رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی

  • کد خبر: ۱۸۷۷۳۲
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی
در پی حملات روز شنبه حماس علیه اسرائیل، رهبران برخی کشور‌ها با صدور بیانیه، خواستار دفاع از حقوق مشروع فلسطینی ها، پایان خشونت‌ها و برقراری صلح در منطقه شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری آمریکایی یونایتد پرس اینترنشنال (UPI) در مطلبی نوشت: ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنانی حمایت خود را از اسرائیل ابراز و نسبت به دو دستگی در غرب در واکنش به درگیری‌های جدید میان غزه و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

از سوی دیگر، گوستاوو پترو رئیس‌جمهوری کلمبیا در بیانیه‌ای از سازمان ملل خواست که به سرعت دو کنفرانس صلح درمورد اوکراین و فلسطین برگزار شود. وی پیش‌تر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، برگزاری کنفرانس‌های صلح را ضروری خوانده بود.

پترو روز شنبه در بیانیه‌ای در توییتر از اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا به دلیل "تشویق اسراِِئیل به واکنش انتقام جویانه" انتقاد کرده بود.

نیرو‌های رژیم صهیونیستی دیروز شنبه پس از اصابت هزاران موشک از سمت نوار غزه، وضعیت جنگی اعلام کرده و عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه شبه‌نظامیان حماس آغاز کردند.

در این میان بسیاری از رسانه‌ها در سرتاسر جهان در واکنش به این حملات خواهان حمایت بیشتر از فلسطین شدند و در مقابل برخی دیگر خواستار پایان حمایت از اوکراین شدند.

بسیاری از مردم سرتاسر جهان بر این باورند که اسرائیل مدت‌هاست علیه فلسطین اعمال خشونت می‌کند و ساکنان نوار غزه تنها در برابر اشغال غیرقانونی مقاومت می‌کنند.
براساس داده‌های ارائه شده از سوی سازمان ملل، نیرو‌های اسرائیلی تنها در سال جاری ۲۲۷ فلسطینی را به قتل رسانده اند، درحالی که تنها ۲۹ اسرائیلی قبل از حمله روز شنبه حماس توسط مهاجمان فلسطینی کشته شده اند.

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به حملات روز گذشته حماس گفت: این دستاورد افتخارآمیز مردم فلسطین بار دیگر ثابت کرد که تنها راه دستیابی به حقوق مشروع فلسطینی ها، مقاومت به شیوه‌های گوناگون و دفاع در برابر مقامات به زانودرآمده اشغالگر صهیونیستی است که بر ظلم خود علیه فلسطینی‌ها افزوده اند.

وزارت امور خارجه یمن نیز در بیانیه‌ای خواستار پایان تحرکات نیرو‌های اشغالگر اسرائیل و حملات مکرر آن‌ها به مردم فلسطین و اماکن مقدس شد.

روسیه و ترکیه نیز ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش خشونت‌ها در این منطقه، خواستار راه حل ایجاد دو کشور مستقل برای پایان این مناقشه شدند. مسکو و آنکارا به ویژه بر ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرز‌های شناخته شده بین المللی تاکید کردند.

حزب‌الله لبنان هم از حماس به دلیل حمله غافلگیرانه‌اش به اسرائیل در میانه تلاش برای عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

همزمان عربستان سعودی در واکنش به این حملات، وضعیت را "بی سابقه" و همراه با خشونت بالا توصیف کرد و از جامعه بین الملل خواست روند صلح برای تشکیل دو کشور با هدف دستیابی به امنیت و صلح در منطقه را از سرگیرد.

عبدالخالق عبدالله از دانشگاهیان برجسته اماراتی شبه نظامیان حماس را «قهرمان» توصیف کرد و حسام بهجت فعال حقوق بشر مصری نیز در این خصوص نوشت: «شما نمی‌توانید از مبارزان آزادی در اوکراین حمایت کنید، اما از فلسطین نه».

واکنش‌ها به حملات اسرائیل در غرب نیز قابل توجه است؛ در حالیکه کشور‌های غربی نزدیک به دو سال است از اوکراین در برابر روسیه حمایت می‌کنند، حملات حماس را محکوم کرده و از هجوم انتقام جویانه اسرائیل پشتیبانی کرده اند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->