اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود
سرخط خبرها

دسترسی به ۱۸۴ میلیون منبع اطلاعاتی در کتابخانه آستان قدس رضوی برای اعضای آن تسهیل شد

  • کد خبر: ۱۹۳۸۶۷
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
دسترسی به ۱۸۴ میلیون منبع اطلاعاتی در کتابخانه آستان قدس رضوی برای اعضای آن تسهیل شد
رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: امکان بهره‌مندی از ۳۴ میلیون منبع اطلاعاتی موجود در این سازمان و همچنین دسترسی به ۱۵۰ میلیون منبع اطلاعاتی خارج از سازمان برای مراجعان و اعضای کتابخانه‌های این آستان فراهم است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام سید جلال حسینی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر نیز کتابخانه‌های سازمان دارای بیش از ۸۳۳ هزار و ۴۰۰ عضو است.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در شهرستان‌های خراسان رضوی ۲۷ کتابخانه و مجتمع فرهنگی است همچنین این نهاد در خارج از کشور و در شهر "لکنو" هند نیز یک کتابخانه را مدیریت می‌کند.

رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: همچنین اداره کتابخانه‌های وابسته به مشهد ارائه خدمات به اهل علم و دانش را از طریق ۲۳ کتابخانه وابسته به سازمان در سطح شهر مشهد بر عهده دارد و وظیفه اداره خدمات کتابداری نیز انتخاب، سفارش و گردآوری منابع مناسب و همچنین سازماندهی و دسترس‌پذیر کردن منابع است.

حسینی افزود: از ابتدای سال تا پایان مهرماه یک میلیون و ۲۶۷ هزار و ۴۱۴ نفر به کتابخانه‌های این سازمان مراجعه کرده اند و یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۸۱۵ نسخه کتاب در این مدت توسط آنان مطالعه شد همچنین ۵۹۶ هزار و ۸۷۷ نسخه کتاب در موضوعات مختلف طی سال جاری تا پایان مهرماه توسط اعضای کتابخانه‌ها به امانت گرفته شده است.

وی اظهار کرد: کتابخانه گویای رضوی در جنب کتابخانه آیت الله شیخ مجتبی قزوینی مشهد نیز ویژه خدمات‌رسانی به جامعه نابینا و کم‌بینای کشور با فراهم‌آوری تجهیزات ویژه نابینایان، کتاب‌های چاپ بریل و صوتی را در سال ۱۳۸۳ راه‌اندازی کرده است.

رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: هم اکنون علاوه بر خدمات کتابخانه گویای رضوی به مراکز کتابخانه‌ای و سازمان‌های مختلف در سطح کشور، افزون بر ۳۳۰ عضو روشندل، از خدمات این کتابخانه استفاده می‌کنند.

حسینی افزود:اساس کتابخانه‌های آستان قدس رضوی بر وقف بنا نهاده شده است و در حال حاضر نیز سالانه حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد منابع مورد نیاز این کتابخانه‌ها از کتاب‌های اهدایی به سازمان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۵۷ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به این سازمان اهدا شده است که افزون بر ۱۷ هزار و ۷۰۰ نسخه آن مورد نیاز سازمان بوده است و سایر منابع اهدایی پس از پایش در اختیار سازمان‌ها و مؤسسات آموزشی و فرهنگی قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->