو فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی سفر کرد، ملاقات کردند. روبیو نزدیک به ۳۵۰ روز را در ایستگاه فضایی سپری کرده است و به زودی قرار است رکورد طولانی‌ترین زمانی را که یک فضانورد آمریکایی در حالت ریزگرانش* سپری کرده است بشکند. رکورد فعلی را مارک ونده هی، فضانورد ناسا، با ۳۵۵ روز در سال ۲۰۲۲ به ثبت رساند.

سفر برگشت روبیو برای بهار برنامه‌ریزی شده بود. اما فضاپیمای سایوز که او و دو همکار روسش را به ایستگاه فضایی برد، اواخر سال گذشته دچار نشت مایع خنک‌کننده شد. مقامات آژانس فضایی روسیه، بعداً تشخیص دادند که فضاپیما به اندازه کافی برای حمل فضانوردان به خانه، ایمن نیست؛ پس یک وسیله نقلیه جایگزین فرستادند و مأموریت را شش‌ماه تمدید کردند.

هوبورگ در این‌باره گفته است: «ما شش‌ماه است که اینجا هستیم. فرانک فکر می‌کرد وقتی به فضا می‌آید شش‌ماه اینجا خواهد بود اما در بخشی از مأموریتش متوجه شد که مدت حضورش در فضا یک سال تمدید شده است. رهبری او در اینجا... باورنکردنی بوده است.»


* در فضا، فضانوردان مانند حالتی که بر روی زمین راه می‌روند قدم نمی‌زنند. آن‌ها در فضاپیماهای خود شناور هستند. علت این پدیده ریزگرانش (Microgravity) است. این پدیده همان حالتی است که به نظر می‌آید اجسام بدون وزن هستند. ریزگرانش به حالتی گفته می‌شود که قدرت نیروی گرانشی خیلی قوی نیست. در این حالت جابه‌جا کردن اجسام سنگین آسان است. فضانوردان می توانند در این حالت اجسامی را که صدها پوند وزن دارند تنها با نوک انگشتانشان جابه‌جا کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->