تولیت آستان قدس: کسی را انتخاب کنیم که به مواضع امامین انقلاب نزدیک باشد «غدیر» شناسنامه و هویت شیعه است | گفت‌و‌گوی شهرآرانیوز با سه کارشناس مسائل دینی درباره معارف عید غدیر شروع مهمانی کیلومتری غدیر تا ساعاتی دیگر در تهران (۵ تیر ۱۴۰۳) تصاویر زیبا از اهتزار پرچم غدیر در آسمان نجف اشرف فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد + جزئیات تجلی معنویت در ورزش موجب تسری ارزش‌ها در جامعه است درباره میرزا احمد آشتیانی| واله‌ای در وادی دلدادگی علی (ع)، نامزدی از سوی خدا ولایت امیرالمؤمنین (ع) شرط ورود به بهشت است غدیر یعنی خدا ما را رها نکرده است | بررسی فلسفه و عظمت غدیر در گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی عیدا... الاکبر بزرگ‌ترین عید خدا وصیت نامه شهید آیت الله آل هاشم منتشر شد | می دانم شهید می شوم مشارکت ۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در نماز‌های جماعت حرم مطهر رضوی بخوان سرود ولایت که عید اهل ولاست | اعمال و آداب جشن روز عید غدیر مشهدالرضا(ع) آماده برگزاری جشن‌های باشکوه عید غدیرخم | جشن بزرگ عید غدیر در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود جشن ازدواج ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد مردم و  خواص در  منطق حکومتی امام علی (ع)
سرخط خبرها

امام جمعه موقت مشهد: شهید هاشمی نژاد ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) در مشهد بود

  • کد خبر: ۱۸۷۲۸۵
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
امام جمعه موقت مشهد: شهید هاشمی نژاد ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) در مشهد بود
امام جمعه موقت مشهد گفت: به جرات می‌گویم اگر در مشهد کسی می‌خواست راه امام و منش امام را ادامه دهد باید به شهید هاشمی نژاد مراجعه می‌کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز حجت‌الاسلام باقر فرزانه در مراسم بزرگداشت جوانمرد فاضل شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد در مشهد اظهار کرد: مبارزه و قیام اسلامی سخت است، اما سخت‌ترین مبارزه و قیام اسلامی، مبارزه‌ای است که غریبانه باشد. نهضت نبی اکرم اسلام، غریبانه بود، قیام امام حسین (ع) نیز غریبانه‌ترین نهضت در تاریخ اسلام است.

حجت الاسلام فرزانه ادامه داد: نهضت امام خمینی (ره) از مقطع ۱۵خرداد تا حدود سال ۵۳ در ایران، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و تیم‌های روشنفکری غریب بود و هرچه جلوتر می‌رفت انسان چیزی جز امید به خدا در این مسیر نمی‌دید چرا که یاران زیادی نداشت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خراسان به خاطرات انقلابی خود در زندان و شکنجه‌های ساواک و به مقاومت شخصیت‌های مبارز مشهدی همچون آیت الله خامنه‌ای، مرحوم آیت الله طبسی و آیت الله هاشمی نژاد اشاره کرد و افزود: گاهی فردی را در زندان می‌دیدیم که از شدت شکنجه، تمام بدنش زخمی و خون آلود بود و او را کفن پوش کرده بودند.

انقلابی کسی است که از شکنجه‌های دشمن و مراحل سخت مبارزه به سلامت گذشت و تسلیم نشد. وی تاکید کرد: انقلابی کسی است که فرهنگ و نگاه اسلامی امام خمینی (ره) را دیده و پذیرفته و این فرهنگ را راه زندگی خود قرار داده و بر اساس این اندیشه زندگی می‌کند. این اندیشه سختی‌های فراوانی داشت و دارد.

فرزانه مفهوم فرهنگ امام خمینی (ره) را در ۱۰عنوان بیان کرد و گفت: نخست پافشاری فراوان در اصول شرعی و دینی، دوم استکبارستیزی، سوم حفظ اعتقاد نه شرقی نه غربی، چهارم خودکفایی، پنجم ایجاد وحدت در ملت‌های مسلمان، ششم دفاع از مظلوم، هفتم عزت بخشی به مسلمان و اسلام در دنیا، هشتم حمایت همه جانبه و همبستگی با محرومان و مستضعفان، نهم آزادی قدس شریف و محو صهیونیسم و دهم اعتقاد به اصل ولایت مطلقه فقیه، مبانی نگاه امام است که این موارد بر اساس بیانات ایشان است.

حجت الاسلام فرزانه در ادامه به ویژگی‌های شهید هاشمی نژاد که از دوستان و همرزمانش بود اشاره کرد و گفت: شهید هاشمی نژاد نیز در مشهد همزمان با دوستان و گروه طلبه‌های فعال مشهد در چند محور در حال مبارزه بودند، ابتدا مبارزه با رژیم شاهنشاهی و استکبارستیزی، دوم شکل دادن به جمهوری اسلامی با تشکیل یک مجموعه انسان ساز، سوم مبارزه با نهضت‌های لیبرالیسم، چهارم مبارزه با صهیونیسم و پنجم مبارزه با تحجر و دگم اندیشی عوام.

فرزانه عنوان کرد: شهید بعد از تشکیل حزب جمهوری اسلامی ایران به افرادی که به این تشکیلات آمده بودند گفته بود اگر هر کسی فکر می‌کند از آمدن به حزب جمهوری اسلامی می‌خواهد به دنبال بزرگ کردن نام خودش باشد باید برود و بسیاری افراد از این حزب خارج شدند.

امام جمعه موقت مشهد با بیان این مطلب که ابعاد شخصیتی مسلمان واقعی بر مبنای روایات و احادیث روشن است تصریح کرد: این افراد اهل خودبزرگ بینی، بلندپروازی و خیانت نبودند و دلهایشان به سمت بهشت پرواز می‌کرد و جسمشان برای رسیدن به این بهشت عمل می‌کرد.

شهید هاشمی نژاد نیز غیر از این‌ها نبود، او یک عمر با مجاهدت زندگی کرد و برای هدف انقلابی اش جنگید.

حجت الاسلام فرزانه خطاب به مهمانان تاکید کرد: با غبار غفلت این عزیزان را از یاد نبریم و راهشان را گم نکنیم. این افراد همه چیزشان را دادند تا خشنودی خداوند را بدست بیاورند. اگر کسی روحیه انقلابی نداشته باشد بدون آن نمی‌تواند اسلام انقلابی را بشناسد. این انقلاب نیاز به روحیه انقلابی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->