ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

«نظام دوری» از مهر ماه در ۶۴۰ کلاس اول ابتدایی پیاده می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۴۳۱۱
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
«نظام دوری» از مهر ماه در ۶۴۰ کلاس اول ابتدایی پیاده می‌شود
از مهر امسال «نظام دوری» در ۶۴۰ کلاس اول ابتدایی کل کشور اجرا می‌شود، یعنی معلم دانش آموزان کلاس اولی در این تعداد کلاس درس تا سوم ابتدایی همراه دانش آموزان خواهند بود؛ بنابراین معلم این دانش آموزان کلاس اولی تا سال سوم دبستان تغییر نمی کند.

به گزارش شهرآرانیوز در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که قریب به ۱۲ سال از تصویب آن می‌گذرد، به‌صراحت اجرای نظام دوری در مدارس ابتدایی عنوان و به تفکیک تدریجی مدارس ابتدایی به دو دوره سه ساله تحت عنوان نظام دوری تاکید شده است.

استقرار نظام دوری به معنای همراهی معلم با دانش آموزان در چند پایه تحصیلی است و طبق سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش باید این نظام را برای سه پایه اول دوره ابتدایی محقق کند.

بر این اساس معلمان کلاس اولی‌ها در پایه دوم و سوم ابتدایی نیز به آن‌ها درس می‌دهند و دیگر معلم کلاس اول، دوم و سوم ابتدایی تغییر نمی‌کند بلکه تمام این سه پایه را یک معلم تدریس می‌کند.

هدف از این کار برقراری ارتباط عاطفی و نزدیکی دانش آموزان با معلم و ایجاد یک شناخت کافی نسبت به دانش آموزان برای معلم به منظور کیفیت‌بخشی به آموزش است.

اینگونه در دوره اول ابتدایی (پایه‌های اول، دوم و سوم دبستان) به عنوان دوره کسب شایستگی‌های پایه، یک فضای تربیتی واحد ایجاد می‌شود و اگر دانش‌آموز کلاس اول تا سوم دبستان را با یک معلم طی کند شرایط به گونه‌ای می‌شود که در مدت سه سال همانند یک خانواده شوند و فضای تربیتی خاصی برای دانش‌آموز ایجاد می‌شود.

در همین راستا وزارت آموزش و پرورش هر ساله بر اساس امکاناتی که دارد برنامه‌ای را به استان‌ها ارائه داده و استان‌ها بر اساس امکانات خود تعهد می‌کنند که چه تعداد از مدارس را به سمت استقرار نظام دوری ببرند و تفکیک کنند.

گرچه همزمان با ایجاد نظام آموزشی جدید یعنی نظام شش، سه، سه در وزارت آموزش و پرورش باید «نظام دوری» نیز در سه پایه اول مقطع ابتدایی مستقر می‌شد، اما مناسب نبودن فضا و امکانات مدارس همچنین نبود زیرساخت‌های فیزیکی لازم باعث شد استقرار این نظام به کندی پیش رود. به طوری که نظام دوری در سال ۹۲ تنها در پنج درصد مدارس اجرا شد و تا سال ۹۵ در ۶۰ درصد مدارس بالای ۲۰۰ دانش‌آموز کشور مستقر شده بود.

علیرغم تمامی محدودیت‌ها امسال نظام دوری در ۶۴۰ کلاس درس اول ابتدایی به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و دانش‌آموزان پایه اول تا مقطع سوم دبستان خود را با یک معلم درس می‌خوانند، این تعداد از دانش آموزان از اول ابتدایی تا سال سوم دبستان یک معلم دارند و معلم آن‌ها تغییر نمی‌کند.

بنا بر اعلام معصومه نجفی پازوکی - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش - امسال پس از اجرای آزمایشی این نظام، نتایج مورد بررسی قرار می‌گیرد و درباره آن تصمیمات جدیدی گرفته می‌شود.

پازوکی همچنین تاکید کرده است که هیچ الزامی برای حضور معلمان و دانش‌آموزان در نظام دوری وجود ندارد، اما با برنامه‌ریزی انجام شده قطعاً از سال ۱۴۰۳ نظام دوری جای خود را میان معلمان و خانواده‌ها خواهد یافت و خانواده‌ها از آن استقبال خواهند کرد چراکه شرایط تربیتی برای دوره اول ابتدایی به صورت ویژه برنامه‌ریزی شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->