ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید
سرخط خبرها

سازمان جهانی غذا از کمبود بودجه برای کمک به زلزله‌زدگان هرات خبر داد

  • کد خبر: ۱۸۹۱۷۸
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
سازمان جهانی غذا از کمبود بودجه برای کمک به زلزله‌زدگان هرات خبر داد
سازمان جهانی غذا با ابراز نگرانی از وضعیت زلزله‌زدگان هرات در زمستان پیش‌رو گفت که برای کمک به آن‌ها با کمبود بودجه روبرو است.

شهرآرانیوز؛ درحالی که سازمان جهانی غذا در هفته‌های گذشته بار‌ها در رابطه با کمبود بودجه برای کمک به نیازمندان در افغانستان هشدار داده بود. حالا این سازمان بار دیگر با تاکید بر این مشکل گفته است که برای کمک به زلزله‌زدگان هرات با مشکل کمبود بودجه بوده روبرو است.

سیندی مک‌کین، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد، می‌گوید که مردم افغانستان رنج غیرقابل تصوری می‌کشند و زلزله‌های هرات آن را بیشتر کرده است.

او در ادامه تاکید کرده که این سازمان با کمبود منابع مالی برای کمک به زلزله‌زدگان هرات مواجه شده است.

خانم مک‌کین در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: برنامه جهانی غذا برای کمک به مردم در محل حضور دارد، اما بودجه کم شده است. ما پیش از این مجبور شده‌ایم کمک‌های نجات‌بخش برای ۱۰ میلیون افغانستانی را قطع کنیم و زمستان سخت در حال نزدیک شدن است.

این مقام سازمان ملل متحد افزوده است که جان میلیون‌ها تن در افغانستان در خطر است و این سازمان به کمک نیاز دارد.

در همین حال، صندوق جمعیت ملل متحد برای افغانستان گفته است که پس از زلزله هرات ۳۱۸ هزار تن نیازمند کمک‌های بشردوستانه شده‌اند.

این نهاد گفته است که از این میان ۷۶ هزار زن و دختر در سن باروری هستند که شامل ۷هزار و ۴۰۰ زن باردار نیز می‌شود.

اداره زمین‌شناسی آمریکا گفته است که روز گذشته زمین‌لرزه‌ای در ۳۸ کیلومتری هرات رخ داده و شدت آن ۶.۳ ریشتر بوده است.

این درحالی است که شنبه هفته گذشته زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۶.۳ ریشتر ولسوالی زنده‌جان ولایت هرات را لرزاند و خسارات جانی و مالی زیادی برجای گذاشت.

به گفته طالبان، در این زمین‌لرزه بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تن کشته و بیش از ۲ هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

هم‌چنین در یک زمین‌لرزه قدرتمند دیگر، که روز چهارشنبه گذشته در ولایت هرات رخ داد، ۱۱۴ تن زخمی شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->