نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
سرخط خبرها

«حماسه زنان نوغان» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۸۴۴۱۷
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
«حماسه زنان نوغان» در حرم مطهر رضوی برگزار شد
همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) جمعی از بانوان در رواق حضرت زهرا (س) گردهم جمع شدند و درعزای شاه خراسان به سوگ نشستند.

به گزارش شهرآرانیوز، جمعی از بانوان پس ازعرض ارادت به ساحت امام مهربانی‌ها در رواق حضرت زهرا (س) همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) گردهم آمدند و در قالب ویژه برنامه «حماسه زنان نوغان» که به منظور پاسداشت حرکت تاریخی زنان محله نوغان از سوی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی طراحی شده بود به عزاداری و نوحه‌خوانی در سوگ این امام رئوف پرداخته و اشک ماتم ریختند.

یک مدرس حوزه و دانشگاه در این مراسم اظهار کرد: ۱۲۰۰ سال پیش جمعی از زنان محله نوغان طوس در روز شهادت حضرت امام رضا (ع) به از آن‌ها اجازه خواستند تا در تشییع پیکر آن امام همام شرکت کنند و بر مظلومیت غریب توس اشک ماتم بریزند.

فائزه عظیم زاده اردبیلی افزود: این بانوان ایثارگر و شهادت طلب با این حرکت تاریخی خودشان مسیرحمایت از اهل بیت (ع) را ترسیم کرده و درس مقاومت و ایثار را ارائه داند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه زن ایرانی طلایه دار مقاومت، عفت، سربلندی و حرکت در خط ولایت است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان دین در راستای تحقیر زنان ایرانی و نابود کردن کانون خانواده تلاش زیادی می‌کنند.

عظیم زاده اردبیلی با تاکید بر این مطلب که دشمن به دنبال اهداف خود و از بین بردن قداست مادربودن، همسر بودن و عفت زنان است، اظهار کرد: امروز بانوان ایرانی ثابت کرده اند در کنار فعالیت‌های علمی و اجتماعی می‌توانند نقش مادری و همسری را به نحو احسن ایفا کنند.

وی با اشاره به بخشی از بیانات مقانم معظم رهبری در باره بانوان ایرانی که فرموده اند: شیرزنان انقلاب و دفاع‌مقدس نشان دادند که الگوی سوم نه زن شرقی و نه زن غربی است. زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود عفیف و محجبه بود و در عین حال در متن و مرکز بود، گفت: زن در غرب وسیله‌ی تبلیغاتی برای رسیدن به بالاترین کالای اقتصادی است.

وی در ادامه با بیان حدیثی از امام رضا (ع) که فرموده اند «مومن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد، سنتی از پروردگارش و سنتی از پیامبرش و سنتی از امامش. سنت پروردگار پوشاندن راز خود، سنت پیغمبر مدارا و نرم رفتاری با مردم و سنت امام صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است»، اظهار کرد: شکیبایی و قناعت از جمله از فضایل اخلاقی است که بدون آن دو تداوم زندگی و موفقیت ممکن نیست.

همخوانی قرآنی خواهران، اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم، دکلمه خوانی، مرثیه سرایی و نوحه خوانی توسط مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) دیگر برنامه‌های اجرا شده در این محفل بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->