صهیونیست‌ها برای توافق با حماس کوتاه آمدند | هیات اسرائیلی و رئیس سیا به دوحه می‌روند توصیه‌های عجیب ترامپ به بایدن در برخورد با منتقدان! تظاهرات هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی ۱۶ شهید و ۷۵ زخمی در جنایت جدید صهیونیست‌ها در «النصیرات»+ فیلم هاآرتص: تل‌آویو مشروعیت بین المللی خود را از دست داده است مذاکرات یمنی‌ها با وجود کارشکنی‌های آمریکا ادامه دارد تیراندازی در کنتاکی آمریکا | ۸ نفر کشته و زخمی شدند (۱۶ تیر ۱۴۰۳) پیام تبریک نصرالله به پزشکیان: حزب‌الله و مقاومت ایران را پشتیبان قوی، ثابت وهمیشگی خود می‌دانند رسانه‌های عبری: فردا اعتراضات علیه نتانیاهو به اوج می‌رسد اذعان روزنامه صهیونیستی معاریو به کنترل حماس بر غزه ناوشکن انگلیسی از دریای سرخ می‌رود واکنش مغرضانه آمریکا به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۶ تیر ۱۴۰۳) سعید جلیلی عصر امروز با رهبر انقلاب دیدار کرد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دیدار رئیس‌جمهور منتخب با رهبر معظم انقلاب نشست مردمی مسعود پزشکیان در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد + فیلم (۱۶ تیر ۱۴۰۳) حمله جنگنده‌های آمریکایی- انگلیسی به خاک یمن (۱۶ تیر ۱۴۰۳) رئیس جمهور منتخب با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کرد + فیلم علی اکبر ولایتی انتخاب پزشکیان به ریاست جمهوری را تبریک گفت + متن پیام
سرخط خبرها

اردوغان: بدون حمایت غرب، اسرائیل سه روز هم دوام نمی‌آورد

  • کد خبر: ۱۹۱۲۶۸
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
اردوغان: بدون حمایت غرب، اسرائیل سه روز هم دوام نمی‌آورد
رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی در تجمع بزرگ مردم این کشور در حمایت از فلسطین در استانبول گفت: بدون حمایت غرب، اسرائیل برای سه روز هم مقاومت نمی‌تواند کند.

به گزارش شهرآرانیوز، رجب طیب اردوغان امروز (شنبه) در سخنرانی در تظاهرات گسترده‌ای که در استانبول برای حمایت از مردم فلسطین و در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی برگزار شده است، گفت: ما به خاطر غزه احساس اندوه می‌کنیم. کسانی هستند که حماس و اسرائیل را برابر می‌دانند.

اردوغان گفت: تجمع امروز ما برای همبستگی با برادرانمان در غزه است. ما به محکوم کردن کشتار‌هایی که در غزه رخ می‌دهد، بسنده نخواهیم کرد.

وی عنوان داشت: اسرائیل از اظهارات من که گفته بودم حماس یک گروه تروریستی نیست، ناخرسند شده بود. من مجدداً تاکید می‌کنم که حماس آنطور که برخی ادعا می‌کنند، گروه تروریستی نیست.

اردوغان خاطرنشان کرد: کسانی که برای اوکراین اشک تمساح می‌ریختند، الان در مقابل رخداد‌ها در غزه سکوت اختیار کرده‌اند. کسانی که به خاطر ظلم‌ها در اوکراین تا دیروز گریه می‌کردند، امروز از اسرائیل حمایت می‌کنند و دستانشان آلوده به خون است.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: غرب بزرگ‌ترین مسئول رخداد‌ها در غزه است. غرب از کودک‌کشان در غزه کاملاً حمایت می‌کنند.

اردوغان عنوان داشت: اسرائیل و طرف‌های دیگر در پشت گروه‌های تروریستی در شمال سوریه و عراق ایستاده‌اند.

وی افزود: اسرائیل بدون حمایت کشور‌های غربی، برای سه روز هم مقاومت نمی‌کند.

اردوغان همچنین گفت: ما در حال مقدمه چینی هستیم تا اسرائیل را در مقابل جهانیان به عنوان جنایتکار جنگی معرفی کنیم. آنچه که در غزه رخ می‌دهد، دفاع از خود نیست بلکه کشتار‌هایی پست است.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: مسئولان غرب در مقابل رخداد‌ها در غزه کر و لال شده‌اند و فریاد کشته‌شدگان در غزه و درخواست‌های دبیرکل سازمان ملل را نمی‌شنوند.

وی افزود: آنچه که در غزه رخ می‌دهد، فقط مربوط به خود مردم غزه نیست بلکه مساله همه ما است. نباید در جرایم صورت گرفته در حق مردم غزه شریک باشیم. ما به ملت‌ها و کشور‌های منطقه یادآوری می‌کنیم که در وحدت، قدرت وجود دارد و در تفرقه، گمراهی است.

اردوغان اظهار کرد: خانه‌ای در غزه نیست که بتوان به آن پناه برد همچنین آب و برق و غذا وجود ندارد. آن روح پیروزی که در غزه رخ داد، در تاریخ ثبت می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->