اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

تاکسی‌های پرنده خودران یک گام به تجاری‌شدن نزدیک شدند + فیلم

  • کد خبر: ۱۹۲۰۸۴
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
تاکسی‌های پرنده خودران یک گام به تجاری‌شدن نزدیک شدند + فیلم
استارت آپ چینی EHang برای اولین‌بار در جهان گواهینامه پرواز یک تاکسی پرنده خودران را دریافت کرد.

شهرآرانیوز - تا چندسال پیش سفر درون‌شهری با یک تاکسی پرنده خودران فقط در داستان‌های علمی تخیلی دیده می‌شد و در واقعیت دور از دسترس به نظر می‌رسید، اما این موضوع حالا پس از اینکه چین اولین گواهینامه جهان را برای یک پرنده برقی خودکار صادر کرد، در شرف تغییر است.

مقامات چینی این گواهی را که ایمنی و قابلیت پرواز یک هواپیما را تایید می‌کند، به استارتاپ چینی EHang اعطا کرده‌اند.

EHang اکنون دارای اولین eVTOL (هواپیمای الکتریکی برخاست و فرود عمودی) است که چنین مجوزی را دریافت کرده است و می‌تواند چراغ سبزی باشد برای تجاری‌شدن این نوع پرنده‌ها.

این شرکت پس از دریافت گواهینامه گفته معیاری برای گواهینامه‌های شایستگی پرواز eVTOLS در چین و فراتر از آن تعیین کرده است.

این گواهی برای هواپیمای بدون سرنشین EH ۲۱۶-S این شرکت و پس از طی یک فرآیند تأیید اعتبار صادر شده است. این هواپیما چندین آزمایش را در چندین مکان چین گذرانده است و از نظر استحکام ساختاری، مقاومت در برابر شعله، قابلیت تصادف و مجموعه‌ای از عوامل دیگر بررسی شده است.

این خودروی پرنده الکتریکی قابلیت حمل دو سرنشین را دارد و به لطف چند روتور کوچک می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

دریافت گواهی برای چنین وسیله‌ای یک فرآیند طولانی و پرهزینه است. اداره هوانوردی غیرنظامی چین (CAAC) گفته است: «این مدل تحت معاینات صلاحیت عملیاتی قرار خواهد گرفت و پس از برآورده ساختن الزامات، رسماً به بهره‌برداری تجاری خواهد رسید».

هو هوآژی، بنیانگذار و مدیر عامل EHang، به خبرگزاری فرانسه گفته: «ما امیدواریم در کوتاه‌مدت اولین شرکت جهان باشیم که عملیات تجاری eVTOL‌های خودران را راه‌اندازی می‌کند.»

EHang که یکی از شرکت‌های پیشتاز در حمل و نقل هوایی شهری به حساب می‌آید، در شهر گوانگژو چین مستقر است.

در اروپا، تاکسی‌های پرنده برقی برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده می‌شوند، اما مقامات و رگولاتور‌ها هنوز آن‌ها را آزمایش نکرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->