پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار
سرخط خبرها

تلاش برای یکسان سازی مالیات حقوق بگیران و مشاغل

  • کد خبر: ۱۹۱۱۴۲
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
تلاش برای یکسان سازی مالیات حقوق بگیران و مشاغل
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی گفت: تناقضی در ماده ۱۰۱ بین حقوق‌بگیران و مشاغل بود که برای حقوق‌بگیران ۱۲۰ میلیون تومان و برای مشاغل ۴۲ میلیون تومان معافیت در سال تعیین شده بود و سازمان امور مالیاتی یکسان‌سازی را در نظر داشت. اگر بتوانیم در دستگاه‌های دیگر نیز مسئولان ملی را دعوت کنیم، به خصوص بخش‌هایی که فرامین مالی زیادی دارند، می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اکبر لبافی امروز، ۶ آبان‌ماه، در یکصدوهشتمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: بسته ۲۹بندی توافقات مالیاتی را در جلسه ۱۰۶ تهیه و خدمت مدیرکل مالیاتی تقدیم کردیم. ۵ موضوع خدمت ایشان مطرح و بقیه قرار شد نشستی بین نمایندگان شورا و سازمان مالیاتی کشور برگزار شود.

وی افزود: در این زمینه دو جلسه در تهران داشتیم و یک جلسه نیز این هفته برگزار می‌شود. در خصوص ۱۷ بند توافق کردیم که از این تعداد ۳ بند اجرایی شده و آثار بسیار خوبی در حوزه اقتصادی استان و کشور خواهد داشت. یک بند در خصوص ماشین‌آلات بود که قبلا ضمانت‌نامه ارائه می‌شد، اما درخواستمان این بود به چک تبدیل شود که ابلاغ شد. اختلاف نظری در خصوص معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان خارج از سرزمین اصلی پارک بود.

لبافی ادامه داد: مورد بعدی تناقضی در ماده ۱۰۱ بین حقوق‌بگیران و مشاغل بود که برای حقوق‌بگیران ۱۲۰ میلیون تومان و برای مشاغل ۴۲ میلیون تومان معافیت در سال تعیین شده بود و سازمان امور مالیاتی یکسان‌سازی را در نظر داشت. اگر بتوانیم در دستگاه‌های دیگر نیز مسئولان ملی را دعوت کنیم، به خصوص بخش‌هایی که فرامین مالی زیادی دارند، می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد. با مدیران استانی راحت می‌توانیم تعامل و گفتگو کنیم.

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی بیان کرد: در خصوص اخذ ۱۰ درصد کرایه حمل از ناوگان خارجی در جلسه ۱۰۴ بررسی شد که اختلاف نظراتی وجود داشت. مغایرت‌های تعیین مبدا حمل مطرح بود که مبدا حمل از محل کشور سازنده تلقی می‌شد، همچنین شفاف‌سازی وجود یا عدم وجود ناوگان ایرانی و واردات کالا در محل ثبت سفارش نیز مطرح بود که پیگیری کردیم و به سازمان راهداری کشور ابلاغ شد. سازمان از چهار بند پیشنهادی ما سه بند را قبول کردند.

وی در خصوص ارزیابی عملکرد شورای گفت‌وگوی استان در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: شورای استان‌ها همیشه در پنج شاخص ارزیابی می‌شود و نظام ارزیابی بسیار قوی هم دارد. خلاصه ارزیابی‌ها برای رئیس‌جمهور، استانداران و روسای اتاق‌ها در نیمه هر سال ارسال می‌شود. تشکیل جلسات با حضور استانداران و نمایندگان سه قوه مهم بوده و وظایف شورای استان و وظایف دبیرخانه شورا نیز مهم است. ما در چند سال گذشته همواره جزو پنج استان برتر کشور بودیم.

لبافی خاطرنشان کرد: به لحاظ تشکیل جلسات باید ۱۲ جلسه با حضور استاندار داشته باشیم یعنی هر ماه یک جلسه، اما ما ۱۰ جلسه در سال ۱۴۰۱ داشتیم، بنابراین در رده‌های اول قرار نگرفتیم. در نسبت حضور استاندار به تعداد جلسات تکلیفی باز هم در رده‌های اول و دوم قرار نداریم. از نظر وضعیت حضور نمایندگان دستگاه قضایی استان، تقریبا در همه جلسات حضور داشتند.

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی اضافه کرد: در زمینه حضور نمایندگان مجلس وضعیت مناسبی نداریم. علیرغم اینکه قانون‌گذار هستند و تکلیف است که در این جلسه حضور داشته باشند. ما در نسبت دستاورد‌ها به مصوبات رتبه اول را داریم؛ بیشترین مصوبات و به همان نسبت نیز بیشترین دستاورد‌ها یعنی اجرای کار را داشتیم. در عملکرد شورا‌های استانی در جمع سه استان اول قرار داریم و امتیاز ما ۹۷.۷۵ است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->