نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

ناصحی: بدون توجه به جریان‌های سیاسی همت خود را صرف ارتقای شاخص‌های شهر مشهدمقدس می‌کنیم

  • کد خبر: ۱۹۱۲۲۰
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
ناصحی: بدون توجه به جریان‌های سیاسی همت خود را صرف ارتقای شاخص‌های شهر مشهدمقدس می‌کنیم
عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: ما بدون توجه به جریان‌های سیاسی که شاید وحدت شورا و عملکرد مدیریت شهری را هدف قرار داده، همت خود را مصروف ارتقای شاخص‌های شهر مشهد می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ناصحی امروز، ۶ آبان‌ماه در نشست خبری دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری که در محل شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: براساس آماری که به صورت رسمی توسط مرکز آمار منتشر شده بیش از ۷۰ درصد مردم، ساکن شهر‌ها هستند و روند شهرنشینی به واسطه تفاوت ارائه خدمات به شهر‌ها و روستا‌ها در حال افزایش است.

وی بیان کرد: مدیریت شهری برای اداره این جمعیت بسبار بزرگ شبانه‌روزی در حال خدمت است. در شهرداری بیش از ۳۱۶ خدمت برای تسهیل زیست مردم ارائه می‌شود که لازمه ارائه این خدمت‌ها به روز بودن آن‌ها است. ۹ دوره کنفرانس برگزار شده و این دهمین دوره است. امیدواریم در بالاترین سطح کنفرانس را دنبال کنیم.

ناصحی با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های مهم در دوره ششم مدیریت شهری شناسایی علمی مسائل و یافتن راه‌های به روز علمی و پژوهشی برای حل مسایل است، عنوان کرد: اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است. محور‌های اصلی کنفرانس مسکن شهری و بازآفرینی شهری است. امروز در شهر مشهد یک سوم جمعیت در بافت حاشیه‌ای و ناهمگون شهر زندگی می‌کنند که پیدا کردن سازوکار‌های برون‌رفت از این مسائل جزو اولویت‌های اصلی ماست. ۵۰ درصد بودجه شهرداری مشهد به این ۳۰ درصد اختصاص پیدا کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: مشارکت دانشگاه فردوسی در این کنفرانس یکی از نقاط قوت آن است. این کنفرانس امروز به یکی از برند‌های اصلی تبدیل شده و استقبال مدیران و کارشناسان شهری نیز نویددهنده اثر نتایج است. هر کنفرانسی خروجی دارد، خروجی‌های قبلی در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته و استفاده شده است. بسیاری از اقداماتی که شهر مشهد را در تراز مدیریت شهری و در بسیاری از موضوعات برند برتر در کشور قرار داده، نشان می‌دهد این کنفرانس‌ها و نشست‌ها برای مدیریت شهری ذی‌قیمت است.

وی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌ها حلقه وصل ارتباط دستاورد‌های علمی و مدیریت شهری است، تصریح کرد: این دستاورد‌ها در قالب طرح‌ها و لوایح به تصویب شورای شهر خواهد رسید. مجموعه علمی کنفرانس، کمیته کاربست را ایجاد کردند تا نظراتی که در قالب مقاله‌ها ارائه می‌شود را با بدنه اجرایی پیوند دهند. این کمیته در این دوره نقش محوری خواهد داشت و اقدامات آن قابل گزارش خواهد بود.

ناصحی گفت: آنچه شورای ششم در این دوره مد نظر خود قرار داده، موضوع ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی مرتبط با مدیریت شهری است. مشهد کانون تردد‌های بین‌المللی و ارتباطات بوده و برگزاری این کنفرانس نشان می‌دهد در این رابطه ثابت‌قدم هستیم. امیدوارم خروجی‌های این کنفرانس مورد مطالبه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: امروز تصویب بودجه‌های عملیاتی که اتفاق می‌افتد ناظر بر نگاه علمی حاکم بر مدیریت شهری است. ما بدون توجه به جریان‌های سیاسی که شاید وحدت شورا و عملکرد مدیریت شهری را هدف قرار داده، همت خود را مصروف ارتقای شاخص‌های شهر مشهد می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->