بازیگر قلابی دختر جنوبی را فریب داد و به افغانستان برد فیش حقوقی تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی صادر شد + جزئیات افزایش متناسب‌سازی اورژانس مشهد به افراد گرمازده امداد می‌رساند | امداد‌رسانی اورژانس پیش‌بیمارستانی به ۴۰ مورد گرمازدگی لزوم استفاده از عینک آفتابی استاندارد در فصل تابستان آخرین وضعیت شیوع تب دنگی در خراسان‌رضوی بیشترین مکمل‌ها و ویتامین‌های مصرفی در کشور چیست؟ | هشدار مصرف بیش از حد در برخی بیماران ۶۳۰ هزار نفر در خراسان‌رضوی زیر پوشش برنامه سلامت خانواده قرار گرفتند  آغاز ثبت‌نام و انتخاب رشته در مقطع کاردانی فنی و حرفه‌ای (۱۸ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش‌های رگباری و وقوع رعدوبرق در برخی نقاط کشور (۱۸ تیر ۱۴۰۳) بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان | فرصت بارگذاری مدارک معلمان تا ۲۰ تیر است دسترسی به اطلاعات اموات امکان‌پذیر می‌شود | ثبت روز «خادمین آرامستان‌ها» در تقویم رسمی کشور درگیری دو مربی بدنسازی به جنایت انجامید| قاتل بخشیده شد! آیا ادارات اراک و استان مرکزی فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین
سرخط خبرها

افزایش خطر عفونت با استفاده بیش‌ازاندازه مواد ضدعفونی‌کننده دست

  • کد خبر: ۱۹۰۹۷
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
افزایش خطر عفونت با استفاده بیش‌ازاندازه مواد ضدعفونی‌کننده دست
پوست خشک و آسیب‌دیده می‌تواند به کانون باکتری‌های بیماری‌زا تبدیل شود و همچنین خطر ورود ویروس‌ها به بدن را از طریق بریدگی در پوست افزایش دهد.
به گزارش شهرآرنیوز و به نقل از ژاپن نیوز، شستن بیش‌ازاندازه دست‌ها برای مقابله با ویروس جدید تأثیر منفی خواهد داشت. مواد ضدعفونی‌کننده باعث ساییدگی پوست و ضعیف شدن توانایی آن به‌عنوان سدی برای حفظ رطوبت و پیشگیری از ورود مواد مضر به بدن می‌شود.

استفاده بیش‌ از اندازه ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر الکل و شستن دست‌ها، فلور طبیعی باکتریایی پوست را از بین می‌برد. این پوشش از حمله عوامل بیماری‌زا مانند نوروویروس جلوگیری می‌کند.

سازنده محصولات شیمیایی Kao ژاپن اظهار کرد: "مطمئنا برای کاهش انتقال ویروس جدید، لازم است که دست‌ها را بشویید و از ضدعفونی‌کننده‌های دستی استفاده کنید، اما زیاده‌روی در هر چیزی خوب نیست. "

در توکیو، ضدعفونی‌کننده‌های دستی مبتنی بر الکل در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها به‌راحتی فروخته می‌شوند، زیرا متخصصان مراقبت‌های بهداشتی تاکید کرده‌اند که اقدامات پیشگیرانه در برابر کروناویروس جدید مانند اقدامات ضد آنفلوانزا و سرماخوردگی است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، کار و رفاه، تعداد موارد گزارش‌شده ابتلا به آنفلوانزا طی یک هفته از۱۶ فوریه، در حدود ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته و به ۳۷ هزار و ۱۹۸ نفر رسیده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۱ هزار و ۹۹۲ مورد بوده است.

الکل که به خاصیت ضدعفونی‌کننده مشهور است، اغلب برای حفظ دست در مقابل باکتری‌ها و ویروس‌ها استفاده می‌شود. بااین‌حال ضدعفونی کردن با الکل موجب محروم شدن پوست از روغن و آب‌شده و دست‌ها را خشن و زبر می‌کند.

شستشوی بیش‌ازحد دست‌ها با مواد شیمیایی باعث ایجاد مشکلات پوستی و تحریک پوست می‌شود. هنگامی‌که عملکرد سد طبیعی پوست مختل شود، در مقابل تحریک آسیب‌پذیرتر شده و زبرتر می‌شود.

وی گفت: "پوست خشک و آسیب‌دیده می‌تواند به کانون باکتری‌های بیماری‌زا تبدیل شود و همچنین خطر ورود ویروس‌ها به بدن را از طریق بریدگی در پوست افزایش دهد. "

این سازنده محصولات شیمیایی توصیه می‌کند: "برای جلوگیری از عفونت، روش مؤثر شستن دست‌ها با مقدار متوسط صابون بیش از ۳۰ ثانیه بهتر از شستن مکرر و غیراصولی دست‌هاست. "

وی علاوه بر این، از مصرف‌کنندگان خواست که بعد از شستن، دست خود را با دستمال‌کاغذی یا حوله تمیز، خشک کنند، زیرا شرایط مرطوب می‌تواند منجر به اختلالات پوستی شود و نفوذ عوامل بیماری‌زا ازجمله ویروس‌ها را از طریق دست آسان‌تر کند.

وی در ادامه افزود: استفاده از لوسیون یا کرم حاوی مواد مرطوب‌کننده برای جلوگیری از خشک شدن دست و تقویت عملکرد آن ضروری است.
 
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->