توجه به ترویج فرهنگ رضوی در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی کتاب «خورشید هشتم» منتشر شد | روایتی از نقش آفرینی امام رضا (ع) در فرهنگ و تمدن دوران عباسی «اگر آوینی بود» جنگ ۱۲ روزه را چطور روایت می‌کرد؟ مسابقه قرآنی ویژه ایثارگران و خانواده شهدا فراخوان پیشنهاد شعار مشترک فاطمیه ۱۴۰۴ منتشر شد اعلام همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با سینمای جوان بیش از ۵ میلیون ایرانی در صف انتظار اعزام به عمره، باوجود افزایش ظرفیت مسئله غزه نشان داد که لازمه اصلی صلح، برقراری عدالت است لایحه جدید قانون ممنوعیت حجاب در ایتالیا جنجال به پا کرد انتشار فراخوان نوحه‌های فاطمی با محور «استقامت و مقاومت در اقشار امت» اعتبار ویزای حج عمره به یک ماه کاهش یافت + علت نقشه‌خوان رزم و ایثار | یادی از شهید مهدی زین‌الدین، یکی از فرماندهان عملیات محرم در دوران دفاع مقدس شخصیت را به‌سوی عزت ببریم راز گفتن «ان‌شاء‌الله» | نگاهی قرآنی و روایی به نقش مشیت الهی در زندگی انسان ناگفته‌هایی از شخصیت آیت‌الله میرزا جوادآقا تهرانی(ره) فهم ظلم؛ پیش‌شرط عطش واقعی برای عدالت ۵ دستورالعمل از امام زمان (عج) برای رهایی از سردرگمی | مهدی (عج) قبله هدایت انسان امروز پیشینه ترمیم بنای مسجد جامع گوهرشاد به بهانه تعمیر گلدسته‌های آن | تاریخ ۶۰۰‌ساله مرمت در میراث گوهرشاد‌بیگم هدیه‌ای به نام مهربانی پناه بی‌پناهان بود | یادی از عباس تربتی، معروف به حاج آخوند، واعظ و عارف مدفون در حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی: فعالان رسانه‌ای، خادمان ویژه دهه آخر صفر هستند

  • کد خبر: ۱۸۳۴۷۹
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی: فعالان رسانه‌ای، خادمان ویژه دهه آخر صفر هستند
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت انعکاس عظمت عزاداری‌های دهه آخر صفر در بُعد ملی و بین‌المللی اظهار کرد: فعالان رسانه‌ای مشهد نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارند و خادمان ویژه دهه آخر ماه صفر هستند.
رضا نوایی
خبرنگار رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، محسن هوشمند در دیدار جمعی از فعالان رسانه‌ای مشهد که با هدف تعامل و همکاری‌های مشترک برای تولید محتوای رسانه‌ای ویژه دهه آخر ماه صفر برگزار شد، اظهار کرد: در این ایام شاهد یکی از باشکوه‌ترین آیین‌های عزاداری در سطح ملی و حتی بین‌المللی هستیم که نه فقط از نظر مذهبی، بلکه از نظر فرهنگی و اجتماعی نیز یک بستر و الگوی کم‌نظیر است و باید با قدرت رسانه به بهترین شکل ممکن آن را به جهانیان معرفی کرد.
هوشمند افزود: دهه آخر ماه صفر امسال با روز‌های آخر تعطیلات تابستانی همزمان شده است و این تقارن منجر به افرایش آمار سفر به مشهد مقدس و تشرف به حرم مطهر امام رضا (ع) خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به این موضوع، در سال جاری آمادگی بیشتری برای میزبانی از میلیون‌ها زائر امام هشتم (ع) شکل گرفته و در این فرصت ویژه، اصحاب رسانه نیز خدمات رسانه‌ای ویژه ارائه خواهند کرد.
هوشمند با اشاره به انتخاب شعار «آرام جان‌ها» به عنوان شعار محوری دهه آخر ماه صفر افزود: محور کلیدی این شعار، موضوع آرامش معنوی به نیاز امروز انسان معاصر است که مورد توجه قرار گرفته و این نیاز، در کشور ما که دشمنان قسم‌خورده‌اش همواره به دنبال بر هم زدن آرامش و التهاب‌آفرینی در آن هستند، اهمیت دوچندان دارد.

امام رضا (ع)، نقطه مشترک اتحادآفرین

وی در ادامه گفت: نام امام رضا (ع) می‌تواند عامل اتحاد و همگرایی همه اقشار و گروه‌های مختلف جامعه ما باشد و تمرکز رسانه‌ها بر رافت و مهربانی امام هشتم (ع) به تقویت اثرگذاری آن کمک خواهد کرد.

ترویج و تثبیت شعار «آرام جان‌ها» در سطح جامعه

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تصریح کرد: در همین راستا بسته محتوایی جامعی شامل احادیث و روایات حضرت رضا (ع) گردآوری شده است که در رسانه ملی و فضای مجازی و ارائه خواهد شد تا به تحقق شعار «آرام جان‌ها» کمک کند. وی افزود: فرهنگ‌سازی و برجسته‌سازی شعار «آرام جان‌ها» یکی از موضوعات قابل توجهی است که باید مورد توجه ویژه توسط فعالان رسانه‌ای بوده و تولید محتوای جامعی برای آن انجام شود.

مطالبه‌گری رسانه‌ها برای تامین نیاز‌های زائران

هوشمند به دیگر عرصه‌های خدمت رسانه‌ای فعالان رسانه‌ای مشهد نیز اشاره کرد و گفت: زائرانی که به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، نیاز‌ها و مسائل متعددی دارند و دستگاه‌های خدمت‌رسان تمام ظرفیت‌های خود را برای پاسخ به این نیاز‌ها پای کار آورده‌اند با این وجود همچنان ضرورت دارد رسانه‌ها در این زمینه مطالبه‌گر باشند تا میزان مشکلات زوار به حداقل ممکن برسد.
وی افزود: آستان قدس رضوی، دستگاه‌های اجرایی استان و شهرداری مشهد تعامل کم‌نظیری برای تامین نیاز‌های زائران شکل داده‌اند، اما همه باید این واقعیت را بپذیریم که رسیدگی به نیاز‌های زائران امام هشتم (ع) یک مسئله ملی است و با کمک رسانه‌ها همگان باید اهمیت آن را بیش از پیش درک کنند و تمام ظرفیت‌ها را برای این خدمت‌رسانی پای کار بیاورند.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ادامه داد؛ حمل و نقل، زیرساخت، پارکینگ، اسکان، خدمات فرودگاهی و صدور ویزا برای زائران خارجی از جمله چالش‌هایی است که رفع آن نیازمند عزم ملی است و رسیدگی به آن باید در اولویت کاری فعالان رسانه‌ای و دستگاه‌های خدمت‌رسان قرار بگیرد. تعامل و همکاری با اصحاب رسانه برای پوشش آیین‌های عزاداری حرم مطهر، هماهنگی برای حضور خبرنگاران در مسیر تشرف زائران پیاده و موکب‌های جاده‌ای و همچنین ایجاد بستر تولید محتوای رسانه‌ای از تشرف زائران خارجی از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
فعالان رسانه‌ای حاضر در این نشست نیز نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود درباره نیاز‌های زائران و عملکرد دستگاه‌های متولی خدمت‌رسانی مطرح و برای رفع آن هم‌اندیشی کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->