دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: تقویت فرهنگ عمومی راهی برای افزایش هم‌بستگی اجتماعی است فرهنگ عمومی، زیربنای سلامت جامعه است درگذشت «کوئینسی جونز» تهیه‌کننده آثار مایکل جکسون در ۹۱ سالگی تسهیلات تبصره ۱۸ وزارت فرهنگ به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ اکران سیار «آسمان غرب» میلیاردی شد «سعیداسلام‌زاده» مدیر روابط عمومی معاونت هنری شد دلیل تعطیلی برنامه «شیوه» شبکه چهار چه بود؟ نگاهی به مجموعه‌داستان «نیمۀ تاریک ماه» هوشنگ گلشیری نگاهی به ذات سیال «فرهنگ عمومی» و آیین‌نامه‌های بدون ضمانت اجرایی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۳ «دزدان دریایی کارائیب» جدید بدون حضور جانی دپ پیام رئیس انجمن بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان منتشر شد انتشار نسخه مجازی آلبوم عاشقانه «نوازشگر» چرا «سفره ایرانی» کیانوش عیاری پس از ۲۰ سال هنوز اکران نشده است؟ حکایت آبی که صدراعظم نخورد درباره عکاسی تئاتر که پس از ۷ سال به جشنواره رضوان اضافه شد معرفی چند کتاب برای علاقه ­مندان به یادگیری وزن شعر | آراستن طبع موزون
سرخط خبرها

افتتاحیه ۶۳ میلیون دلاری «زیر نور»، ساخته جدید ژانگ ییمو

  • کد خبر: ۱۸۶۸۵۷
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
افتتاحیه ۶۳ میلیون دلاری «زیر نور»، ساخته جدید ژانگ ییمو
«زیر نور» ساخته جدید ژانگ ییمو با افتتاحیه ۶۳ میلیون دلاری، برنده قطعی رقابت تعطیلات نیمه پاییز در سینما‌های چین شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ژانگ ییمو با دومین بلاک باستر خود در یک سال، سال ۲۰۲۳ را به موفقیتی فراموش نشدنی برای خود بدل کرده است. وی با فیلم قبلی‌اش «رودخانه سرخ» فروشی ۶۷۳ میلیون دلاری را در سال نوی چینی تجربه کرده بود و به پرفروش‌ترین فیلم امسال و ششمین فروش بزرگ سینما‌های این کشور در همه تاریخ بدل شد.

درام جنایی «زیر نور» بیست و ششمین فیلم بلند این کارگردان برجسته ۷۳ ساله نیز در ۴ روز گذشته در جشنواره نیمه پاییز چین در صدر فروش گیشه‌ها قرار گرفت و فروشی ۶۲.۶ میلیون دلاری را ثبت کرد. پیش‌بینی شده این فیلم بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار بفروشد و ژانگ را به تنها فیلمسازی بدل کند که حدود یک میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ بلیت فروخته است. از این رو به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۳ را باید سال ژانگ ییمو نامید.

با این حال، آخر هفته‌ای که به عنوان جشنواره نیمه پاییز شناخته می‌شود، بی رقابتی پرشور پیش نرفت و دنباله کمدی «پرونده‌های سابق ۴: طرح ازدواج» ساخته یوشینگ تیان محصولی از کمپانی برادران هوآیی میدیا با ۵۴.۳ میلیون دلار جایگاه دوم را در جلب مردم به سینما‌ها به دست آورد و فیلم حماسی تبلیغاتی از جنگ کره با عنوان «داوطلبان: به سوی جنگ» چن کایگه هم ۳۴.۷ میلیون دلار دیگر فروخت.

«اوپنهایمر» هم هنوز در سینما‌های چین- اگرچه در رده‌های پایین جدول فروش- در حال اکران است و پس از حدود ۳۴ روز مجموع فروشش به ۶۳.۷ میلیون دلار رسیده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->