برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی
سرخط خبرها

سومین کنفرانس بین‌المللی «امام رضا(ع) و علوم روز» در مشهد برگزار می‌شود + فیلم

  • کد خبر: ۱۹۳۳۰۸
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
سومین کنفرانس بین‌المللی «امام رضا(ع) و علوم روز» در مشهد برگزار می‌شود + فیلم
دبیر علمی سومین کنفرانس بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز، از برگزاری این کنفرانس در پایان آذرماه در مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست خبری سومین کنفرانس بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز که صبح امروز (۱۷ آبان ماه) در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا مودب، عضو هیئت علمی دانشگاه قم و دبیر علمی این کنفرانس اظهار کرد: سومین کنفرانس بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز در روز‌های ۲۸ و ۲۹ آذرماه و هم‌زمان با هفته پژوهش در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: وجه تمایز این کنفرانس این است که مقالات ارائه شده در آن مبتنی بر سخنان و سیره امام رضا(ع) بوده که برای جامعه علمی، مایه افتخار و مباهات است و می‌توانند از این فرمایشات بهره‌مند شوند.

دبیر علمی سومین کنفرانس بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز خاطرنشان کرد: تا پیش از برگزاری کنفرانس و همچنین در روز‌های برگزاری کنفرانس، نشست‌های علمی و تخصصی پیرامون محور‌های کنفرانس پیش بینی شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مودب افزود: زمان ارسال مقالات به دبیرخانه کنفرانس تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ بود که با توجه به استقبال پژوهشگران، این زمان به مدت یک هفته و تا ۷ آذرماه تمدید شده است. تاکنون حدود ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده و انتظار می‌رود تا پایان مدت زمان فراخوان آثار، این تعداد مقالات نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: اساتید و پژوهشگران برای شرکت در این کنفرانس علمی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه امام رضا(ع) و بخش کنفرانس امام رضا(ع) و علوم روز، ضمن کسب اطلاعات بیشتر درباره محور‌های کنفرانس، مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

ضرورت گفتمان‌سازی سیره حضرت رضا(ع) و پیوند آن با علوم کاربردی روز

همچنین مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) نیز در این نشست خبری اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی تولیت آستان قدس رضوی، دو هدف و ماموریت بنیادی  یعنی جریان‌سازی و گفتمان‌سازی سیره حضرت رضا(ع) دنبال می‌شود. بر این اساس پیوند این اهداف با علوم کاربردی روز به‌ویژه علوم انسانی و شبکه‌سازی پژوهشگران و محققان داخل و خارج از کشور و پیوند بین ایده‌پردازان در پیوند بین تعالیم حضرت رضا(ع) و علوم کاربردی روز در برگزاری این کنفرانس دنبال می‌شود.

وی افزود: در دو کنگره قبلی که در اسفندماه ۱۳۹۹ و اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار شد نیز این مهم دنبال می‌شد و تلاش شد کنگره به سمت حل مسائل روز هدایت شود.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در کنگره سوم نیز که در ۱۱ محور برگزار می‌شود، ضمن تاکید ویژه بر علوم انسانی، به موضوع فلسطین به عنوان مسئله امروز جهان اسلام و یکی از دغدغه‌های مهم شورای سیاستگذاری کنفرانس پرداخته خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->