نمایش فیلم‌های ایرانی در ویتنام به مناسبت نوروز ۱۴۰۴ تمدید مدیریت «ایریس کنوبلوخ» در جشنواره کن تا ۲۰۲۸ همکاری تاریخی مارتین اسکورسیزی و دواین جانسون در فیلمی مافیایی جشنواره عکس مردم نگار برگزیدگان خود را شناخت | عکاس شهرآرا اول شد مستند «دلبستگی» در مسیر جذب سرمایه در جشنواره هات داکس ۲۰۲۵ پوران درخشنده برای ساخت فیلم سینمایی مجوز گرفت «پروین اعتصامی»، صدای نجیب زن ایرانی در شعر فارسی یادگیری مفاهیم زبان و ادبیات فارسی در «دونقطه» سیدسعید سرابی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارشاد شد مردی که نقش‌هایش را زندگی می‌کرد| یادی از مرحوم سروش خلیلی، هنرپیشه فقید سینما و تلویزیون نگاهی به آثار بخش گرافیک جشنواره هنر های شهری۱۴۰۴ مشهد مروری بر سریال‌های نمایش خانگی ۱۴۰۳ استاندار خراسان رضوی: رسانه ملی نقش مهمی در انعکاس ظرفیت‌های استان دارد دنیل کریگ در فیلم «خواهرزاده جادوگر» بیانیه وزارت فرهنگ و ارشاد در آستانه عید نوروز ۱۴۰۴ بهنوش بختیاری و نیما شاهرخ شاهی در سریال «یک، سه، هفت» منوچهر هادی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ «هومن عظیمی» مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی شد
سرخط خبرها

سکانسی ماندگار از دستگیری عبدالمالک ریگی

  • کد خبر: ۱۸۶۳۱
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
سکانسی ماندگار از دستگیری عبدالمالک ریگی
۱۰ سال پیش در چنین روزی سربازان گمنام امام‌زمان (عج) در وزارت اطلاعات توانسته‌اند در یک عملیات پیچیده، ریگی را در آسمان جمهوری اسلامی ایران درحالی‌که از دبی به بیشکک سفر می‌کرد، دستگیر کنند.
سبزه‌قبا _ «روز صفر»، ساخته سعید ملکان، پس از «شبی که ماه کامل شد»، دومین فیلم داستانی بلندی است که در سال‌های اخیر درباره عبدالمالک ریگی، سرکرده گروهک تروریستی موسوم به «جندالشیطان»، ساخته شده است.
 
«روز صفر» شاید بیشتر از «شبی که ماه کامل شد»، با امروز مناسبت داشته‌باشد. درست ۱۰ سال پیش در چنین روزی مردم ایران خبردار شدند که سربازان گمنام امام‌زمان (عج) در وزارت اطلاعات توانسته‌اند در یک عملیات پیچیده، ریگی را در آسمان جمهوری اسلامی ایران درحالی‌که از دبی به بیشکک سفر می‌کرد، دستگیر کنند. همین چند خط خبر کافی بود تا ایده یک فیلم جذاب و اکشن را به ذهن هر سینماگری برساند.

ملکان با پرداختی سینمایی، ماجرای دستگیری ریگی را در سینمای ایران ثبت کرده است. او در اولین تجربه کارگردانی‌اش داستان خود را از زاویه نگاه مامور امنیتی که مسئولیت دستگیری عبدالمالک را برعهده داشته است، روایت می‌کند، از همین‌رو او تنها گوشه‌ای از شخصیت تروریستی سرکرده گروهک جندالشیطان را نشان داده و آنچه برایش مهم بوده است، بیان جزئیات عملیات دستگیری اوست. همین موضوع باعث شده «روز صفر» اکشنی خوش‌ساخت از آب دربیاید.

مهم‌ترین سکانس «روز صفر» که لحظه رویارویی عبدالمالک (ساعد سهیلی) با مامور امنیتی (امیر جدیدی) است، یکی از سکانس‌های ماندگار فیلم است. مخاطب در طول فیلم که صحنه‌های فراوان اکشن را شاهد بوده است، یک‌باره در حساس‌ترین سکانس آن، لحظه دستگیری عبدالمالک، صحنه‌ای را می‌بیند که در سکوت و با کمترین میزان حرکت بازیگران صورت می‌پذیرد، این درحالی است که حتی موسیقی متن هم که در تمام لحظات فیلم محسوس است، در این صحنه سکوت می‌کند و کمترین هیجانی را به این صحنه از فیلم نمی‌دهد.
 

اکنون باید منتظر اکران یک فیلم پرفروش در سال پیش‌رو باشیم؛ فیلمی که یک‌بار دیگر نشان داد بازگو کردن وقایع مهم تاریخی برای مخاطبان سینما اهمیت دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->