تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

آیین غبارروبی ضریح مطهر حرم رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۸۶۵۵۹
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
آیین غبارروبی ضریح مطهر حرم رضوی برگزار شد
همزمان با هفته وحدت و در آستانه میلاد حضرت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) غبارروبی مضجع مطهر امام رضا (ع) انجام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این مراسم در فضایی معنوی با حضور حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از علما در حرم مطهر رضوی انجام شد؛ به مناسبت روز جهانی ناشنوایان، جمعی از ناشنوایان مشهد مقدس به نمایندگی از جامعه ناشنوایان کشورمان نیز حضور داشتند.

در طول این مراسم، قاریان و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) با قرائت آیات نورانی قرآن و مدیحه‌سرایی به این آیین باشکوه، معنویت و روحانیت خاصی بخشیدند و همزمان، با گشایش درب ضریح منور حضرت رضا (ع) مضجع منور رضوی با گلاب ناب شستشو داده شد.

گفتنی است با تدابیر صورت گرفته همزمان با برگزاری آیین غبارروبی مضجع شریف حضرت رضا (ع) امکان زیارت برای زائران و بهره‌مندی آنان از این مراسم معنوی نیز فراهم بوده است.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی نیز با اعلام ویژه برنامه‌های این آستان نورانی به مناسبت هفته وحدت گفت: برنامه‌های هفته وحدت هر روز در دو نوبت صبح و عصر در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد افزود: به این مناسبت محفل «شعر وحدت» یکشنبه ۹ مهرماه ساعت ۲۰ با حضور شاعران آئینی برجسته مشهد از جمله علیرضا خاکساری، رضا رحیمی عنبران، علی مقدم و نوید اطاعتی در رواق امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سخنرانی، مدیحه سرایی و شعرخوانی آیینی از جمله برنامه‌های این هفته با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان برجسته است.

منبع: پایگاه خبری آستان قدس رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->