گزارشی از مشکلات جدی معیشتی و شغلی تاکسی‌رانان مشهدی | خواسته‌ها و گلایه‌های رانندگان تاکسی اقدام اورژانسی برای بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه شهر مشهد ویدئو| اظهارات ظریف درباره موضوع حجاب و حقوق بشر در گفت‌وگو با سی.ان.ان انتصاب مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل‌رسانه شهرداری و مدیر منطقه سه شهرداری مشهدمقدس برگزاری نشست هم‌اندیشی بین دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایام چراغ برات جانمایی و نصب ۳۳ نمایشگر شهری در مشهد پویش شمس، آموزش نکات بهداشتی و سلامتی زنان و کودکان به بانوان محلات حاشیه شهر مشهد + ویدئو هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۳ بهمن ۱۴۰۳) بازدید استاندار خراسان رضوی از سد شوریجه و تصفیه‌خانه‌های شماره ۷ و التیمور مشهد (۲ بهمن ۱۴۰۳) مهم‌ترین پروژه ایمن‌سازی رانندگی در بولوار وکیل‌آباد مشهد در حال اتمام است مدیر اجرایی مراکز معاینه فنی خودرو مشهد: ۲۰ درصد خودرو‌های زیر چهار سال در مرحله نخست معاینه فنی رد شدند آغاز رنگ‌آمیزی جداول طرح استقبال از بهار ۱۴۰۴ از ۴ بهمن‌ماه در مشهد افزایش ۲ برابری توفقگاه‌های ناوگان باری سنگین در ششمین دوره مدیریت شهری مشهد عضو هیئت‌علمی دانشگاه فردوسی مشهد: ۶۰ درصد پروژه سیاهه انتشار آلاینده‌های هوای شهر مشهد، تا پایان ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود ارجاع ۷۹۱ مورد کشتار غیربهداشتی به مراجع قضایی در خراسان رضوی طی ۹ماهه ابتدایی ۱۴۰۳ سامان‌دهی کرانه کشف‌رود مشهد با احداث بوم‌پارک مسئول مرکز پالایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهر مشهد: سالانه ۲۵۰ هزار تن انواع آلاینده هوا در شهر مشهد منتشر می‌شود سهم ۶۴ درصدی منابع متحرک از آلاینده‌های محیط زیست مشهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد: توجه ویژه به هوشمندسازی و تحقق شهر هوشمند در مشهد
سرخط خبرها

دفاتر تسهیلگری، بازوی توانمند کاهش منازعات اجتماعی

  • کد خبر: ۱۸۸۷۶۳
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
دفاتر تسهیلگری، بازوی توانمند کاهش منازعات اجتماعی
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد، از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری و دبیرخانه شهر ترمیمی به نمایندگی از معاونت محیط زیست و خدمات شهری با هدف توسعه رویکرد و روش‌های ترمیمی در سطح محلات کم برخوردار شهر و با استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیلگری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود عبداله‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به شناسایی ۶۹ محله هدف بازآفرینی در محلات حاشیه شهر مشهد، راه اندازی دفاتر تسهیلگری در این محلات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ دفاتری که با ارتباط مستمر میان ساکنان و نهاد‌های اجرایی، علاوه بر تدوین سند توسعه محلی به منظور بهبود کیفیت کالبدی، اجتماعی و اقتصادی محلات هدف، نقش بسیار مهمی در ارتباط سازنده میان ساکنان این محلات و نهاد‌های اجرایی دارند.

وی ادامه داد: استقرار این دفاتر در این محلات و ارتباط نزدیک با شهروندان باعث شده تا ظرفیت‌های بسیار مناسبی در این دفاتر ایجاد شود که یکی از این ظرفیت ها، استقرار شورا‌های حل اختلاف به منظور کاهش منازعات و اختلافات میان ساکنان، و ساکنان با دستگاه‌های اجرایی است.

عبداله زاده ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ دفتر تسهیلگری، تدوین و ابلاغ سند توسعه در ۲۶ محله را بر عهده دارند و در ۴ دفتر تسهیلگری با پوشش ۶ محله، شورا‌های حل اختلاف مستقر هستند که براساس این تفاهمنامه در تلاشیم تا طی ماه‌های آینده این شورا‌ها در غالب دفاتر تسهیلگری سطح شهر مستقر شوند.

وی افزود: تجربیات سال‌های گذشته حاکی از آن است که شورا‌های حال اختلاف مستقر در این دفاتر، نقش بسیار مهمی در کاهش تخلفات ساکنان در حوزه شهری و اختلافات میان ساکنان داشته است و استفاده مناسب از این ظرفیت می‌تواند در بهبود شرایط زندکی ساکنان این محلات موثر باشد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری افزود: براساس تفاهمنامه مشترک میان این سازمان و دبیرخانه شهر ترمیمی، به نمایندگی از معاونت خدمات شهری، دفاتر تسهیلگری مستقر در محلات بازآفرینی حاشیه شهر مشهد به عنوان بازویی توانمند در کاهش تخلفات و جرائم شهری مشارکت خواهند داشت و شورا‌های حل اختلاف بنا بر ضرورت در آن‌ها ایجاد خواهد شد.

عبداله زاده در پایان خاطر نشان کرد: اجرای این تفاهم نامه مشترک علاوه بر اجرای روش‌های ترمیمی و مشارکت خود ساکنان در حل منارعاتشان، نقش بسیار مهمی در کاهش پرونده‌های قضایی ارجاع شده به دستگاه قضایی دارد.

منبع: روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->