کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها
وزیر ارتباطات در گفتگو با آسوشیتد‌پرس:

رفع فیلتر توئیتر تضمین کننده امنیت ملی است

  • کد خبر: ۱۸۵۰
  • ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
رفع فیلتر توئیتر تضمین کننده امنیت ملی است

محمد‌جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تأکید بر اینکه دشمنان کشور از دسترسی‌نداشتن ایرانیان به این شبکه سوء‌استفاده می‌کنند، تأکید کرد آمدن صدای ایرانی به داخل این شبکه، نه‌تنها مغایر با امنیت ملی نیست، بلکه ضامنی برای آن است.
به گزارش دیجیاتو، وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتد‌پرس تأکید کرد که دسترسی ده‌ها میلیون کاربر ایرانی به شبکه‌های مجازی، از‌جمله توئیتر، ضامن امنیت ملی کشور است. وی گفت: توئیتر شبکه‌ای بسیار مؤثر است و این واقعیت که من هم از این شبکه استفاده می‌کنم به این معناست که ما معتقدیم این شبکه ابزاری مؤثر است. من معتقدم باید تلاش کنیم همه ایرانیان به این شبکه دسترسی داشته باشند.
وزیر ارتباطات به تلاش‌های دشمنان کشور در این شبکه برای تبلیغات علیه ایران اشاره کرد و افزود: برخی کشورهای عربی خلیج فارس و گروه‌های اپوزیسیون خارج از کشور از نبود صدای ایرانی در توئیتر استفاده و ایران‌هراسی را ترویج می‌کنند. امروز کشورهای کوچکی در حوزه خلیج فارس هستند که به شیوه دیکتاتوری اداره می‌شوند و هیچ انتخاباتی در آنجا برگزار نمی‌شود، اما همین کشورها روی شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای کرده‌اند تا ایران‌هراسی را ترویج کنند. آن‌ها با سازمان‌دهی و تبلیغات و جنگ روانی در شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند رهبران جهان را درباره واقعیت‌های ایران گمراه کنند.


فیلتر توئیتر از مشهد
توئیتر در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد فیلتر شد. آن‌طور‌که جهرمی سال گذشته گفته بود، کارگروه مصادیق مجرمانه در سال‌۸۸ توئیتر را فیلتر و این موضوع را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ کرد. جهرمی این‌طور گفته بود: در‌واقع براساس تصمیم و مصوبه این کارگروه مصادیق مجرمانه، توئیتر فیلتر شده است. البته دادستان مشهد در گذشته ضمن ارسال گزارشی، دستوری قضایی به دادستان تهران ارسال و اعلام کرده بود در برخی مواقع توئیتر در‌دسترس است و به‌دلیل اینکه این شبکه اجتماعی مسائل مجرمانه دارد، درخواست می‌کند توئیتر مسدود شود.
آذری‌جهرمی سال گذشته در مصاحبه با خبرگزاری موج، با اشاره‌به صدور دستور برای فیلتر توئیتر از مشهد گفته بود: حوزه‌های صلاحیت دادستان مشهد، محلی است و می‌تواند اظهار‌نظر و حکم قضایی در حیطه شهر خود داشته باشد و اگر می‌خواهد باید دستور فیلتر را تنها در مشهد اعلام کند.
نکته شایان‌توجه اینجاست که جواد جاویدنیا در آن دوران معاون دادستان مشهد بود و پس از آن به سمت سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور منصوب شد.
پس از آن در سال‌۹۷ جهرمی خبر از ارسال درخواست نامه‌ای با مضمون رفع فیلتر توئیتر به دادستانی کل کشور داد که 6نفر از وزیران و 2نفر از نمایندگان مجلس که در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه حضور داشتند، آن را امضا کرده بودند. در‌نهایت اما این درخواست رد شد. با‌این‌حال امروز می‌بینیم که تعداد شایان‌توجهی از مسئولان کشوری در توئیتر صفحه کاربری دارند و درباره موضوعات روز با کاربران ایرانی و غیر‌ایرانی گفت‌وگو می‌کنند، به‌طوری‌که منبع انتشار بخشی از اخبار رسانه ملی، توییت‌های مسئولان در این شبکه اجتماعی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->