قوانین مربوط به ورود غیرقانونی مهاجرین؛ ناقص و نیازمند بازنگری محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد خسارات جانی و مالی سیل در افغانستان | ۱۶ تن جان باختند + عکس طالبان: هرات به‌ زودی قطب تحولات اقتصادی خواهد شد سازمان همکاری اسلامی خواستار تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شد بلوکیان: برخی حرف‌ها در رابطه با مهاجران ناثواب و خطرناک است عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات
سرخط خبرها

سفر نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان به تهران

  • کد خبر: ۱۸۳۷۶۸
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
سفر نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان به تهران
نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان با هدف رایزنی‌های دوجانبه و منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران به ویژه بررسی تحولات افغانستان به تهران سفر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، این اولین سفر رسمی «آصف علی خان دُرانی» به ایران از زمان انتصاب وی به عنوان نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان به شمار می‌رود.

او قرار است در این سفر ضمن دیدار با همتای ایرانی خود با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ملاقات کند.

آصف علی خان دُرانی که از شهریور ۱۳۹۵ تا مرداد ماه ۱۳۹۷ به عنوان سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده است، اوایل خردادماه امسال از سوی نخست وزیر پاکستان به عنوان نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان منصوب شد.

وی در اولین سفر رسمی خود اواخر تیرماه امسال به افغانستان رفت و با مقامات هیات حاکمه موقف این کشور دیدار کرد.

نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد با اعلام برنامه قریب الوقوع خود برای سفر به تهران و تاکید بر نقش همسایگان افغانستان به ویژه همسویی در سیاست ایران و پاکستان در کمک به حل بحران افغانستان، خواستار رفع فوری تحریم‌های آمریکا شد و افزود: جهان رنج مردم افغانستان را درک و نباید به مشکلات آنان اضافه کند.

این درحالی است که در نتیجه درگیری مرزی بین نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی در تورخم که یکی از مبادی اصلی تجارت بین دو کشور است طرف پاکستانی مرز را بست.

وزارت خارجه افغانستان در بیانیه‌ای در این باره به کابل هشدار داد که پاکستان هرگز اجازه سوء استفاده افغانستان از توافق دوجانبه تجارت ترانزیت را نخواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای در واکنش به بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان مبنی بر بسته شدن گذرگاه مرزی دو کشور در "تورخم"، اظهار داشت: بیانیه طرف افغانستانی تعجب آور است زیرا مقامات موقت این کشور به خوبی دلایل بسته شدن موقت مرز دو کشور در طورخم را به خوبی می دانند.

ممتاز زهرا افزود: پاکستان نمی‌تواند هیچ گونه ساخت و ساز غیرقانونی در قلمروی خود توسط حکومت موقت افغانستان را بپذیرد، زیرا این بناها حاکمیت پاکستان را نقض می کند. در ششم سپتامبر، نیروهای افغان به جای حل مسالمت آمیز اقدام به تیراندازی بی دلیل کردند، پست های نظامی پاکستان را هدف قرار دادند، به زیرساخت های پایانه مرزی طورخم آسیب رساندند و جان غیرنظامیان پاکستانی و افغان را در معرض خطر قرار دادند.

وی هشدار داد که چنین تیراندازی های بی دلیل به خاک پاکستان تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نیست. شلیک بی دلیل نیروهای افغانستان همواره عناصر تروریستی را جسور می‌کند. این عناصر در داخل افغانستان از پناهگاه‌هایی برخوردار هستند که توسط تیم نظارت تحلیلی و پشتیبانی شورای امنیت سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود تأیید شده است.

این درحالی است که پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان افراد این گروه چندین بار با مرزبانان ایرانی نیز درگیر شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->