درباره یکی از کوچک‌ترین روستا‌های اطراف مشهد قدیم | عطر فراموشی در کوچه‌های «قریه عطار» قلندرشریف: ۹۰ درصد زائران و شهروندان از خدمات شهرداری مشهد رضایت داشته‌اند گزارش ویژه فیفا از دختران فوتسال ایران روابط‌عمومی‌ها؛ بهره‌گیری هنرمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های تعامل پیشرفت ۲۸‌ درصدی میان‌گذر جنوبی مشهد نمایشگاه مشهد اینوکس- فاینکس، نقطه عطفی در مسیر جذب سرمایه‌گذاری و تعامل با ارکان بازار مالی احیای تاریخ شهر مشهد، به همت مدیریت شهری کاهش ۴۳ درصدی بارندگی در مشهد نسبت به سال قبل | احتمال جیره‌بندی آب در تابستان دبیر شورای امنیت ملی در دیدار با همتای ارمنی خود: بیگانگان علاقه‌ای به آرامش در منطقه ندارند افزایش ۵ برابری بودجه فرهنگی و ورزشی در مشهد| ۱۱۰ مجموعه ورزشی تا پایان دوره مدیریت شهری احداث می‌شود پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | از فردا هوا گرم می‌شود پزشکیان در مجمع گفت‌وگوی تهران: اسرائیل حقوق انسان‌ها را نادیده گرفته است | غرب پیام سیاست خارجی دولت چهاردهم را نپذیرفت رکوردشکنی شهرداری مشهد در جذب سرمایه و انتشار اوراق مشارکت | تأمین مالی ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های شهری + فیلم خراسان رضوی، میزبان ۱۰ درصد موزه‌های کشور | گزارش شهرآرانیوز از ظرفیت‌ها و چالش‌های موجود در موزه‌های استان هوا آلوده است؛ شهروندان کلانشهر مشهد اصول خودمراقبتی را رعایت کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) از رونق سرمایه‌گذاری تا تحول شرکت توسعه گردشگری| مدیران شهر از راهکار‌های تسهیل زیارت می‌گویند مشهد، شهر ظرفیت‌های چشمگیر در حوزه گردشگری| خبر‌های خوب از تحول در شرکت توسعه گردشگری شهرداری در راه است+فیلم بازگشایی راست‌گرد چهارم پل نوغان مشهد پس از ۲۰ سال انتظار مدیر منطقه هفت شهرداری مشهدمقدس منصوب شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) ماجرای مخالفت شورای نگهبان با یک مصوبه شورای شهر مشهد چه بود؟
سرخط خبرها
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی تشریح کرد:

مهمترین وظایف و بایدها و نبایدهای بازرسین انتخابات

  • کد خبر: ۱۸۳۴۴
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
مهمترین وظایف و بایدها و نبایدهای بازرسین انتخابات
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی، مهمترین وظایف، بایدها و نبایدهای بازرسین انتخابات را تشریح کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، کوکب موسوی در این باره اظهار کرد: براساس ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۷۶ آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان، وزارت کشور مأمور حسن اجرای قانون مذکور بوده و بدین منظور باید افرادی متعهد، کارآموزده و بی طرف را به عنوان بازرس انتخاب کند تا با انجام بازرسی به موقع و مطلوب، مجریان برگزاری انتخابات را بر مدار قانون کنترل کنند.
وی در خصوص روال صدور حکم بازرسین تشریح کرد: هیأت بازرسی انتخابات شهرستان، بازرس را معرفی و دبیر هیأت بازرسی استان حکم وی را صادر می‌کند. همچنین احکام اعضای هیات بازرسی شهرستان نیز توسط رئیس هیات بازرسی استان صادر می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی در خصوص تعداد بازرسین در سطح استان گفت: در خراسان رضوی تقریباً به ازای هر شعبه ۱ بازرس وجود خواهد داشت.
وی با بیان اینکه بازرسین به ۲ گروه متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم بندی می‌شوند، ادامه داد: ۲۱۲۲ بازرس متمرکز و ۱۸۴۷ بازرس غیرمتمرکز پیش بینی شده که از این تعداد، اطلاعات حدود ۸۰ درصد بازرسان در سامانه جامع انتخابات ثبت گردیده اند.  در این راستا تعداد ۴۸ بازرس ویژه برای شهرستان‌ها نیز منصوب شده اند.
رئیس هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی در خصوص مهمترین وظایف بازرسین گفت: کنترل حسن اجرای قانون انتخابات در شعبه تحت مسئولیت، اطمینان از حضور کلیه عوامل اجرایی، نظارتی و حفاظتی شعبه، توجه و مراقبت از محیط داخل و خارج شعبه به منظور جلوگیری از وقوع تخلفات احتمالی، اطلاع رسانی به نماینده فرمانداری و پیگیری برای رفع آن در صورت مشاهده تخلف، ایجاد تعامل بین عوامل شعبه و جلوگیری از هر تنش احتمالی، بررسی موردی تعرفه‌ای اخذ رأی از نظر ثبت مشخصات رأی دهندگان و درج شماره ارائه شده توسط سامانه در محل مخصوص آن، نظارت دقیق و مستمر بر روند شمارش آراء و تنظیم صورتجلسه شعبه، امضای صورتجلسه شعبه، نظارت بر روند ورود اطلاعات صورتجلسه در سامانه انتخابات و ارائه فرم تکمیل شده "گزارش بازرس شعبه" پس از پایان فرآیند انتخابات از مهمترین وظایف بازرسین به شمار می‌رود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی در خصوص ملاحظاتی که بازرسین باید مد نظر داشته باشند، افزود: مطابق ماده ۵۵ قانون، حضور نمایندگان هر یک از نامزد‌ها تا پایان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورتجلسه بلامانع است، لذا ممانعت از حضور نمایندگان نامزد‌ها در شعب اخذ رأی ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود. همچنین محل استقرار نمایندگان نامزد‌ها بایستی به نحوی باشد که از طرفی در جریان روند اجرایی بوده و از طرف دیگر امکان تبلیغات در شعبه را نداشته باشند.
وی در این راستا با عنوان اینکه نماینده نامزد‌ها حق دخالت در امور شعب را ندارند، افزود: نماینده نامزد حق نوشتن رأی برای دیگران را ندارد، محافظین شعبه هم حق دخالت در امور اجرایی و نظارتی و حق نوشتن رأی برای رأی دهندگان را ندارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->