روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | مشارکت کودکان در انتخابات ریاست جمهوری (۸ تیر ۱۴۰۳) مدیریت شهری مشهد از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد مشارکت بیشتر در انتخابات استفاده کرد ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوارهای وکیل‌آباد و ملک‌آباد مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حرم امام‌رضا (ع) آغاز‌به‌کار کرد (۹ تیر ۱۴۰۳) | تألیف ۵۷ عنوان کتاب به محوریت سیره شهدای مقاومت آیا ادارات مشهد فردا شنبه (۹ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ ۲۰ اتوبوس شعبه سیار اخذ رأی در مشهد شدند شهربازی پارک ملت مشهد با ۲۶ وسیله بازی بازگشایی شد (۸ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۲ قاچاقچی مسافرنما با بیش از ۱۰ کیلو موادافیونی در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: ۶۰ درصد حجم ترافیک مشهد در بزرگراه‌هاست

  • کد خبر: ۱۹۴۴۳۶
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: ۶۰ درصد حجم ترافیک مشهد در بزرگراه‌هاست
فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی از جریان بالای ترافیک در گردش مشهد از طریق بزرگراه‌ها سخن گفت.

سرهنگ هادی امیدوار در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز ضمن اشاره به «طرح انضباط ترافیکی» در مشهد عنوان کرد: این طرح نه تنها در بلوار وکیل آباد بلکه در سراسر شهر و به‌ویژه بزرگراه‌ها در حال اجراست و وکیل‌آباد با توجه به تردد بیشتر مردم و حساسیت ترافیکی‌ آن، بیشتر موردتوجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۶۰درصد از جریان ترافیک در گردش مشهد توسط بزرگراه‌ها انجام می‌گیرد و مبنای انضباط ترافیکی ما هم براساس مدیریت ترافیک این مناطق است.

سرهنگ امیدوار ضمن اشاره به برنامه‌های «طرح انضباط ترافیکی» خاطرنشان کرد: این طرح ۶ روز است که آغاز شده و طبعا نتایج آن تا کمتر از یک ماه آینده دیده خواهد شد. برای پلیس راهور به عنوان مجری قانون، نظم در ترافیک شهری، اجرای مقررات رانندگی، اولویت در راحتی و رضایت شهروندان و برخورد جدی با تخلفات رانندگی حائز اهمیت است و این طرح می‌تواند در دست یافتن به مواردی که اعلام شد سودمند باشد.

فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی همچنین افزود: پیش از این طرح، برنامه‌های مختلفی به منظور کنترل ترافیک و ایجاد نظم ترافیکی انجام شد و در مقاطعی با نتایج مشخص به پایان رسید. اینک و در آغاز راه طرح جدید، از تمامی شهروندان عزیز خواهشمندیم با پلیس همکاری کنند تا وضعیت ترافیکی را مدیریت و تخلفات را به حداقل برسانیم.

وی تأکید کرد: برخی تخلفات رانندگی قطعاً به‌خاطر هیجانات آنی است و راننده اشتباهی را مرتکب می‌شود. اما پلیس که مشغول رصد این هیجانات است می‌داند که این رفتار‌های نابهنجار چقدر می‌تواند برای راننده گران تمام شود و حتی خدای نکرده به قیمت از دست دادن سلامت او باشد.

تشدید نظارت‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف در «طرح انضباط ترافیکی»

سرهنگ امیدوار در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدامات مهم در «طرح انضباط ترافیکی» اشاره و توضیح داد: برای پیشبرد بهتر این طرح از ظرفیت‌های مختلفی بهره‌مند شده‌ایم. شهرداری مشهد در حوزه‌های فنی و اصلاح معابر به ما کمک می‌کند و دستگاه قضایی نیز ظرفیت‌های قانونی لازم را در اختیار ما می‌گذارد. برنامه‌هایی را برای اعمال قانون در حوزه گواهینامه، تست الکل و مواد مخدر در نظر داریم تا تمامی رفتار‌های متخلفانه رانندگان خاطی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: پایش و کنترل ما در سطح معابر شهری از طریق سامانه‌های هوشمند، پلاک خوان، بازرسی نامحسوس، گشت نامحسوس و گشت‌های آشکار است که هریک براساس وظایف محوله اقدام خواهند کرد.

امیدوار ابراز امیدواری کرد: این طرح نتایج سودمندی را به همراه خواهد داشت و مطالبات مردم به ثمر خواهد نشست. اما اگر راننده‌ای از قوانین تمکین نکند، طبق مقررات با وی برخورد خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->