دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود
سرخط خبرها

درگیری مسلحانه دو مرد در مشهد منجر به برخورد تیر به پای زن عابر شد

  • کد خبر: ۱۸۵۸۷
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
درگیری مسلحانه دو مرد در مشهد منجر به برخورد تیر به پای زن عابر شد
نزاع مسلحانه ۲ مرد در مشهد به زخمی شدن یک عابر پیاده منجر شد

محمد جواد ابوعطا - مرد جوان مدعی بود که برای حل اختلاف و گفت و گو به در خانه مرد دیگر رفته است اما نتوانست دلیل قانع کننده ای برای چاقوکشی و زخمی کردن صاحب خانه بیاورد. او وقتی با اتهام حمله مسلحانه به شهروند دیگر روبه رو شد، در مقام دفاع اعلام کرد: « من فقط چاقو داشتم و او اسلحه شکاری آورد و شلیک کرد. اصلا بروید از آن زنی که تیر به پایش خورده بپرسید، که چه کسی شلیک کرده است.»
ماجرای این پرونده از آنجا آغاز شد که دو مرد با چاقو و اسلحه شکاری به جان هم افتادند.
با اعلام تیراندازی در یکی از مناطق حاشیه ای شهر مشهد، مأموران انتظامی کلانتری کاظم آباد به دستور سرهنگ صارمی ساداتی رئیس پلیس مشهد، برای پیگیری این ماجرا به منطقه اعزام شدند.
هم زمان با حضور مأموران انتظامی، تکنسین های اورژانس 115نیز در محل حاضر شدند. یک زن جوان و یک مرد از ناحیه پا و دست زخمی شده بودندو برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.
مرد دیگری که یک چاقوی خون آلود در دست داشت نیز دستگیر شد. بررسی های میدانی با توجه به اظهارات شاهدان نشان داد که فرد زخمی از اهالی همان منطقه است. فرد دستگیر شده را همسایه ها نمی شناختند اما تحقیقات نشان داد که این فرد با مراجعه به خانه مرد مصدوم، پس از گفت و گویی تند با بیرون کشیدن چاقو به صاحب خانه حمله کرده و او را از ناحیه دست زخمی کرده است.
مرد زخمی در حالی که خون از دستش می چکید به درون منزل رفته و پس از دقایقی با اسلحه شکاری مسلح بیرون آمده و به سمت مرد مهاجم نشانه روی کرده است. مرد جوان با دیدن اسلحه خود را از تیررس صاحب خانه دور می کند.
ضعف احتمالی ناشی از خون ریزی و فرار مرد جوان، منجر به اشتباه در محاسبات مرد زخمی می شود و 2تیر ساچمه ای خارج شده از گلوی تفنگ شکاری به پای زنی جوان که در حال عبور از پیاده رو مقابل بوده است، اصابت و او را زمین گیر می کند.


مرد مسلح در اتاق عمل
با انتقال مصدومان این نزاع مسلحانه به یکی از بیمارستان های مشهد، کادر درمانی اقدامات درمانی را آغاز می کنند. بررسی ها نشان می دهد که مشکل زن جوان حاد نبوده و او به صورت سطحی زخمی شده است.
زن مجروح پس از درمان اولیه و نداشتن مشکل خاص از بیمارستان ترخیص می شود، اما صاحب خانه که از ناحیه انگشتان دست صدمات جدی دیده بود در ادامه درمان به اتاق عمل منتقل می شود و مورد عمل جراحی قرار می گیرد.


ردپای نزاع کودکانه در پرونده ای مردانه
مرد جوان با اتهام نزاع مسلحانه، استفاده از سلاح سرد و زخمی کردن یک شهروند به کلانتری منتقل شد و افسران تجسس کلانتری کاظم آباد تحقیقاتشان را درباره چرایی وقوع این نزاع مسلحانه آغاز کردند.
متهم در اعترافاتش مدعی شد: «با این مرد اختلاف داشتم. برای گفت و گو به در خانه اش رفتم. بعد از کمی صحبت با همدیگر درگیر شدیم.برای دفاع از خودم چاقو بیرون کشیدم اما او دست بردار نبود و ناخواسته چاقو به دستش خورد. بعد او خودش را توی خانه انداخت و با اسلحه بیرون آمد. من فرار کردم. او چند تیر شلیک کرد که تیرها به زن جوانی در پیاده رو خورد.»
او در پاسخ به علت مراجعه اش به در خانه مرد دیگر ادعا کرد:« این فرد چند وقت قبل پسر ده ساله یکی از اقواممان را سر موضوعی سطحی کتک زده بود، اما این پسر هیچ کاری نکرده بود. من هم برای صحبت درباره این کتک کاری به در خانه اش رفتم که به روی من اسلحه کشید.»


اقدامات خودسرانه عامل ناامنی جامعه
اظهارات متهم در پرونده تشکیل شده در کلانتری ثبت و او به منظور پیگیری موضوع تا زمان بهبود یافتن فرد مضروب، تحویل مقام قضایی شد.
فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به اینکه دلایل اعلام شده از سوی متهم برای وقوع این نزاع از سوی پلیس و دستگاه قضا پذیرفته نیست، بیان کرد: شهروندان باید هر مشکلی که با سایر افراد دارند را با شکایت از آن ها، به پلیس و دادسرا واگذار کنند و اگر افراد خودشان بخواهند دست به چنین اقدامات عجولانه ای بزنند، در این صورت ناامنی در جامعه تشدید می شود.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی در ادامه با اشاره به اینکه شهروندان اگر مشکلی هم دارند و قصدشان حل و فصل موضوع از طریق ریش سفیدی است، باید توجه داشته باشند که حل و فصل اختلاف ها با زبان زور و اسلحه ممکن نیست، بلکه باید مشکلاتشان را با حضور بزرگ ترها در فضایی عقلایی و منطقی مطرح کنند به دور از هر گونه خشونت و توجه به آستانه صبر که نبود آن موجب وقوع بسیاری از نزاع های خیابانی و دسته جمعی است، رفع و رجوع کنند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->