ادامه عملیات‌های گردان‌های قسام در ۲۲۴ امین روز جنگ شهادت یکی از فرماندهان گردان جنین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی ویدئو | اعتراف بی بی سی به ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری پهپادهای حزب الله حمله موشکی حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده سربازان اسرائیلی دست به تظاهرات زدند چهره نزدیک به ابوبکر البغدادی دستگیر شد افتتاح اسکله آمریکا در غزه | حماس:مخالف حضور نظامیان خارجی هستیم ابوعبیده: برای جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده هستیم شهادت یکی از فرماندهان حماس در لبنان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه + فیلم (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب‌الله (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس جمهور از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی سازمان ملل: بیش از ۱.۴ میلیون نفر از سودان فرار کرده اند | قحطی در حال نزدیک شدن است لحظه شکار پهپاد آمریکایی بر فراز مأرب یمن + فیلم نفوذ حماس به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل بیانیه راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: حج، یک سفر معنوی انسان‌ساز و سرآغاز تحول و تعالی است رئیسی از بندر نوشهر بازدید کرد گلایه امام جمعه موقت تهران از مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها آیت‌الله علم‌الهدی: سیل اخیر یک بحران غافلگیرکننده بود| ابراز تسلیت به خانواده‌های داغدار مشهد و خراسان رضوی
سرخط خبرها

اردوغان: بدون حمایت غرب، اسرائیل سه روز هم دوام نمی‌آورد

  • کد خبر: ۱۹۱۲۶۸
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
اردوغان: بدون حمایت غرب، اسرائیل سه روز هم دوام نمی‌آورد
رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی در تجمع بزرگ مردم این کشور در حمایت از فلسطین در استانبول گفت: بدون حمایت غرب، اسرائیل برای سه روز هم مقاومت نمی‌تواند کند.

به گزارش شهرآرانیوز، رجب طیب اردوغان امروز (شنبه) در سخنرانی در تظاهرات گسترده‌ای که در استانبول برای حمایت از مردم فلسطین و در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی برگزار شده است، گفت: ما به خاطر غزه احساس اندوه می‌کنیم. کسانی هستند که حماس و اسرائیل را برابر می‌دانند.

اردوغان گفت: تجمع امروز ما برای همبستگی با برادرانمان در غزه است. ما به محکوم کردن کشتار‌هایی که در غزه رخ می‌دهد، بسنده نخواهیم کرد.

وی عنوان داشت: اسرائیل از اظهارات من که گفته بودم حماس یک گروه تروریستی نیست، ناخرسند شده بود. من مجدداً تاکید می‌کنم که حماس آنطور که برخی ادعا می‌کنند، گروه تروریستی نیست.

اردوغان خاطرنشان کرد: کسانی که برای اوکراین اشک تمساح می‌ریختند، الان در مقابل رخداد‌ها در غزه سکوت اختیار کرده‌اند. کسانی که به خاطر ظلم‌ها در اوکراین تا دیروز گریه می‌کردند، امروز از اسرائیل حمایت می‌کنند و دستانشان آلوده به خون است.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: غرب بزرگ‌ترین مسئول رخداد‌ها در غزه است. غرب از کودک‌کشان در غزه کاملاً حمایت می‌کنند.

اردوغان عنوان داشت: اسرائیل و طرف‌های دیگر در پشت گروه‌های تروریستی در شمال سوریه و عراق ایستاده‌اند.

وی افزود: اسرائیل بدون حمایت کشور‌های غربی، برای سه روز هم مقاومت نمی‌کند.

اردوغان همچنین گفت: ما در حال مقدمه چینی هستیم تا اسرائیل را در مقابل جهانیان به عنوان جنایتکار جنگی معرفی کنیم. آنچه که در غزه رخ می‌دهد، دفاع از خود نیست بلکه کشتار‌هایی پست است.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: مسئولان غرب در مقابل رخداد‌ها در غزه کر و لال شده‌اند و فریاد کشته‌شدگان در غزه و درخواست‌های دبیرکل سازمان ملل را نمی‌شنوند.

وی افزود: آنچه که در غزه رخ می‌دهد، فقط مربوط به خود مردم غزه نیست بلکه مساله همه ما است. نباید در جرایم صورت گرفته در حق مردم غزه شریک باشیم. ما به ملت‌ها و کشور‌های منطقه یادآوری می‌کنیم که در وحدت، قدرت وجود دارد و در تفرقه، گمراهی است.

اردوغان اظهار کرد: خانه‌ای در غزه نیست که بتوان به آن پناه برد همچنین آب و برق و غذا وجود ندارد. آن روح پیروزی که در غزه رخ داد، در تاریخ ثبت می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->