واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

جاده، تخمه و راننده!

  • کد خبر: ۱۸۸۹۸۷
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
جاده، تخمه و راننده!
فرمانده انتظامی استان یزد گفته است: امسال با هدف کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های برون شهری این استان که اغلب به دلیل خواب آلودگی رخ می‌دهد، دو تن تخمه شور در میان رانندگان این مسیر‌ها توزیع شد.

فرمانده انتظامی استان یزد گفته است: امسال با هدف کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های برون شهری این استان که اغلب به دلیل خواب آلودگی رخ می‌دهد، دو تن تخمه شور در میان رانندگان این مسیر‌ها توزیع شد. این ابتکار استان یزد مورد توجه فرماندهی انتظامی مرکز قرار گرفت و مقرر شد در دیگر استان‌ها نیز اجرایی شود. ضمن ابراز امیدواری برای اجرا شدن هر چه سریع‌تر طرح توزیع تخمه در جاده‌های استان، با هم واکنش افراد و نهاد‌های مختلف به این خبر را می‌خوانیم:

سازمان برنامه و بودجه: از آنجا که دادن تخمه به راننده ممکن است باعث کسری بودجه و ورشکستگی مالی کشور شود به هر راننده‌ای تخمه داده شد همان لحظه او را به خاطر خوردن حین رانندگی که در ماده ۱۸۸ آیین نامه ممنوع است جریمه کنند تا جبران شود.

یک نماینده: باید شفاف سازی شود که این تخمه‌ها به چه صورت به راننده‌ها داده شده است. توی مشتشان ریخته اند، توی جیبشان ریخته اند؟ تخمه کدو بوده؟ آفتابگردان بوده؟ یا از این تخمه ژاپنی‌ها بوده است؟

خودروساز داخلی: راستش اگر حتی از اتاق و موتور خودرو صفری که می‌سازیم هم صدا در می‌آید به این دلیل است که این سر و صدا‌ها نگذارد راننده بخوابد. تازه ما هیچ پولی هم بابت این آپشن از خریدار خودرو نمی‌گیریم.

یک شهروند واقع گرا: پس با این حساب اگر پلیس توی جاده به ما علامت ایست بدهد قصدش این است که به ما بگوید: دستت را بیاور جلو، برایت تخمه بریزم.

یک مثبت اندیش: این که خبر خوبی است، یعنی ما هر چه پول جریمه بدهیم، تبدیل به تخمه می‌شود و دوباره به خودمان برمی گردد.

وزارت راه: در اصل باید جاده پر از چاله چوله باشد تا راننده هی فرمان ماشین را به این طرف و آن طرف جاده بچرخاند و اگر هم افتاد توی چاله خواب از سرش بپرد. البته اعتراف می‌کنیم مقصر ما بودیم که جاده‌ها را ترمیم کردیم و دیگر هیچ چاله چوله‌ای در راه‌های کشور وجود ندارد و به حدی مسیر صاف است که نه تنها شب‌ها بلکه روز‌ها هم راننده خوابش می‌برد.

وزارت ارتباطات: همان طور که ما به جای فرهنگ سازی، بیشتر سایت‌ها را مسدود و صورت مسئله را پاک کردیم، بهتر است تمام راه‌ها هم در شب مسدود شود تا کسی خوابش نبرد.

وزارت بهداشت: به نظر ما ایرادی ندارد، ولی قبل از خوردن تخمه رانندگان باید دست خود را با آب و صابون بشویند البته اگر تخمه‌ها را هم بشویند که خیلی بهتر است.

مرکز آمار: البته نیاز به خرید این همه تخمه نبود، کافی بود اعلام شودکه آمار تصادفات به خاطر خواب آلودگی صفر است.

یک نجومی بگیر: کاش بر راننده‌ها نظارت شود که تخمه را فقط موقعی که خواب آلود هستند مصرف کنند و همچنین همراهانشان از این تخمه نخورند تا بودجه کشور حیف و میل نشود و در مجموع طوری نشود که ما برای نان شب خودمان بمانیم! اصلا ممکن است پرتوقع شوند و بگویند ما فقط پسته کله قوچی دوست داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->