عربستان سعودی: زائران حج فقط با کارت هوشمند می‌توانند وارد مکه شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۶ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم بارش باران تا پایان هفته آیا تمدیدنکردن گواهینامه، مانع پرداخت خسارت بیمه می‌شود؟ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ اعترافات مردی که همکارش را به کمک همسرش به قتل رساند سخنگوی شورای نگهبان: نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشتیم  آیا خوردن ماهی و سایر غذا‌هایی دریایی در دوران بارداری بی‌خطر است؟ پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران از سوی وزیر کار دامی به نام لایک کردن و لایک گرفتن خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان | تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنویسید تا به دست بیاورید اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی ۴ بیمار شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش مبتلایان به سندروم حاد تنفسی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۹۴۸۵
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
افزایش مبتلایان به سندروم حاد تنفسی در خراسان رضوی
دبیر کمیته اطلاع رسانی ویروس کرونا و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتیجه آزمایش ابتلای ۱۷ نفر دیگر نیز در این استان به سندروم حادتنفسی مثبت شده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر حمیدرضا رحیمی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: علاوه بر این افراد دو نفر هم طی روز‌های گذشته نتایج آزمایش آن‌ها مثبت بوده که یک نفر از آن‌ها فوت کرده است.

از مجموع این ۱۹ نفر، هفت نفر در دانشگاه علوم پزشکی و مشهد شبکه‌های بهداشت زیر مجموعه آن، ۹ نفر در نیشابور و سه نفر در سبزوار هستند.

از روز سی ام بهمن تا صبح امروز ۲۵۰ نفر با علائم سندروم حاد تنفسی در سامانه این دانشگاه و ۱۲ شبکه بهداشت زیر مجموعه ثبت شده است که ۲۰۶ نفر از آن‌ها بستری هستند و ۳۴ نفر هم بعد از بستری و درمان مرخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به سندروم حاد تنفسی رو به رشد است افزود: وضعیت شهرمشهد قرمز و آژیر خطر کشیده شده است و خودمراقبتی در منزل موثرترین روش است و تجربه ووهان چین نیز همین را می‌گوید و همه جمعیت ۵۰ میلیون نفری این شهر بستری نشدند بلکه خودمراقبتی انجام دادند.

او ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی آماده باش و پای کار هستند و با سپاه استان هم صحبت شده است که اگر لازم بود داخل محوطه بیمارستان شریعتی بیمارستان صحرایی ایجاد شود و از نظر کیت آزمایش نیز کمبودی وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تا ۵۰۰ تخت بیمارستان پیش‌بینی شده است افزود: همچنین استفاده از سوله بحران و بیمارستان صحرایی نیز جزء برنامه هاست تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

رحیمی گفت: برای نقاط حاشیه شهر هم امکانات لازم تدارک دیده شده است با توجه به اینکه تراکم جمعیتی بیشتری در حاشیه شهر وجود دارد هر چه قدر سرمایه گذاری کنیم قدرت بیشتری برای شکستن قدرت انتقال ویروس خواهیم داشت.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->