شرط نکونام برای اردوی خارجی استقلال استقلالی‌ها اجازه تماشای المپیک را ندارند! پیش بینی جالب بازیکنان پرسپولیس: سه مدال طلا در کشتی می‌گیریم رحمتی قول نیمه بالای جدول را نداد دستور ویژه به استقلال و پرسپولیس: مالیات بازیکنان خارجی را ندهید اولتیماتوم عالیشاه به سروش رفیعی چهار روز سخت برای شاگردان گاریدو ستاره‌هایی که توسط بادامکی رد می‌شوند! نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اسپانیا و ازبکستان در فوتبال المپیک پاریس (۳ مرداد ۱۴۰۳) | شکست یاران اورونوف نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرژانتین و مراکش در فوتبال المپیک ۲۰۲۴ | فرار دقیقه نودی آلبی‌سلسته از شکست در افتتاحیه بلاتکلیفی دستیاران نکونام| ۲ اسپانیایی در فهرست ورود ناراحتی حجازی از انتخاب عالمی به عنوان سرپرست استقلال تیم ملی بدون لژیونر‌ها در مقدماتی جام جهانی به مصاف رقبا می‌رود؟ حضور قلی‌زاده در پرسپولیس منتفی شد؟ قهرمانی آزادکاران جوان ایران در آسیا ترابی نیم فصل سرباز می‌شود؟ میرشاد ماجدی: از خودم مطمئنم و ریالی مال غیر در زندگی‌ام نیست
سرخط خبرها

سلطان سوارکاری ایران درگذشت

  • کد خبر: ۱۹۲۵۵
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
سلطان سوارکاری ایران درگذشت
اسطوره و پیشکسوت سوارکاری ایران دار فانی را وداع گفت.
به گزارش شهرآرانیوز، استاد علی اکبر رضایی اسطوره سوارکاری ایران دار فانی را وداع گفت و جامعه سوارکاری را عزادار کرد. رضایی متولد ۲۴ آذر ۱۳۱۸ بود در تمامی رشته‌های سوارکاری از جمله رشته‌های پرش با اسب، درساژ، کورس، چوگان و استقامت تبحر داشت و مدال‌های رنگارنگ و فراوانی را کسب کرد.
رضایی سوارکاری را از سن ۶ سالگی نزد پدر بزرگوار خود (عبدالحسین رضایی) آغاز کرد و توانست در سن ۹ سالگی با خشن‌ترین اسب‌ها در باشگاه شهدا سواری کند. او موق شد در سن ۱۱ سالگی همراه با ترکمن‌ها در باشگاه جلالیه در مسابقات کورس با سیلمی عربی به نام غُراب شرکت کند. اولین اسبی که به عنوان هدیه دریافت کرد ارزش ۱۳۰ تومان داشت که از آن اسب در مسابقات اسبدوانی استفاده می‌کرد.
علی رضایی نه تنها در رشته پرش با اسب و اسبدوانی توانسته خوش بدرخشد، بلکه در مسابقات چوگان و سواری خوبی هم افتخارات زیادی را کسب نموده است تا آنجا که توانست هندیکاپ ۳ را در چوگان از آن خود کند.
رضایی سال‌ها عضو تیم ملی و سرمربی تیم ملی پرش با اسب ایران بود و شاگردان بزرگی را تربیت کرد. از ۴۶ سوارکاری که از سال ۱۳۵۲ تا امروز در پرش با اسب ایران مفتخر به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز شده اند، بیش از ۱۵ سوارکار شاگرد استاد علی رضایی بودند و همین تاثیر فراوان و بی بدیل استاد رضایی بر سوارکاری ایران را ثابت می‌کند. بدون هیچ شکی و تردیدی سوارکاری ایران سلطان واسطوره خود را ازکف داد.
منع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->