اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی
سرخط خبرها

ساخت نخستین مسجد زیر آب جهان در دبی

  • کد خبر: ۱۸۵۵۴۲
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
ساخت نخستین مسجد زیر آب جهان در دبی
اداره امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه دبی قصد دارد مسجدی را در زیر آب بسازد که تا ۷۵ نمازگزار ظرفیت خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسئولان دبی طرحی را برای ساخت یک مسجد شناور زیر آب به ارزش ۵۵ میلیون درهم اعلام کردند.

طبق تصاویر مفهومی منتشر شده، نیمی از سازه این مسجد شامل قسمت‌های نشیمن و یک کافی شاپ در بالای آب خواهد بود در حالی که بخش دیگر آن از جمله نمازخانه آن در زیر آب قرار خواهد داشت.

اولین سازه از این دست در جهان دارای سه طبقه خواهد بود و یک نمازخانه زیر آب به عنوان محل نماز استفاده می‌شود. این مسجد ظرفیت حدود ۵۰ تا ۷۵ نمازگزار را خواهد داشت. این سازه غوطه ور دارای وضوخانه و دستشویی نیز خواهد بود. برنامه‌های این مسجد در حالی اعلام شد که اداره امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه دبی (IACAD) در مورد این پروژه گردشگری مذهبی خود جلسه‌ای برگزار کرد.

احمد المنصوری از اعضای این سازمان گفت که ساخت و ساز این مسجد به زودی آغاز خواهد شد. مکان دقیق مسجد هنوز مشخص نشده است. المنصوری گفت: این مسجد بسیار نزدیک به ساحل خواهد بود. نمازگزاران می‌توانند از طریق پلی متصل به خشکی وارد این مسجد شوند.

وی گفت که مسجد به روی افراد هر مذهبی باز خواهد بود، اما بازدیدکنندگان ملزم به پوشیدن لباس‌های پوشیده خواهند بود. وی افزود: بازدیدکنندگان مسجد شناور باید لباس‌های ساده بپوشند و به سنت و آداب اسلامی پایبند باشند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->